האופוזיציה באשדוד משנסת מותניים ומתאחדת

יו"ר האופוזיציה, עו"ד הלן גלבר במפגש פסגה עם חברי סיעות האופוזיציה: "לא נאפשר לראש העירייה להשתיק אותנו ולהדיר את האופוזיציה מהוועדות. העתירה בדרך" * בתגובה אומר ממ״ק ראש העירייה עו״ד גבי כנפו: ״חברי מועצה שלא נקראו לקואליציה, עדיין לא הפנימו שהבחירות הסתיימו״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ישיבת מועצת העיר הראשונה מן המניין היתה אמורה להתקיים ב-3.4, אך הקואליציה בראשות ד״ר לסרי ביטלה אותה במשאל טלפוני שדילג על חברי האופוזיציה. מדובר במהלך פסול שבא בהמשך למהלכים לא דמוקרטיים נוספים: העברת הבמה בטקס כינון המועצה לרה"ע לבדו וסגירת מיקרופונים בישיבת מועצת העיר. כזכור, בניגוד לשנים עברו – נמנעה מחברי מועצת העיר האפשרות לנאום בטקס כינון מועצת העיר והבמה הושארה ללסרי לבדו.

ביום שלישי השבוע שיגרה עו"ד הלן גלבר בשם חברי האופוזיציה, התראה לפני הגשת עתירה נגד ראש העיר על פגיעה בלתי חוקית בייצוג הסיעות: "לסרי התחיל ברגל שמאל עם ניסיונות השתקה, כיבוי מצלמות וניסיון להרחיק את חברי האופוזיציה מועדות העירייה. ניאבק בכך יחד, משפטית וציבורית!".

שבעת חברי האופוזיציה באשדוד לא נשארו חייבים והתכנסו בביתה של יו"ר האופוזיציה, עו"ד הלן גלבר. המאבק הראשון שמובילה גלבר כיו"ר האופוזיציה ביחד עם חברי סיעות האופוזיציה, בא לידי ביטוי במכתב התראה לפני הגשת עתירה ששוגר לראש העיר יחיאל לסרי על רקע הדרתם של נבחרי הציבור מוועדות המועצה ומניעת ייצוגם ההולם.

במכתב החריף ששיגר עו"ד ד"ר מתן גוטמן בשמה של יו"ר האופוזיציה וסיעות האופוזיציה, הוא מציין: "קו אחד עובר בין סגירת מיקרופונים ומצלמות בישיבות מועצת העירייה הנדונה, לבין חלוקת ועדות החובה והרשות במועצת העיר באופן שאינו עולה בקנה אחד עם מפתח הייצוג. ראש העירייה הנבחר, ד"ר יחיאל לסרי רומס ברגל גסה את רצונו של הבוחר ומקפח את התושבים שבחרו בסיעות האופוזיציה המהוות כרגע כרבע ממועצת העיר".

סעיף 150 (א) לפקודת העיריות, קובע כי "ההרכב הסיעתי של חברי מועצה, בכל אחת מועדות החובה לפי פקודה זו, יהיה תואם ככל שניתן את ההרכב הסיעתי של המועצה ובלבד שבכל ועדת חובה יהיה נציג אחד לפחות מהאופוזיציה". סיעות האופוזיציה מהוות 24% מהמועצה – 7 מתוך 29 חברים, ובהתאם אמור להיות ייצוגן בכל אחת מהוועדות העירוניות.

למרות זאת, באף אחת מוועדות החובה הבאות לא ניתנו נציגי לאופוזיציה: ביטחון, משק לשעת חירום (זאת בשעה שכולנו נתונים בכוננות שיא ובעיר שנחשבת מטווחת) איכות הסביבה, הנחות בארנונה, מאבק בסמים, הנצחת נפגעי טרור.

במכתבם, מתריעים חברי האופוזיציה כי גם בדירקטוריונים של כל אחת מהחברות העירוניות יש חוסר בייצוג שלהם: החברה העירונית למתנסים, החברה לפיתוח אשדוד, תאגיד ׳יובלים׳, ׳מהות׳ והיכל התרבות. מנגד, יש שיבוץ יתר לסיעות אחרות, ובייחוד לסיעתו של ראש העירייה "אשדוד בתנופה", שחלקה במועצה הוא 7% בלבד ולמרות זאת, היא מקבלת "תוספת" 24% מכלל המקומות.

עו"ד ד"ר מתן גוטמן דורש בשם עו"ד גלבר ויתר סיעות האופוזיציה: "העירייה והמועצה נהגו שלא כדין, ולכן הן נדרשות לבטל כל החלטה קודמת בדבר חלוקת הנציגים, ולהעניק את הנציגים הנדרשים באופן יחסי לאופוזיציה, והאופוזיציה תבחר את נציגיה ותעדכן את המועצה בחלוקת התפקידים".

כל שבעת חברי האופוזיציה עומדים יחדיו מאחורי המהלך שמשמעותו התראה לפני הגשת עתירה לביהמ"ש נגד ראש העירייה, יחיאל לסרי. במפגש האיחוד שכינסה יו"ר האופוזיציה, עו"ד הלן גלבר, לקחו חלק סופה לנדבר ועמירם בן זקן חבריה לסיעת "אין לנו עוד אשדוד" ולצדם – יניב קקון ומאיר אברז'ל מסיעת "אשדודים", משה בוטרשוילי מסיעת "דרך חדשה" ומאיר בן חמו מ"קול הלב".

חבר המועצה בוטראשווילי: ״לא נהסס לנקוט בפעולות תקיפות״

חברת מועצת העיר עו"ד הלן גלבר, יו"ר אין "לנו עוד אשדוד": "מול קואליציית המגזרים, הגברית והחרדית של לסרי, אנחנו באופוזיציה נהיה קולם של התושבות והתושבים, הציבור הכללי שרוצה לראות פתרונות למצוקות היום יום והחזרת הביטחון האישי והעירוני לצד חזון לצמיחת העיר ופיתוח תשתיות בתחום החינוך, התרבות, התיירות והתחבורה. הכנסתנו לוועדות העירוניות הוא רק המאבק הראשון, לסרי – תתכונן!".

חבר המועצה, יניב קקון, יו"ר תנועת אשדודים: "לציבור האשדודי מגיע ייצוג הולם בחדרים בהם מתקיימים הדיונים ומתקבלות ההחלטות. נעשה הכל כדי שלתושבי אשדוד יהיו נציגים בוועדות ובדירקטוריונים שמשפיעים על חיי כולנו".

חבר מועצת העיר מאיר בן חמו, יו"ר קול הלב: "נבחרנו ע"י ציבור גדול שהוא לא שקוף או שונה מציבור אחר. לא נוותר על היכולת להשפיע, אי אפשר להתעלם בצורה בוטה מאלפים מתושבי העיר. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת שנוכל לשרת את תושבי אשדוד נאמנה".

חבר מועצת העיר משה בוטראשווילי (׳דרך חדשה׳) הגיב: "אם ראש העירייה, יחיאל לסרי לא ישתף אותנו כחוק ובצורה הוגנת בפעילות הוועדות והדירקטוריונים העירוניים, הוא צריך לקחת בחשבון שזהו רק המהלך הראשון שלנו כאופוזיציה מאוחדת מולו. אנחנו כאן כדי לייצג את כלל תושבי העיר ולא נהסס לנקוט בפעולות תקיפות כדי להבטיח שקולנו יישמע".

בתוך כך, נרשם השבוע עימות קולני ראשון בין חברי האופוזיציה לקואליציה בוועדת הכספים כשהוצג בה התקציב העירוני. עו"ד הלן גלבר (׳אין לנו עוד אשדוד׳) ויניב קקון (׳אשדודים׳) מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה לבצע קיצוץ של למעלה מ-3 מיליון ש"ח בסעיף של אבטחת מוסדות החינוך בעיר אשדוד, דווקא בימים מתוחים אלה. התקציב היה 21,900,00 ש"ח וכעת לאחר הקיצוץ הוא יעמוד על 18,650,000 ש"ח כשמיליון ש"ח מתוכם מוגדרים כ"מותנים".

יו"ר "אין לנו עוד אשדוד", סביבה – בירידה. חינוך למבוגרים – אפס!. רק תחום אחד מזנק במימון עם 44% – תרבות תורנית, ובמקביל – זינוק של 13% גם עו"ד הלן גלבר הגישה שאילתה משותפת בנושא יחד עם יו"ר אשדודים, יניב קקון. עו"ד גלבר זעמה בישיבה: "שמירה על מוסדות חינוך – בירידה, חינוך מיוחד – בירידה, פעילות לנוער – בירידה, פרוייקטים חינוכיים – בירידה, פעילות לסטודנטים – בירידה, תרבות עירונית – בירידה, איכות בפיקוח על החניה כי מישהו הרי צריך לממן את זה. התקציב שהגשת לנו ראש העירייה, יחיאל לסרי נראה כמו הקואליציה שלך: מגזרית, גברית, חרדית ובעיקר אטומה לצרכי התושבים".

חבר המועצה יניב קקון, יו"ר תנועת אשדודים, אמר: "מדובר בתקציב חסר אחריות ובו מעבר לקיצוץ באבטחה במוסדות החינוך, קיצוצים בהצטיידות לשעת חירום, בבריאות, בכיבוי אש, ביוזמות חוסן קהילתי, בשירות הפסיכולוגי ובסעיפים נוספים שחשובים בזמן לחימה יותר מתמיד. מה שאנחנו דורשים הוא התמודדות אחראית עם המציאות, יש דברים שפשוט אסור לחסוך בהם. לא מאוחר להודות בטעות ולתקן למען כל תושבי ותושבות אשדוד".

עו״ד גבי כנפו, ממ״ק ראש העיר:

בתגובה לאתר ׳חרדים אשדוד׳ אומר גבי כנפו: ״חברי מועצה שלא נקראו לקואליציה, עדיין לא הפנימו שהבחירות הסתיימו. ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי נבחר ברוב קולות גדול, כדי להמשיך ולהוביל את אשדוד כפי שהוא עושה זאת כבר 15 שנה. ההרכב הקאוליציוני והחתימה על ההסכמים הקולאיציונים מבטאים בצורה ברורה וחד משמעית את רצון הבוחר. כך נפעל בכל ועדות העירייה ומועצת העיר כדי לממש את חזון ראש העיר״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן