האם כבר בחרתם נכון את הישיבה התיכונית שתלטש את היהלום שלכם?

כל הורה לילד בכיתה ו' מכיר את הפרפרים בבטן לאור ההתלבטויות הנלוות והתהיות מהו המוסד החינוכי או הישיבה אליהם כדאי לרשום את הבן היהלום שגידלתם, מתוך ידיעה שהבחירה תשפיע על עיצובו של הבן כבוגר, ועל כל הצדדים בחייו החברתיים, הצבאיים, התורניים והאזרחיים. על מנת שתהיו שלמים עם ההחלטה שכבר קיבלתם, ביקשנו מהרב עתניאל מנצור, מנהל חטיבת הביניים בישיבת ׳חץ׳, להעניק לנו טיפים פרקטיים- אילו שיקולים הם המהותיים ביותר בבחירת הישיבה הנכונה עבור בנכם היקר? וכיצד תדעו שהענקתם לו את המעטפת הטובה ביותר לשלב כה קריטי בחייו?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השנה כבר חולפת בצעדי ענק וכבר חג הפסח בפתח, סביר להניח שכהורים אחראיים לבנכם הלומד בכיתה ו' כבר בחרתם עבורו מוסד חינוכי או ישיבה לשנה הבאה. ובכל זאת, האם שאלתם את השאלות הנכונות? האם בדקתם את כל הכיוונים החשובים לכם ולבנכם?

הרב עתניאל מנצור, מנהל חטיבת הביניים בישיבת חץ, מסייע לנו לשאול את השאלות הנכונות ולקבל עבורם את התשובות המתאימות ביותר עבורנו.

האם שאלתם את הילד?

בראש ובראשונה, ההמלצה הינה לשבת עם הילד ולגבש איתו יחד את הדרך. מה ההורים רוצים ומה הילד רוצה, מה מתאים להם, מה נכון מבחינת יכולות הילד, האופי של הילד, המסוגלות שלו, ובעיקר מה מתאים לילד ולא לחברים שלו, לא למהר ללכת עם הזרם. כדאי לשאול מה המתווה שבו אנחנו רוצים לראות אותו בהמשך? איזה בוגר אנחנו רוצים לעצב? שהרי המוסד יטווה את הדרך לשנים ארוכות.

האם בדקתם במרחב הגאוגרפי?

יחד עם הילד מומלץ להורים לבדוק במרחב הגאוגרפי שלכם אילו מוסדות יכולים להתאים ולו לחלק מהדברים, בודקים היכן ממוקם המוסד, האם אין לידו מסיחי דעת למיניהם והאם הוא נגיש להגעה. מומלץ להגיע עם הילד לבדוק כמה מוסדות וממש לראות בעיניים מה המוסד נותן, אילו פרמטרים מוסיפים לילד, אילו ערכים הילד מקבל שם, מה המצב התורני שם, איך בא לידי ביטוי הפן החברתי, האם יש שילוב בתנועות נוער ומהי הרוח אליה הישיבה מובילה.

צילום: יוסי זליגר

האם בדקתם את ההון האנושי?

בבואנו לבחור מוסד חינוכי וישיבתי עבור הבן חשוב מאוד לבדוק ולהכיר את כל אנשי הצוות,  את מנהל בית הספר, המורים, הצוות, לראות מי יכול לעזור לילד להוציא מהכוח אל הפועל את הפוטנציאל הטמון בו. בנוסף, חשוב לבדוק את טיב הקשר בין ההורים, התלמידים והבוגרים, זה למעשה המדד הבלתי תלוי. הרי כשתלמיד מגיע בשמחה זה חשוב, כשההורים שולחים את הילד בשמחה זה חשוב, אך כשיש שיתוף פעולה בין ההורים לבין הצוות זה ממש פרמטר הכרחי להצלחה.

בנוסף תוכלו לבדוק את הקשר עם הבוגרים, כמה מהם המשיכו למכינות קדם צבאיות וישיבתיות? לישיבות הסדר? כמה מהם הגיעו לקצונה? לשם סיבור האוזן, באשדוד נתוני הקצונה עומדים על 4% ובישיבת חץ נווה הרצוג הם כבר עברו את השמונה אחוזים.

האם בדקתם אם קיימת פנימייה במקום?

אמנם בחטיבת הביניים של ישיבת חץ נווה הרצוג אין פנימייה אך כאשר הילד עולה לחטיבה עליונה ניתנת לו הבחירה אם להמשיך בפנימייה, אשר יש בה ערך מוסף. במסגרת כזו הילד מקבל מגוון כלים ומיומנויות ודרכים להתמודדות נכונה עם הרבה אתגרים שיזדמנו לו בהמשך החיים. הורה אשר רוצה להעלות את בנו קומה גם בפן החברתי יחשוב על אפשרות זו מבעוד מועד. בנוסף, החל מכיתה ז' תלמידי הישיבה עוברים שבתות ישיבה, כאשר כולם יחד לובשים חולצות לבנות, מקיימים עונג שבת בבתי הרמים, וחווים יחד חוויה אשר משפיעה על בתי ההורים באופן חד משמעי.

האם המוסד החינוכי אליו נרשמתם מעניק מעטפת לימודית הולמת?

לימודים כידוע הם נדבך חשוב בתוך המסגרות וכאשר ילד עולה לכיתה ז' לעיתים הוא נקלע למשבר בשל הפערים בין המוסד בו למד ובין המוסד החדש. משום כך, חשוב מאוד שתהיה לו מעטפת מושלמת. בישיבת חץ מעניקים סיוע לכל שלב בהתאם: עבור החלשים- שעות פרטניות ושעות תגבור ייעודיות, למימוש הפוטנציאל בשלמותו, עבור הבינוניים- תגבור מתאים שיעלה אותם להקבצה הבאה, ועבור המצטיינים- שיעורים מיוחדים עם מהנדס מאלתא, אשר מאתגר אותם לעבר היעדים הבאים במתמטיקה ופיזיקה.

אז למה לבחור בישיבת ׳חץ נווה הרצוג׳?

אם עדיין נותרו לכם שאלות גם לאחר שבדקתם את כל הפרמטרים אותם ציינו, הרב מנצור מציע לבדוק מהו חזון בית הספר, מהו האני מאמין של בית הספר, ולא לדבר רק עם רכז רישום אלא גם עם המנהל ואפילו בארבע עיניים: "כי חשוב להכיר את האנשים שהולכים ללטש את היהלום שלך".

בישיבת "חץ" נווה הרצוג, הממוקמת בסמוך לאשדוד, תוכלו לפגוש את מי שמנהל אותה ביד רמה, ראש הישיבה, הרב מאיר אדרי,  אשר מוביל את הרוח הציונית והתורנית בישיבה מזה עשרות שנים, מתוך חיבור לתלמידים, לתורה, למצוות ולערכים, תוך סיוע למימוש כל שאיפה למצוינות למען התלמידים.

המוטו של הרב אדרי הינו: "העולם הבא שלך זו הדאגה לעולם הזה של חברך", חיבור עולם הרוח לעולם התלמידאות, ומתוך כך תלמידי הישיבה והצוות החינוכי לא נחים לרגע ועוסקים בחסד במהלך כל השנה. בימי שגרה הם מבקרים ומשמחים בבתי אבות ובבתי חולים ובימים אלו סיימו את מבצע "מתנות לאביונים", במסגרתו דאגו לשולחן חג מלא עבור עשרות משפחות שאין ידם משגת. כעת כבר הם אורזים במרץ חבילות מזון גדושות עבור מבצע "קמחא דפסחא", ובזכותם יחגגו בשולחן שופע עשרות משפחות נוספות..

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן