הדיין הרב וסרמן נרצח בדרכו לאשדוד

הרב אלימלך וסרמן הי״ד נרצח בפיגוע בירושלים, בעת שהמתין לאוטובוס בדרך למקום עבודתו בבית הדין הרבני באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אבל כבד עם הישמע הבשורה על רציחתו של הדיין המפורסם רבי אלימלך וסרמן הי”ד, מחשובי חסידי בעלזא והוא בן 73, בעת שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד כמידי יום ביומו, ובדרכו נרצח על ידי המחבלים.

מידי בוקר במשך מספר שנים הרב וסרמן הי"ד היה עושה את דרכו לתחנת האוטובוס ביציאה מהעיר ירושלים לכיוון אשדוד, שם שימש כדיין בבית הדין הרבני.

ביום רביעי בשבוע שעבר, עשה את דרכו כרגיל לתחנת האוטובוס, בעת שהמתין לבואו של האוטובוס עסק בלימוד תורה עם ידידו דיין נוסף שהיה אף הוא בדרכו, לאחר זמן קצר הגיעו 2 מחבלים ורצחוהו ראשון כשספרו בידו.

דבר רציחתו היווה טרגדיה קשה לעולם הדיינות בכלל ולאשדוד בפרט בחסרונו הגדול.

הרב וסרמן מותיקי וממבוגרי הדיינים, בעל ניסיון רב בהוראה ופסיקה בעל בקיאות רבה בש"ס ופוסקים ובכל התורה. היה בעל חסד נודע וצדיק יסוד עולם, היה אדם עניו שברח מהכבוד שהיה עוזר בסתר לנזקקים.

הרב שהיה מורה צדק ודיין בבית הדין לממונות, נבחר לכהן כדיין בבית הדין הרבני מיד לאחר ראש השנה תשע"ו יחד עם עוד 22 דיינים. מכריו מספרים על דמות מיוחדת של הארת פנים ושקולה העושה עבודת קודש.

הרב חיים קלמנוביץ רב במחלקת הנישואין במועצה הדתית הנמצא בקשר תמידי עם בית דין הרבני במשך עשרות שנים, קיבל את הבשורה מתוך צער, כאב, יגון ושכול. הרב קלמנוביץ מספר, בפתיחת תיקי נישואין לזוגות הבאים להינשא קיימים חלק מאוכלסיות אשר עקב בעיות כמו שלטון הקומינזם באותן מדינות  קיים אחוז גדול של נישואי תערובת, מתעוררות בעיות הלכתיות באישור יהדותם, וכן בצורך של בדיקת היחוס עקב רישומים של ילדים מאומצים רבים ועוד בעיות המתעוררות מידי פעם.

הרב וסרמן הי"ד נמצא בהרכב בבית הדין לידם של דיינים נוספים והוא היה בקיא היטב בבעיות ההלכתיות המתעוררות בחששות מסוג זה מאותן מדינות כמו יוצאי חבר העמים ועוד. בעבודתו היה מקדיש חלק ניכר לצורך המענה בבעיות הלכתיות אלו.

״המדהים ביותר, זה שיום לפני שנרצח, ביום רביעי בשעות אחרי הצהרים במסגרת קבלת קהל במחלקת הנישואין, הופנתה אלי בקשת נישואין לבני זוג עם בעיה שהתעוררה תוך כדי פתיחת התיק, לשם כך שלחתי מכתב לבית הדין הרבני לצורך טיפול דחוף בתיק זה. נחיצות מיוחדת קיימת בבקשה זו עקב חשש נוסף שהתגלה בכתובה של אחד ההורים, בשל כך, נקבעה פגישה דחופה עם הרב וסרמן שנועדה להתקיים למחרת בבוקרו של יום חמישי כדי לדון בבעיות קשות אלו.

אך למגינת לב, למחרת בבוקר ביום חמישי קיבלתי את הידיעה מבית הדין שהפגישה לא תצא לפועל עקב רציחתו של הדיין הדין היקר והמקצועי הרב וסרמן לדאבון ולמגינת לב לאחר שנרצח בעודו ממתין בתחנת האוטובוס.

אנו המועצה הדתית ובבית הדין הרבני, נרגיש את חסרונו הגדול, כולנו תפילה כי מגנזי מרומים למעלה בקודש יהיה רבי אלימלך הי"ד מליץ טוב ויושר על הדיינים העושים עבודת קודש בעד טהרת היחוס הנדרשת של עם ישראל״ אומר הרב קלמנוביץ.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן