האם והבת שנדבקו בקורונה, ואושפזו במצב קשה: "כמו רולטה רוסית"

לאחר שחל שיפור במצבן ואלינוי בת ה-12.5 שוחררה הביתה ולי ממתינה לבדיקה שלילית הן מספרות על הקושי של הקורונה: "זו ממש לא שפעת. הקושי הכי גדול זה קשיי הנשימה". הן מודות לצוות בית החולים על הטיפול המסור וקוראות לציבור לשמור על ההנחיות: "לחלות בקורונה זה כמו לשחק רולטה רוסית. המוטציה משתנה כל הזמן ואי אפשר לדעת איך המערכת החיסונית שלכם תגיב. אנא הישמרו לנפשותיכם"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לי עובדיה בת 42 מאשדוד, שמרה על הנחיות אמצעי הזהירות של משרד הבריאות ובכל זאת היא ובתה אלינוי בת 12.5 אושפזו לפני כשבועיים במחלקת הקורונה בבית חולים ׳אסותא׳ במצב קשה. ביום שני השבוע, אחרי שמצבן השתפר, סיפרה לי בראיון לעיתון "השבוע באשדוד" על הקשיים שעברו עליה ועל בתה. את הראיון היא פותחת בבשורה שמחה "אלינוי קיבלה תשובה שלילית לקורונה ושוחררה מבית החולים הביתה”.

ומה איתך?
"גם מצבי משתפר, ואני מחכה לתשובה שלילית כדי שאוכל לחזור הביתה".
השתיים אושפזו במצב קשה לאחר שנדבקו מבן משפחה בקורונה. גם בעלה והבן אובחנו. ”לבעלי היו סימנים אבל תודה לאל הסיטורציה שלו הייתה תקינה ולכן היה בבידוד בבית. והבן בסדר. אבל אני חוויתי את הסימנים ואחרי הבת שלי אלינוי בת ה- 12.5 שהגיעה יום אחרי" היא מספרת. "עכשיו המצב שלנו בסדר אבל הגענו עם רוב הסימפטומים של הקורונה, ולא יכולנו לנשום”.

איזה סימפטומים היו לכם?
"חום גבוה, קושי בנשימה, מחנק אין אוויר, אובדן טעם וריח, כאבים בגוף, התכווצות שרירים, הזעת יתר, הקאות ושילשולים, שיעול והסיטורציה מתחילה לרדת”.

האמנת שהבת שלך תחלה בצורה קשה?
" לא, בחיים לא. אפילו לא הספקנו לחגוג לה בת מצווה, אבל היא ילדה חכמה ומקסימה ומבינה. כמה בני משפחה נדבקנו. אחותי הראשונה שאושפזה בבית חולים ׳קפלן׳, בשל העובדה כי לא היה מקום ב׳אסותא׳. היא הייתה במצב קשה ועכשיו מצבה השתפר. אני בת 42 וכבר חלו לא מעט אפילו חולים צעירים ממני, אבל ממה שהבנתי הבת שלי היא החולה קשה הראשונה בגילה. היא הייתה על הפנים והרופאים טיפלו בה ובי במסירות. כל הצוות פה ב׳אסותא׳ מהממים. הם עשו מחווה גדולה כשאישפזו את אלינוי יחד איתי במחלקה ולא במחלקת ילדים. שמו אותה לידי וזה היה מאוד חשוב כי עודדנו אחת את השנייה”.
ולא היה לה כאמא קל לראות את הבת האהובה שלה במצב קשה: "היא לא קמה, לא אכלה ולא שתתה. הרופאים אמרו לה 'תגידי מה את רוצה לאכול ונקנה לך, רק תאכלי’, אבל היא לא יכלה היה לה קשה לנשום. הכי קשה זה קושי בנשמה כשלא יכולים לנשום”.
לי מספרת שהיא אדם פרטי ולא אוהבת להיחשף, אבל החליטה להתראיין כדי שאנשים יבינו שיזהרו “. אם אני אצליח לגעת במישהו שיבין שקורונה זה מסוכן, שזה כמו רולטה רוסית, אז אני את שלי עשיתי”.

למה הכוונה רולטה רוסית?
״אנחנו לא יודעים איך המערכת החיסונית שלנו, לא יודעים איך זה יתקוף אותנו. הבת שלי בריאה ללא מחלות רקע וגם אני בלי מחלות רקע וחטפנו את זה קשה. יש אנשים עם מחלות רקע שעברו את הקורונה באופן קל אני מכירה כאלו. יש אנשים עם מחלות רקע שלצערנו אינם בן החיים. המוטציה משנה את עצמה כל הזמן. פעם זה היה בקרב מבוגרים ועכשיו מתחיל לרדת מבחינת הגילאים. יש אנשים שחוו את הקורונה ללא סימנים בכלל, כאלו שחוו סימנים קלים והיו בבידוד ובהשגחה ביתית ויש כאלה שחוו בצורה קשה. לא להקפיד על כללי הזהירות זה כמו לשחק ברולטה רוסית. אני לא אומרת שלא צריך לפתוח את המשק וצריך ללמוד לחיות לצד הקורונה אבל צריך להתמגן ולשמור על כללי הבטיחות של משרד הבריאות ולהישמע להוראות. הרי במשרד הבריאות רק רוצים לשמור על בריאות הציבור. הרבה אנשים פנו אלי בפייסבוק ושאלו אותי אם קורונה זה כמו שפעת. זה לא. לא מבינים בתודעה מה זה קורונה והמסר שלי שהקורונה היא קטלנית ומסוכנת אני מבקשת באהבת חינם מהאנשים שישמרו על עצמם. זה לא צחוק. וכמו שאומרים ' ונשמרתם לנפשותיכם ' תשמרו על הכללים”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן