יום המודעות לפפילומה: "חשוב להקפיד על בדיקות"

היום (4/3) יום המודעות הבינלאומי לווירוס הפפילומה(HPV) המועבר ביחסי מין ועלול לפגוע גם בנשים וגם בגברים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרופסור אלון בן אריה, מנהל חטיבת נשים ויולדות, המרכז הרפואי קפלן, על חשיבות החיסון: ״וירוס הפפילומה (HPV) הוא וירוס נפוץ הפוגע בגברים ובנשים ומועבר בדרך כלל ביחסי מין. לווירוס הפפילומה יש יותר מ–100 זנים שונים, חלקם מעורבים בגרימת סוגי סרטן שונים, כגון: סרטן צוואר הרחם, סרטן פי הטבעת, סרטן הלוע וחלל הפה, סרטן הפין וסרטן הפות והנרתיק. ישנם זנים שעלולים לגרום ליבלות (קונדילומות) באיברי המין, בחלל הפה ובמיתרי הקול.

החודשים האחרונים ברחבי העולם עם וירוס השפעת ווירוס הקורונה, הראו לנו שוב כמה חיסונים הם חלק משמעותי בבריאות האוכלוסיות, גברים ונשים.
לווירוס הפפילומה קיים חיסון, אותו רצוי לקבל לפני תחילת קיום יחסי מין. החיסון ניתן בחינם בגיל 14 בבתי הספר וניתן לקבל אותו חינם עד גיל 18 בלשכות הבריאות של משרד הבריאות. אם לא חוסנתם, ניתן להתחסן גם אחרי גיל 18 ועד גיל 45 (בתשלום, דרך הביטוחים המשלימים)". מסביר פרופ בן אריה.

"ארגון הבריאות העולמי מגדיר את החיסון כבטוח ביותר לשימוש. החיסון עצמו נבדק בצורה מקיפה במשך שנים רבות ומיליוני נשים וגברים ברחבי העולם חוסנו ללא תופעות לוואי. לתוצאות העגומות של הדבקה בוירוס הפפילומה אנו נחשפים בכל יום – נשים עם סרטן צוואר הרחם מתקדם, גברים עם סרטן הלוע ופי הטבעת וקונדילומות (יבלות באיבר המין) שיכולות להימנע באמצעות החיסון.

מכיוון שהחיסון לא נותן מענה של 100%, חשוב ביותר להקפיד על ביקורת שגרתית אצל רופא/ת הנשים שלכן הכוללת בדיקות סקר לגילוי מוקדם של מצבים טרום סרטניים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן