הירוקים באשדוד מציעים: פתרון מעשי ומעניין לסוגיית בניית המלון על חוף הים

לאחר התנגדותם הנחרצת של חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד לאשר הגדלת זכויות לשני בתי מלון על חוף לידו, מוצע על ידם פתרון מעניין, ומעשי שיאפשר "מסלול ירוק" לביצוע מהיר של הפרויקטים – ללא התנגדותם

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במכתב שהעביר בועז רענן – יו"ר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד לידיו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, העלה בו את הצעתם של חברי הפורום לשינוי אפשרי בתוכניות כך שהן תעמודנה בהנחיות החוק ובאינטרס הציבורי מבלי לפגוע בתוספת הזכויות המבוקשות על ידי היזמים.

במה הדברים אמורים? לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הוגשה בקשתם של יזמים להגדלת מספר החדרים בשני בתי מלון מרשת הילטון שברצונם לבנות על שני מגרשים, בתחום 100 מטר בחוף לידו בעיר. באחד מהם, הגדלת הזכויות הקיימות של 66 חדרים ל-159 דיירים ובשני, הגדלה דומה מ-66 חדרים ל-90. בנוסף, מבקשים מגישי התוכניות החדשות תוספת של "חזית חמישית" שמשמעה הוספת בריכת שחייה על כל שירותיה בקומת הגג אשר יצריכו הגבהת המבנים תוך חריגה מן המותר. באחד המגרשים הגבהה בת 4.69 מ' ובשני הגבהה בת 2.90 מ'. יצוין שהתוכניות אושרו בעבר הרחוק בטרם החוק האוסר בנייה בטווח של 100 מ' מן החוף ולכן בנייתם חוקית.

מומחי הפורום לאיכות הסביבה בחנו לעומק את הדרישות על חריגתן והציעו לראש העיר וליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שמעון כצנלסון לאשר העתקת החזית החמישית לקומת הקרקע. בכך לדעת המציעים – תוספות החדרים תתאפשרנה ללא חריגה בגובה המאושר של שני המבנים וללא הצורך להביא את התוכניות לאישורה של הוועדה המחוזית לתכנון בבאר שבע. באופן זה ייחסך ליזמים זמן רב של המתנה לאישורים. לתכנית זו לא תהייה התנגדות מצד הגופים הירוקים.

בכך מציעים חברי הפורום לאיכות הסביבה באשדוד מסלול מקוצר לקבלת האישורים הנדרשים בכל מערכות התכנון, שיקדמו את התיירות באשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן