החלום המתוק של דניאלה: פתחה באשדוד פטיסרי בניחוח פריז בגיל 23

אם מתחשק לכם לטעום קצת פטיסרי בניחוח פריזאי באשדוד, כדאי שתכירו את הבוטיק של דניאלה ניסים. דניאלה, רק בת 23, נכנסה למטבח בגיל מאוד צעיר ובגיל 16 כבר העבירה סדנאות. בהמשך למדה אצל אסטלה והשתלמה בפריז ואת הניחוחות המדויקים הביאה לעיר ילדותה אשדוד, כשהיא לא חוששת לקחת הלוואות עצומות ובטוחה שמי שמתאמץ ועובד קשה לא יכול להיכשל: "מציעה תמיד לשאוף לירח, מקסימום ניפול נגיע לכוכבים". בון אפטיט

צילום: karela agency
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לדבר הקולינרי הבא באשדוד קוראים "דניאלה בוטיק פטיסרי" ועליו חתומה דניאלה ניסים, צעירונת בת 23. היא נולדה וגדלה באשדוד, ברובע ד', בת לאמא לימור העובדת במוסך ולאבא חזי ז"ל שנפטר כאשר הייתה בת שנתיים. היא למדה בבית הספר "ארזים" ובמקיף ג'. דניאלה כיום מאורסת לרזיאל נחום, שהציע לה נישואין ממש בערב הפתיחה של הפטיסרי, והשניים יחגגו חתונה בספטמבר הקרוב ב"ה.

איך הכל התחיל?

"תמיד אהבתי את הקונדיטוריה והמאפיה. אמא פחות בעניין של מטבח ובישול, הייתי חיה על ג'אנק פוד כמו צ'יפס במיקרו, פיצה ׳מעדנות׳, וכך נאלצתי להיכנס למטבח. בגיל 14 הכנתי את העוגה הראשונה שלי”.

איך היא יצאה?

"זו הייתה עוגת הלו קיטי, עוגת זילופים, מזעזעת, ובכל זאת אף אחד לא האמין שאני הכנתי אותה כי הייתי רק בת 14… וכך המשכתי להכין קינוחים ובגיל 16 כבר העברתי סדנה ראשונה להכנת עוגות מוס מעוצבות".

וזו הייתה הצלחה?

"ממש. העברתי הרבה סדנאות, הכירו אותי ובגיל 17 וחצי כבר התחלתי למכור את כל מה שאני מכינה, התמקצעתי הרבה יותר… תוך כדי הצבא גם למדתי אצל אסטלה בקורס של שמונה חודשים וכבר בניתי מטבח, סגרתי את המרפסת בבית והכנתי מטבח ורוד ועבדתי משם, עד לפני שלושה חודשים, כאשר פתחתי את המקום שלי".

איך נפלה ההחלטה?

"לפני שנה נסעתי לחודש למקסיקו, עצרתי את כל ההזמנות, כי הרגשתי לבד ועמוס וכשחזרתי הבנתי שאני צריכה לפתוח מקום משלי, כדי לראות את האנשים נהנים ואוכלים ולא רק לוקחים ממני ומחמיאים לי. השתגעתי בבית ורציתי לפתוח בחוץ. בן הזוג שלי רזיאל עזב את העבודה בנמל ופתחנו את העסק ביחד".

מה הסגנון שלך?

"ההשראה שלי היא מפריז, שם עשיתי את ההשתלמות שלי אצל שף קונדיטור. אנחנו מוכרים מאפים מתוקים, מלוחים, מיוחדים, פטיסרי ברמה ממש גבוהה. הכל בהגשה אישית ויש גם ליין עוגות מעוצבות למכירה. בכל פעם משנים ומכניסים, יש לי מיליון רעיונות נוספים בראש. השבוע מכרנו קינוח יוניקורן עם חד קרן, בכל שבוע יש לי אפשרות להמציא את עצמי מחדש. המטרה היא לחדש, להפתיע, מלוחים, פולנטה, פטריות ופרמזן, בצל מקורמל, מאפים פחות שגרתיים".

לדעתך יש צורך באשדוד בפטיסרי ברמה כזו גבוהה?

"אין דבר דומה לזה באשדוד. אנחנו מכינים הכל מאפס, לא קונים שום דבר מוכן, כל חומרי הגלם הכי יקרים שיש כדי ליצור את המוצרים הכי איכותיים שיש. זה יותר חשוב לנו מאשר למכור בזול. לכן העדפתי להיות יקרה אבל למכור איכות".

מאיפה האומץ לילדה בת 23 לפתוח קונדיטוריה משלך?

"אמא תמיד אמרה לי שאם יש משהו שיהרוג אותי, זה שאני לא מפחדת מכלום. אני מאמינה באמונה שלמה במוצר שלי שהוא הכי טוב שיש. ומי שעובד קשה ומתמיד בסופו של דבר יצליח. אין אופציה לא להצליח. מאמינה שכמה שאלך על זה יותר חזק גם אצליח יותר. לעומתי בן זוגי רזיאל מאוד פחדן, כי בעוד שאני הייתי עצמאית מגיל 17 , הוא היה שכיר שמקבל משכורת כל חודש. אני בעולם העצמאי עם כל החובות לספקים ולקחת הלוואות ולפני חתונה וילדים כבר לעשות כזה צעד גדול, שמנו על העסק את כל החסכונות וברור שהוא פחד ברמות. אך מה שהחזיק אותו- שיש לי ביטחון עצום במוצר שלי ובאמת שאני מאמינה שאם משקיעים מצליחים ואני לא רואה שום אופציה להיכשל".

את טועמת כל דבר? אוכלת את העוגות שלך?

"טועמת הכל, גם קינוחי ספיישל חדשים, לפני הכל עושים לזה טסט. כבר שנה אני בתהליך של הפתיחה והשקענו מעל מיליון שקל כדי שהכל ייצא לא פחות ממושלם, גם להכשיר עובדים ולעשות טסטים למוצרים גם אם לא נאכלו, לעשות כל מה שצריך כדי להוציא כל מוצר ברמה הכי גבוהה שיש. לפני שפתחנו היה שם עסק של שווארמה, פירקנו הכל ובנינו מחדש, השקענו בציוד בשווי מאות אלפים ברמה הכי גבוהה כי זה מה שחשוב לי."

ומה החלום הבא?

"בעזרת השם עוד סניפים וכמובן להעביר את הידע שלי, לייעץ, לסייע. אני חיפשתי בזמנו כל סוג של עזרה והכוונה כי יש המון בירוקרטיה וספקים והשוואות וסקרי שוק, היו אנשים מדהימים שעזרו לי והיו אחרים ששמו לי רגליים ומרחו אותי וקצת פחות רצו שאני אצליח, אך זה רק דירבן אותי. חוויתי המון ועשינו מלא טעויות מחוסר ניסיון ואחרי כל מה שחווינו על בשרנו אני ארצה לעזור לאנשים צעירים שרוצים להתקדם ולהצליח, להגשים את החלום המטורף שלהם".

רוצים לטעום? "דניאלה בוטיק פטיסרי" ברחוב הציונות 43 לפני צומת מנחם בגין.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן