הנתונים הקשים בזכאות לבגרות באשדוד: הגיע הזמן שמישהו ייקח אחריות על החינוך הירוד

עד מתי אשדוד תישאר בתחתית החינוך בישראל? סקר מיוחד ומביש במיוחד יש לציין של מעלה נתונים קשים מאוד. בעוד העירייה מתפארת בשלטי ענק על הישגים בתחום החינוך, מגיע הסקר ושופך אור על האמת העגומה

מימון. האם ייקח אחריות.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

העיר אשדוד ממשיכה לבנות עוד ועוד פרוייקטי נדל"ן, משקיעה אולי כספים רבים בתחומים מגוונים אבל בתחום העיקרי – עתיד ילדנו, הלא הוא נושא החינוך, כנראה שאינה משקיעה מספיק, שכן התוצאות מדברות בעד עצמן. בזמן שבוגרי התיכונים עסוקים במבחני הבגרות מתפרסם סקר מיוחד המדרג את אשדוד בתחתית סולם הבגרויות. התוצאות, אם להודות בכנות, אינן מפתיעות. מזה 10 שנים (!!!) אשדוד לא מצליחה להתרומם מעל 68 אחוז בזכאי הבגרות של משרד החינוך. איך זה יכול להיות? תלוי את מי שואלים. בעירייה מתפארים בשלטי ענק ומספרים לתושבים סיפורי פוגי על הישגים נאותים אולם הסקר המיוחד אשר בוצע על ידי אתר החדשות Ynet והתנועה לחופש המידע  שופך אור על המציאות העגומה וחושף לראשונה את תוצאות הבחינות של 2020, שנת הלימודים הראשונה שהושפעה ממגפת הקורונה.

הנתונים מתייחסים לתלמידי התיכון אשר סיימו את לימודיהם לפני כשנתיים אך עדיין לא ידוע מה הממוצע העירוני שלהם, ואף לא הציון הבית ספרי. במסגרת המיזם הזה נבדק הציון הממוצע במקצועות החובה בכלל היישובים בישראל בשנים 2020-2016, לרבות השוואה בין היישובים השונים. הציונים של 2020, שנת הלימודים הראשונה שהושפעה ממגפת הקורונה, מתפרסמים כאן לראשונה בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה למשרד החינוך על ידי התנועה לחופש המידע.

ב- Ynet הסבירו כיצד חושבו ודורגו ההישגים בסקר ynet – בהתאם למדיניות עיבוד הנתונים של משרד החינוך, לא חושבו ולא נספרו בתי ספר שבהם נבחנו פחות מ-11 תלמידים בבחינה מסוימת (לדוגמא בבחינת 5 יחידות במתמטיקה). חישוב הממוצע בכל אחד מהיישובים נעשה כך: אוגדו בנפרד את הציון הממוצע בכל בית ספר והוכפלו במספר הנבחנים שניגשו באותו מוסד לימודים. את התוצאה שהתקבלה מכל בתי הספר של אותו יישוב חילקו במספר הנבחנים שניגשו לבחינה באותו יישוב.

המקצועות שמופיעים במפת הבגרויות הם מקצועות החובה המרכזיים במערכת החינוך הישראלית. מקצועות החובה שמשותפים לכלל זרמי החינוך השונים הם מתמטיקה ואנגלית (3 יחידות לימוד לפחות), היסטוריה (2 יחידות לימוד, בבתי ספר ערבים ודרוזיים מתקיימות בחינות נפרדות בהיסטוריה), אזרחות, ספרות (בחינוך הממלכתי דתי יש אפשרות להיבחן במקום בבחינה של ספרות ומחשבת ישראל בהיקף דומה של 2 יחידות לימוד), הבעה עברית (בבתי הספר הדרוזיים והערביים יש חובה להיבחן ברמה של לפחות 3 יחידות לימוד בעוד שבבתי הספר היהודיים חייבים להיבחן ברמה של 2 יחידות לימוד), ותנ"ך (בחינוך הממלכתי חובה להיבחן ברמה של 2 יחידות לימוד ובחינוך הממלכתי דתי המינימום הוא שלוש יחידות לימוד). הנה נתונים לדוגמא. הממוצע הארצי של הנבחנים ב-5 יח' מתמטיקה עמד על 83. באשדוד? 79; הממוצע הארצי של הנבחנים ב-4 יח' מתמטיקה עמד על 82. באשדוד? 77; בתנ"ך למשל, 5 יח' – ממוצע ארצי עמד על 85, אשדוד בתחתית הרשימה עם 72; מה קורה באנגלית? שימו לב: אנגלית, נבחני 4 יח' בלבד – ממוצע ארצי עמד על 76- ובאשדוד הממוצע עמד על 72.

חברת המועצה שרון מרק מאשימה

כאמור, באשדוד למרבה הצער והבושה – הציונים גרועים ועוררו סערה גדולה. סגנית ראש העיר אשדוד לשעבר שרון מרק מאשימה את ראש המנהל בעשור האחרון, אריה מימון. לדבריה, "לאור הנתונים הלא מפתיעים ראש מינהל החינוך צריך לקחת אחריות ולהתפטר, ויפה שעה אחת קודם". כזכור, מרק בעצמה נאלצה להתפטר לאחר מחלוקת קשה שהייתה לה בנושאי חינוך עם ראש המנהל מימון.

שרון. החינוך זקוק למנהיג

"מערכת החינוך הציבורית ובמיוחד בשעה קשה זו, זקוקה יותר מתמיד להובלה על ידי אנשים בעלי ראייה חדשנית משתפת ומכילה לצערי זה לא המצב באשדוד. אמרתי זו בעבר, אומר זאת גם כעת: הגיע הזמן לרענן את השורות במינהל החינוך ובמקביל על ראש העיר הנוכחי להתוות מדיניות חינוכיות מגוונת, שלא מודדת את הילדים רק בציוני בגרות אלא כזו שרואה את כל הילדים ומאפשרת לכל ילד וילדה לצמוח באופן שמתאים לכל אחד ואחת. אשדוד רחוקה מאד לא רק במדדי הבגרות אלא באפשרויות שהיא מציעה לתלמידיה ומכאן בהזדמנויות להשכלה גבוהה ובהכנה לשוק התעסוקה", הוסיפה.

ב-21 ביוני תיערך סוף סוף ישיבת וועדת החינוך בעיריית אשדוד. לצורך הבנה, על פי חוק על וועדת החינוך להתכנס ארבע פעמים במהלך השנה בכדי לדון ברפורמת הבגרויות, ההיערכות לשנת הלימודים החדשה ונושאים נוספים אלא שככל שידוע אשתקד התכנסה הוועדה פעם אחת בלבד והשנה טרם קיימה מפגש. הועדה, נציין, בהשתתפות יו”ר הוועדה, ממלא מקום ראש העיר וחבר המועצה גבי כנפו, ראש מנהל החינוך אריה מיימון, נציגי ציבור, מנהלי מוסדות חינוך, ועד ההורים העירוני ומוזמנים נוספים. הועדה תעסוק בין השאר, בנושאים דוגמת רפורמת הבגרויות, היערכות לשנת הלימודים הבאה ואחרים. האם ראש העיר יבין כי יש לזעזע את מערכת החינוך ולהדיח את הגורמים האחראים מן התפקיד? ימים יגידו. בינתיים, אשדוד תמשיך לדשדש בתחתית ומי יסבול מכך? דור ההמשך של כולנו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן