המלחמה בעולם התחתון האשדודי: מצד אחד תעודת הוקרה לשוטרים, מצד שני ניסיון חיסול נוסף

על רקע המאבק בין כנופיות הפשע על השליטה באשדוד ולאחר שבלשי ימ״ר הצליחו לסכל שני ניסיונות חיסול, העניק מפכ״ל המשטרה תעודת הוקרה לבלשים. בבית המשפט הוארך פעם נוספת מעצרם של חברי הכנופיה הרוסית שהיו,כנראה בדרך לחסל תושב העיר. והמלחמה לא נפסקת, עוד ניסיון חיסול היה השבוע. וכל זה על רקע שחרורו מהכלא של ראש ארגון הפשיעה בני שלמה

צילום: דיווחי לכיש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אין רגע דל במאבקי שתי כנופיות הפשע על השליטה ברחוב האשדוד. במוצאי שבת בלילה הוזעקה המשטרה לרובע ז׳ בעיר בעקבות דיווח על ירי שהתברר כניסיון ירי לעבר העבריין יוסי קריחלי . באירוע נפצע גם העבריין אליעזר אלקלעי מירי שפגע בידו . המשטרה הגיעה לבתי החולים עצרה את השניים ובית המשפט האריך את מעצרם. קריחלי ל-8 ימים ואלקלעי ב- 5 ימים. כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שקריחלי ניצל מניסיון חיסול, לפני מספר שנים ישב קריחלי ברכב הBMW בו הוטמן מטען שהתפוצץ והרג את מנשה מאור. קריחלי אז רק נפצע.

הוארך מעצרם של חברי הכנופיה הרוסית

המלחמה בין ארגוני הפשע בעיר וגל מעשי הירי וניסיונות החיסול, נמשכים. לפני כשבועיים סיכלה המשטרה חיסול תושב העיר, לאחר שעצרה רכב בו היו מספר חברי כנופיה, חלקם זרים. במכונית נתפסו אמצעי לחימה. במהלך המעצר התנגד אחד החשודים ונורה ע״י המשטרה. מעצרו הוארך בלעדיו היות והיה בבית החולים, ואילו מעצר שאר החשודים הוארך. נציג המשטרה רס״מ איל זק עתר לעצור את מעצרם בשנית, ואת מעצרו של החשוד שנפצע ובדיון הנוכחי נכח בבית המשפט. שופט בית משפט השלום באשקלון חיים נחמיאס להאריך את מעצר הארבעה עד יום ראשון 1‪.8‪.21. לדברי השופט נחמיאס הוא השתכנע כי  ״משקיעים מאמצים רבים בתיק זה, ומדובר בחקירה מורכבת״. כן כתב השופט נחמיאס בהחלטתו כי החשודים ״ שומרים על זכות השתיקה זוהי זכותם אך יש לה מחיר, אדם חף משפע זועק את חפותו מוסר את גרסתו, וכן אם גרסתו תיבק ותימצא אמיתית ישוחרר מהמעצר״. לפיכך הורה על המשך המעצר.

צילום: דודי לוי, כאן דרום

צל״ש מהמפכ״ל

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב (קובי) שבתאי העניק השבוע תעודת הוקרה ליחידה המרכזית של מרחב לכיש, על פעילותה בשבועות האחרונות לסיכול שני ניסיונות רצח במסגרת מלחמת כנופיות הפשע בעיר. באירוע הראשון עצרו השוטרים שני חשודים שבאמתחתם נשקים עם כדור בקנה ובאירוע השני עצרה המשטרה חמישה חשודים שעל פי החשד חלקם נמנים על חברי חוליית חיסול שהגיעו מחו״ל לכאורה לביצוע הרצח. על פי החשד, מדובר בכנופיה הרוסית בדרום שבראשה עומד מיכאל טנסקי. טנסקי עצמו נעצר בשני המקרים אך שוחרר.  תעודת ההוקרה שהעניק המפכ״ל במעמד מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, מפקד מרחב לכיש, נצ"מ ברק מרדכי ומפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ ג'יאר דוידוב. רנ״צ שבתאי אמר במעמד הענקת התעודה כי "אזרחי ישראל לא חשופים לפעילות הסמויה רחבת ההיקף שמקיימת המשטרה בכל רגע נתון בכל רחבי הארץ נגד ארגוני הפשיעה. כפי שראינו במקרה הזה, הפעילות המודיעינית החשאית הבשילה למבצע משטרתי מוצלח ולהצלת חיי אדם. גם לאחר המעצר פעלתם לאיסוף הראיות הקושרות את החשודים לכוונות לבצע חיסול תוך החזקת אמצעי לחימה. זהו הקו שאנו מובילים במאבק בפשיעה, יוזמה, חתירה למגע והתקפיות עם כל האמצעים העומדים לרשותינו בכדי לחזק את ביטחונו האישי של האזרח בישראל".

ראש ארגון הפשיעה בני שלמה השתחרר מהכלא: "אשדוד והדרום צפויים לבעור״

בני שלמה ראש ארגון פשיעה דרום ויריבו המר של ראש ארגון השפיעה שלום דומרני השתחרר ביום רביעי האחרון מהכלא. שלמה, שאחיו שלום שלמה המנוח נרצח‫, ינסה לנקום את רצח אחיו ובמשטרה נערכים לגרוע מכל. גורם משטרתי‫: “השטח עשוי לבעור בדרום ובאשדוד"

צילום: דודי לוי, כאן דרום

בני השתחרר כאמור‫, תחת עיניהם הפקוחה של בלשי ימ"ר לכיש ובלשי הסמויה שעוקבת אחריו 24 שעות ביממה, לאחר שסיים לרצות עונש של 21 חודשי המאסר שהוטלו עליו‫, בגין עבירות של איומים וניסיונות סחיטה של איש עסקים מקומי. לאור ההחלטה שהתקבלה השבוע בוועדת הפנים של הכנסת, הוא השתחרר ביום רביעי‫, במועד שנקבע לו יחד עם עוד כ-440 אסירים, שמועד שחרורם חלף לפני כשלושה שבועות‫.

יצויין כי המלחמה הצפויה בין ארגוני הפשיעה המתחרים גם על שטחי פרנסה רבים בתחום ההימורים, הפרוטקשן והסמים החלה כבר בשנה האחרונה ונגבו במסגרת הסכסוך הזה חייהם של קורבנות. עם שחרורו וגם עם שחרורו הצפוי של שלום דומרני המלחמה תגבר ובמשטרה חוששים שמכוניות יתפוצצו וחיילים ייפגעו משני הצדדים. המשטרה הכי חוששת שחפים מפשע ייפגעו‫.

נזכיר גם כי שלמה היה בעבר יד ימינו וחבר נפש של דומרני, והפך עם השנים ליריבו המושבע ולא אחת שלמה כמעט חוסל על ידי שכירי חרב, על פי גורמי מודיעין, מצידו של המתחרה דומרני. הדרמה הגדולה הייתה כשאחיו של בני, שלום נרצח. מה שהוביל ליריבות עקובה מדם בין הצדדים‫.

שלום דומרני

אשדוד העיר שבא נאבקים עליה גורמי הפשיעה על שטחי פרנסה הפכה לכר יריבות מר. כך או כך שחרורו של בני שלמה ושחרורו הצפוי בקרוב של דומרני , כך מעריכים במשטרה‫, יבעיר את האיזור ואת אשדוד כמובן בה פועלים חיילים משני הארגונים, שאליהם מצטרפת כנופיה רוסית שגם מנסה לקבע מעמדה‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן