המונים בתפילות בבתי הכנסת באשדוד, המועצה פרסמה הנחיות לכיפור

גם באשדוד כמו בכל שאר ערי הארץ התקיימו תפילות ראש השנה כשהמוני בית ישראל התעלו בחרדת קודש ובסילודין בתפילות החג וקיום מצוות תקיעת שופר ביום השני ובקבלת עול מלכות על כל העולם כולו. עם זאת פורסמו מספרי טלפונים לשאלות הלכתיות לקראת יום הכיפורים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


בצל המצב של הגידול בתחלואה והתפשטות הנגיף, התקיימו מניני תפילות רבים במרחב הפתוח ובבתי הכנסת נערכו מנינים בקפסולות. בעת פתיחת ההיכל העתירו הכל למען תיעצר המגיפה ובתפילה מיוחדת על החולים שיתרפאו ועל הבריאים שלא יחלו. בבתי כנסת רבים הושמעו דברי התעוררות ע"י הרבנים קודם תקיעת שופר לעורר את העם על המצב בו נמצאים ועל הגזרות הקשות בהם עם ישראל מתמודד בכל יום.
 
הרב הראשי רבי חיים פינטו ערך לראשונה את תפילות ראש השנה בביתו ללא קהל וללא דרשות כנהוג מידי שנה, לפני החג כתב איגרת וברכה שחולקה לתושבי העיר על מעלת הימים הנוראים בעידן הנגיף.
 
בתוך כך, המועצה הדתית פרסמה את מספרי הטלפון למענה הלכתי לקראת הצום. עם העלייה הנרחבת בתחלואה, קיימים חולי קורונה רבים, עם תסמינים וחומרות מחלה שונות עומדים נבוכים לנוכח ההתלבטות כיצד לשמור על צום יום הכיפורים ולא לפגוע בבריאותם על פי ההלכה. צוות הרבנים העונים הורחב כדי לתת מענה הלכתי בהתיעצות יחד עם צוות בכיר של אנשי רפואה.
 
בית ההוראה "קו ההוראה העולמי" הפועל בכל ימות השנה שמספרו: 6730* ניתן להתקשר בכל עת ולשאול את הרבנים המוסמכים בסוגיות רפואיות שונות המתעוררות.
 
באשדוד קיים בית הוראה נוסף "אוהלי שרה ומאיר" הפועל לפי שעות כדלהלן:
בטלפון: 08-8563073 בבוקר: 09:00 – 13:00 ואחה"צ: 15:30 – 18:30

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן