החל שלב האכלוס: 220 יח"ד חדשות לקשישים בבית גיל הזהב "שילה ואריק סמסון" באשדוד

עם קבלת טופס 4 ותעודת גמר מעיריית אשדוד הושלמה בניית 220 יח"ד חדשות בפרויקט מיזם הדיור הציבורי שברחוב שבי ציון 1 באשדוד. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל הגיעו למקום. חגואל: ״הפרויקט הנוכחי יספק דיור לזכאים ויסייע, ולו במעט, בהקטנת משבר הדיור הציבורי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הדירות החדשות שנבנו הינן בנות 2 חדרים, ויהוו בית לקשישים עצמאיים זכאים של משרד הבינוי והשיכון ומשרד העלייה והקליטה בהם יאוכלסו ניצולי שואה, עולים חדשים וותיקים, אשר זקוקים לסיוע מטעם המדינה בדיור מסובסד ואיכותי. הקשישים יזכו לחיות בדירות איכותיות, בתשלום סמלי של כ-300 ₪ לחודש, במיקום מרכזי הנגיש למרכזי בריאות, קניות, תרבות ופנאי.

מעבר לדיור איכותי, קיים במבנה מועדון לרווחת הדיירים. כמו כן, הדיירים נהנים במסגרת הדיור וללא עלות נוספת גם מפעילות תרבות עשירה הכוללת, בין היתר, חוגים שבועיים, הרצאות, קונצרטים, טיולים, פעילויות בחגי ישראל ועוד.

צוות בית גיל הזהב מורכב מאם בית האחראית על תפעול צוות הבית ודואגת לרווחת הדיירים ועובדת סוציאלית העומדת בקשר ישיר עם הדיירים, המשפחות, הקהילה והרשויות המקומיות. כן, ניתנים שירותי אחזקה בדירות הקשישים וברכוש המשותף.

פרויקט "שילה ואריק סמסון" הינו אחד מהפרויקטים במסגרת היוזמה הלאומית של ממשלת ישראל – משרד הבינוי והשיכון, הסוכנות היהודית ובסיוע קרן היסוד, משפחת סמסון ותורמים נוספים מיהדות התפוצות.
הפרויקט בוצע באמצעות עמיגור, חברת בת של הסוכנות היהודית, לטובת דיור גיל זהב, וזאת במטרה להגדיל את מספר הדירות בדיור הציבורי ולסייע בביקוש הגדול לדירות אלה.

במסגרת היוזמה הושלמה בניית 471 יח"ד באשקלון ו-181 בבית ג’וזף ווילף בתל אביב.
כמו כן, במסגרת היוזמה האמורה מתבצעת בשנים האחרונות בנייה של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ עבור קשישים זכאי משרד הבינוי והשיכון ומשרד העלייה והקליטה. כך בהרצליה פיתוח נבנות 111 יחידות דיור, בשני פרויקטים בנתניה נבנות 624 יחידות דיור, בבאר שבע 111 יחידות דיור, בתל אביב 90 יחידות דיור נוספות, כל זאת בהשקעה של 1.5 מיליארד שקלים.
בנוסף, ישנם פרויקטים בשלבי תכנון והיתר מתקדמים בבת ים, רחובות, ירושלים וחיפה.

חברת עמיגור מנהלת כיום כ-20,000 יחידות דיור, מתוכן כ – 10,500 יחידות דיור בשיכון הציבורי המאוכלסות על ידי זכאים המופנים על ידי משרד הבינוי והשיכון ומשרד העלייה וקליטה.

בנוסף, מנהלת החברה כ -6,000 יחידות דיור ב- 53 בתי גיל זהב, בהם מתגוררת אוכלוסייה של כ-7,000 קשישים, מרביתם עולים חדשים. בשנים הקרובות הפרויקטים האמורים צפויים להגדיל משמעותית את מספר הדירות הזמינות לקשישים הזכאים וזמני ההמתנה לקבלת דירה יצומצמו באופן משמעותי.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין : "פתיחת בית גיל הזהב באשדוד הוא פיתרון שאנו מעניקים לקשישים שאין להם איפה להיות וללא יכולת לשכור או לרכוש דירה. הפרויקט הזה הוא למעשה דגם שעל פיו אנו מתכננים לבנות עוד כ-3,000 יחידות דיור נוספים ברחבי הארץ כולל בית גיל זהב נוסף באשדוד. אני רוצה להודות לעיריית אשדוד ולחברת עמיגור שנרתמו לעניין באופן מלא והפכו את החזון למציאות. אני מאמין שהדיירים שיכנסו לבית גיל הזהב באשדוד יהנו מאיכות גבוהה של הדירות עם נוף לים."

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, יעקב חגואל: "נמשיך לשים את הסיוע לקשישים ולניצולי שואה בראש סדרי העדיפויות. הפרויקט הנוכחי יספק דיור לזכאים ויסייע, ולו במעט, בהקטנת משבר הדיור הציבורי. אני מברך את שותפנו בהקמת הפרויקט ואת ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי בסיוע בקידומו."

מנכ"ל עמיגור, ארז שני: פרויקט "שילה ואריק סמסון" מהווה אחד הפרויקטים המרכזיים שאנו מקימים במטרה להקטין את מצוקת הדיור הציבורי ולסייע למבקשי הדיור אשר מרביתם קשישים וניצולי שואה, הממתינים שנים רבות לקבלת דיור. בשנים האחרונות אנו עושים מאמצים רבים במטרה להבטיח דיור איכותי עם תנאים ראויים ובמיקומים מרכזיים. אנו מודים למשפחת סמסון ולקרן היסוד שסייעו בבניית בית זה. עמיגור תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת להמשיך ולבצע פרויקטים כאלו ולדאוג לרווחת הדיירים. אנו מאמינים כי יוזמות מעין אלו יביאו לבניית אלפי יחידות דיור גם בדיור הציבורי ובכך למצוא פתרונות דיור לאלפי זכאים הממתינים שנים רבות לקבלת פתרון דיור.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן