החברה לתיירות מגיבה לגלבר: העבודות באתר המצודה – בפיקוח רשות העתיקות

החברה לתיירות אשדוד דחתה את טענותיה של הלן גלבר ואמרה כי רשות העתיקות מפקחת על כל שלבי הבנייה באתר שנמצא בשחזור. לפי החברה, אם כל האישורים יתקבלו, כבר ב-1 ביוני הוא ייפתח לקהל הרחב

צילום: מייק אדרי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החברה לתיירות אשדוד דחתה את טענותיה של חברת המועצה הלן גלבר, לפיהן הבנייה באתר מתבצעת ללא אישורים, ומסרה כי העבודות מתבצעות בתכנון ופיקוח של רשות העתיקות.

מהחברה נמסר כי "העבודות בפרויקט המצודה עתידות להסתיים עד סוף החודש הנוכחי, ובתקווה של כלל הגורמים המעורבים בפרויקט כי האתר ייפתח לציבור הרחב החל מה-1 ליוני (בכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים) – ללא תשלום –בין השעות 09:00-22:00, שבעה ימים בשבוע.

"הפרויקט הוא ביוזמת החברה לתיירות, בשיתוף ומימון עיריית אשדוד, משרד התיירות ורשות העתיקות, הגורם המתכנן והמפקח. אתר המצודה עתיד לארח מסגרות חינוכיות וקבוצתיות לפעילות הסברתית וחווייתית על האתר והאזור – וכן ישמש כנקודת מוצא לסיור בפארק האקולוגי המשתרע מהמצודה ועד מלון לאונרדו".
עוד נמסר כי "לא ייגבה כל תשלום עבור הכניסה לאתר, למעט הדרכות מתואמות לקבוצות או עבור קיום הופעות תרבות. על פי הנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי – לא יתקיימו אירועים פרטיים באתר המצודה".

עוד נמסר כי "האלמנטים הדורשים הוצאת היתר (דוגמת מבנה השירותים) – טרם בוצעו, וממתינים לקבלת היתר. כל שאר העבודות שבוצעו – נעשו כחוק ועל פי דין, ובהתאם להנחיות מהגורמים המוסמכים. כל העבודות באתר תוכננו ע"י אגף התכנון של רשות העתיקות ובפיקוחם. בטרם תחילת העבודות באתר, תא השטח היה מגודר והכניסה אליו נאסרה בשל מפגעי הבטיחות הרבים שהיו קיימים בו".

בחברה ציינו כי העבודות במצודה כללו את חיזוק הקירות התומכים, הוצאת חולות וסינונם, יציקת רצפה וסלילת שבילים המנגישים את המצודה למבקרים ולבעלי מוגבלויות – בצורה שטרם נעשתה. בנוסף, הותקנו אלמנטים שונים של בטיחות המאפשרים ביקור ראוי ובטוח במקום וכן בוצעו עבודות הצללה ותאורה לטובת שיפור חוויית הביקור לאורך כל שעות פעילות האתר והתקנת מצלמות בניסיון למנוע ונדליזם מכוון – דבר שהיה לצערנו תופעה קבועה באתר.

"החברה לתיירות גאה בקידום המצודה ורואה בה פנינת טבע והיסטוריה שזכתה לטיפול ושימור הולם לאחר שנים רבות בהן הייתה מוקד לעזובה והרס במשך שנים על גבי שנים. כעת, אתר המצודה נגיש ומזמין לביקור בטוח ועשיר בחוויות עבור כלל התושבים, חלקם הגדול לראשונה בחייהם. אנו בטוחים כי בזכות הפעולות שנעשו באתר במסגרת פרויקט זה – המצודה תזכה להישאר כאן גם עבור הדורות הבאים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן