מתכוננים לשנת הלימודים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלו, למרות הכל, רוב המשפחות כבר מתכוננות להשבת הילדים לבית הספר ולפתיחת שנת הלימודים. גם הדיבורים על מגיפת הקורונה והבלבול שהיא יוצרת, אינם אמורים להפחית מההתרגשות או למנוע מכם ומהילדים להתחיל שנה חגיגית, חדשה, עם סיכוי חדש להצלחה.

המורים הרי כבר מיומנים בזום ולכן אני מציעה שלא תספידו כל כך מהר את הלימודים אלא להיפך, תנו להם הזדמנות חדשה להצלחה ותראו איך תופתעו.

הכינו עם הילדים טבלת ימי החופש האחרונים (ואל תבלבלו עם החגים שיבואו, שם הילדים יקבלו הכנה לכל חג ויחוו את היופי של התקופה). וכדי שהשנה באמת תהיה פתוחה ומוצלחת כדאי לעשות כמה צעדים מטרימים:

הכנה מראש- כמובן לעולים לכיתה א' אך בכל שלב. ילד זקוק להכנה, דברו איתו על מה שיהיה, הכירו לו את המורה, את בית הספר, מעט מהחברים אם אפשר. הכינו יחד את המחברות, הספרים, הילקוט.

שוחחו על הרגשות והחששות. עבורכם זה נראה טבעי, עבור הילד זהו שלב מעבר והוא חייב לדעת שאתם תומכים בו ומבטיחים לסייע במה שיצטרך.

עדכנו את המורה, אל תחסכו בפרטים. ספרו לה עם מה ילדכם מתמודד, הרגשות, הקשיים, הלבטים. אימרו לה אם יש לו בעיה כלשהי בבית, יתכן שזה יסייע לה לתת לו יחס אחר בכיתה.

ציינו בפני הילד את העובדה שאתם סומכים עליו בבית הספר ובטוחים שהוא מסוגל להשתלב, אם הוא חושש. ספרו סיפור ילדות קטן ושתפו במה שעבר עליכם, כך שירגיע אותו.

הכינו בבית טבלת כריכים שהילד מבקש, תנו לו לבחור, להרגיש שהוא חלק.

בעיקר זיכרו שהילד שלכם הוא שלכם ומגיע לו לקבל אהבה ללא תנאי. לא לפי ציונים ולא לפי הישגים אלא מעצם העובדה שהוא הילד האהוב שלכם.

וחשוב לא פחות: האמינו במורים. יש ביכולתם לשנות, להעצים, להרים. אם אינכם מרגישים שהמורה מחובר לילד או חלילה פוגע בו, תוכלו לפעול לשינוי. בשיחה נעימה, בהדגשת הנקודות הזקוקות לשינוי, ובשיתוף פעולה.

הורה ומורה שניהם יחד חייבים לפעול למען הילד. זה ממש ילד משותף וזה הכיף שבעניין. היכולת המשותפת הזו לחולל שינויים, להוביל את הילד למקום בטוח שהוא מרגיש בו חזק וטוב.

חשוב ביותר שהילד יידע שמקשיבים לו, גם בבית וגם בכיתה, הוא יהיה מוקף חומת מגן ויוכל להצליח יותר.

אל תבטלו את דבריו, אך גם אל תאפשרו לו להעצים בעיות קטנות כי אז הוא לא יראה את הטוב ואת היתרונות. שחקו עמו במשחק התודות כל בוקר וכל ערב. למדו אותו פרופורציות ואובייקטיביות. היו בשבילו ולמענו אך אל תעשו במקומו. תנו לו להתנסות וגם לטעות, זה העולם והוא ילמד לשחות בו.

בהצלחה רבה ובאהבה גדולה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן