גרסת נהג אפיקים: "לא העלבתי את הנוסעת. יש איומים על חיי"

פרשת הסרטון שהועלה לרשתות בו נהג ׳אפיקים׳ שמעון מלכה, מתעד עצמו לועג לכאורה לנוסעת מבוגרת, עוררה זעם ציבורי. לאחר שהסרטון הועלה לרשת הוא הושעה מתפקידו, ועלול לאבד את מקום עבודתו וסופג איומים ברשתות החברתיות. משפחתה של הנוסעת מתכוונת להגיש כתב תביעה נגד חברת ׳אפיקים׳ בסך 300,000 שקלים, ולמעשה עד כה אף אחד לא ביקש לשמוע ממנו הסברים או לשמוע את הצד שלו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע שעבר הועלה סרטון ברשתות החברתיות בו נראה נהג אוטבוס ׳אלקטרה-אפיקים׳ שמעון מלכה, כשהוא מסיע בקו פנימי באשדוד נוסעת מבוגרת מהעדה האתיופית, ממנו עולה כאילו הוא לועג לנוסעת ופוגע בכבודה. כן נטען שמלכה העלה את הסרטון לרשת החברתית כבדיחה לחבריו. הסרטון עורר זעם רב. בין היתר נטען כי הנהג לועג לקשישים, מצלם בזמן נהיגה, ואף נטען שמדבריו עולה כביכול ריח גזענות. עד מהרה געשו הרוחות. הנהג הושעה מעבודתו ונערך לו ביום רביעי האחרון שימוע. רבים ביקשו את ראשו. הוא ספג ביקורת ואף איומים. משפחתה של הנוסעת המצולמת, הגישה מכתב התראה ל׳אלקטרה אפיקים׳ באמצעות עו״ד אייצ׳לותם מסלה, ובו דרישה לפיצויים בסך 300,000 שקלים. לטענתו של מלכה, מאז שעלה הסרטון ברשתות החברתיות, החל מחול שדים לסביבו ונדמה כי אף אחד לא ניסה לשמוע את גרסתו ולא נתן לו לדבר. ״הפכו אותי למפלצת ולגזען, וזה לא נכון״, הוא אומר בשיחה לעיתון ״השבוע באשדוד״.

 מלכה, בן 50, נשוי ואב לילדים, הוא בעל רקע ביטחוני ויש לו רישיון לנשק. הוא נהג וותיק בהסעת נוסעים כבר 20 שנה, בין היתר כנהג ״במסיעי אשדוד. ובחמש השנים האחרונות הוא ב׳אלקטרה-אפיקים׳. הוא עושה את קווי אשדוד קבוע ורבים מהנוסעים, כמו אותה אישה המצולמת בסרטון, הם נוסעים קבועים שלו והיחסים ידידותיים. הוא נהג חביב ומוערך שקיבל לא פעם מכתבי הערכה מנוסעים.

הנהג: ״הפכו אותי למפלצת ולגזען״

תחזיר אותי לנסיעה שעוררה סערה ברשת, מתי היא התרחשה?

״מדובר בנסיעה שהתרחשה בקו מספר 7 ביום שישי, בדיוק ביום שבו התרחש שינויים בתחבורה הציבורית. עד כה כל נוסע ידע את המסלול שלו, אבל בעקבות שינויים תחבורה, עשו אתחול מחדש לנסיעה באוטובוסים, זה הפך להיות קו אחר עם מסלול אחר״.

למה בעצם תיעדת את המקרה בטלפון הנייד שלך?

״אני מתעד דברים שקשורים ביום ביום, מבחינת בטיחותית ובטחונית עבורי, כי בעבר הותקפתי. אני גם מחזיק נשק ברישיון, אני מצלם, ובסוף יום מגיע הביתה ומוחק, כמובן אם הכל עבר בשלום. באותו יום היה קו חדש, עם מסלול חדש וניסתי להסביר לנוסעת, למה אני סוטה מהנסיעה, הסברתי באדיבות  לנוסעת, ואני רואה שהיא לא מצליחה להבין. אני מנסה לדובב אותה ולהסביר ולצחוק איתה, שתבין אבל מאחר וסטיתי מנתיב הנסיעה שאליו היא רגילה, היא לא הצליחה להבין מדוע. ואז במהלך הנסיעה, הנוסעת ביקשה לרדת, אבל אני לא יכול להוריד אותה באמצע הנסיעה, במקום שאין בו תחנה ושהיא יכולה להסתכן, בייחוד בגיל שלה. היא עלולה ללכת לאיבוד.יש לי היכרות איתה מנסיעות קודמות, אני יודע שבסופו של דבר היא צריכה לרדת ברובע ב׳. היא עולה תמיד בין רובע ד׳ לה׳ ונוסעת רק כמה תחנות ולא הבינה מה השינוי״.

 מלכה מדגיש כי זה נוהג של הנהגים לצלם את הנסיעה בנייד שמחובר לחצובה כך שאינם מסכנים את הנוסעים.

בסרטון שומעים אותך אומר לה שאתה לוקח אותה לטיול ולועג לה

״הנוסעת יודעת שהיא אמורה לרדת בעוד מספר תחנות, אבל היא מבחינתה יש סטיה מהמסלול הרגיל והיא חושבת שאולי התבלבלתי, ולכן הסברתי בצורה קצת יותר קלילה ומבדחת. אני לא נוהג ללעוג לנוסעים שלי. זה רק להסביר לי בצחוק שלא אגיע ליעד שהיא רוצה, כי עכשיו הקו ארוך יותר ממה שהוא היה, אז כביכול אני עושה לה טיול בצחוק. מדובר בסרטון שהוא ערוך ומגמתי. חבל שלא רואים את הפנים שלה שהיא צוחקת ויש שיח בינינו״.

למה בעצם העלית את הסרטון ושלחת לנהגים? זה להריץ קטע צחוק?

״ ממש לא. מדובר בסרטון ביקורתי, שאנחנו מעבירים בין הנהגים, בגלל השינויים בתחבורה, על מנת לנסות ולבוא ללמוד מהסרטונים הללו, איך לשפה את הנהיגה, את המסלולים והתחנות. באותו יום היו רק 2 נוסעות בקו הזה, והיה לי חשוב להעביר את המסר שזה בעצם קו מיותר. כמובן, שהסרטון הזה היה אמור להיות רק בינינו הנהגים, ולא הייתה שום כוונה שהוא יופץ ברשתות״.

אז איך הגיע הסרטון לרשתות, אם לטענתך זה מועבר רק בין הנהגים?

״הסרטון הזה היה אמור להיות רק בינינו הנהגים, ולא הייתה שום כוונה שהוא יופץ ברשתות״.

אתה מתאר ידידות עם הנוסעת, אז למה היא מאיימת לתבוע?

״הנוסעת לא יודעת כל כך מה זה לתבוע, האנשים בסביבתה הם אלו שגומרים לה לתביעה. אם היו נותנים לי אפשרות להגיע לליבה של האשה, ולשוחח איתה, היא הייתה אפילו מחבקת אותי. שוחחתי עם המנהל שלי ומנכ״ל החברה, וביקשתי מהם תנו לי לשוחח איתה, להסביר לה, אבל הם לא מוכנים. גם לכאורה, להתנצל אם פגעתי, לא נתנו לי את האופציה הזוו״.

ואם יכולת עכשיו לדבר אתה מה היית אומר?

״הייתי אומר שאני מכבד אותה, לא פגעתי בה. כל דבר שיכול להשפיע ולעזור, אני מוכן לתת ממני. אני מוכן שהיא תבוא ותסתכל לי בעיניים, ותגיד לי שפגעתי בה, כי זו לא ההרגשה שנתתי לה״.

חרה לו מאוד שהציגו אותו כלועג לקשישים והוא בכלל פעיל בהתנדבות מזה שנים. לטענתו הוא מתנדב בעיריית אשדוד בסיוע לקשישים ובחלוקת אוכל. גם על הטענות שהוא גזעני, הוא תוהה איך אפשר להגיד עליו דבר כזה. ״זה ממש לא אני. אני אדם נורמטיבי, בעל רקע צבאי במשרד הבטחון, מתנדב בעמותות שונות, איש משפחה וחבר של כולם, אין בי אפילו קמצוץ של גזענות. יש לי המון חברים מהעדה ואנחנו עובדים יחד וצוחקים יחד. הם בעצמם לא הבינו איפה הגזענות כשראו את הסרטון”.

אבל יש איזה מילה באמהרית שאמרת לה

״את המילה הזו למדתי מחברים בני העדה. זה סלנג כזה שנאמר בצחוק, כמו שיש בהרבה שפות אחרות כמו רוסית או מרוקאית וכד'. בטח לא אמרתי את זה כדי לרדת עליה. בסרטון אני אפילו אומר את זה על עצמי".

הנהג: ״קיבלתי איומים ותגובות נאצה״

״אני בהחלט מרגיש שהייתי השעיר לעזאזל בפרשה הזו, וזה לא מגיע לי. אני יושב בבית עם אשתי והילדים, ואני יודע שזה לא אני. הילדים שלי אומרים לי ׳אבא, אתה חינכת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא, בטח ובטח אנשים זקנים. אשתי בעצמה נהגת אוטובוס, היא יורדת מהאוטובוס כדי לעזור לנכים וקשישים לעלות לאוטובוס. זה מה שספגנו בבית, ואת זה אנחנו מעבירים הלאה״.

הסרטון עורר תגובות רבות כאמור, ביניהם גם חיוביות. היו כאלו שטענו ״אתם ישר יודעים לשפוט. אתם לא מכירים את הנהג לא יודעים שהגברת נוסעת קבוע איתו. דיברתי עם הגברת והיא אמרה שהוא עצר לה בתחנה״ . מישהי אחרת הגיבה ״מכירה את שמעון מלכה. נהג של יושר וכבוד לזולת עם ערכים גבוהים כאדם ואישיות נהדרת. אוהב לשמח את הבריות תמיד נותן את ההרגשה של שמחה בלב והנוסעים אוהבים אותו מאוד. אני אישית נהנית לעלות איתו. זוג נוסעים עם מלכה בני העדה האתיופית כתבו מכתב הערכה כלפיו בעקבות הסערה. האישה כותבת כי היא שנים נוסעת איתו ביחד עם בעלה. בין היתר היא כותבת על ״אדיבותו לנוסעים ועל ההרגשה כמשפחה בזמן הנסיעה״ היא מוסיפה וכותבת ״אני מציינת שאני מהמגזר האתיופי שאני גאה בו. כאשר אני ובעלי מגיעים לתחנה אנחנו תמיד מקווים שזה יהיה שמעון מלכה. לצערנו הרב שמענו על המקרה וראינו את הסרטון מספר פעמים ולא ראינו משהו שהוא פוגע פוגע באישה. אני יודעת במאה אחוז בהכרות עם שמעון שהוא בא ממקום של צחוק ושמחה״. אבל יש גם המון מילות גנאי כלפיו ואף לדבריו איומים. ״אדם מסוכן לציבור״, אחרת כתבה: ״הטיקטוק הוציא את האדם מדעתו״. ומישהו אחר הוסיף ״אנשים מאבדים צלם אנוש״, תנו לי 5 דקות איתו בחדר סגור, נבלה״״ שימוע? השימוע שלו צריך להיות במשטרה לא בחברה שמעסיקה אותו התעללות בקשישים״ ועוד. לדבריו הוא חש מאויים״ השחירו אותי הפכו אותי למפלצת. קיבלתי תגובות קשות כמו חלום בלהות, כמו ׳תנו לי אותו 5 דקות בחדר סגור, אנחנו נירה בו׳.

אני חושש לחיי, אני לא יוצא מהבית״ אומר שמעון ומבחינתו הוא חושב שחברת ׳אפיקים׳ הייתה צריכה לעמוד לצידי. אני כועס על החברים, הקולגות בעיקר זה שהעביר את הסרטון. לא חלמתי אפילו בחלומות הכי קשים שלי, שמישהו יפיץ את זה ויוציא דברים מהקשרם״.

למה לא הגשת תלונה למשטרה על האיומים?

״אין לי זמן ללכת למשטרה, כי אני עובד מהלב. ואני לא אוהב את ההתעסקויות הללו. לפני שנה נהג ברכב פרטי תקף אותי ושבר לי את המשקפיים, כי הנסיעה שלי לא התאימה לו. וגם למרות שהגשתי תלונה, רציתי לחזור בי מהתלונה כי ריחמתי עליו.כאב לי שיהיה לו תיק פלילי״

 מלכה תולה תקוות בשימוע ומקווה שיבינו שמדובר בטעות. הוא מחכה לרגע שהסערה תחלוף ויוכל לחזור להגה. לעבודה שהוא אוהב ״ אפילו כשהייתי במילואים. התעקשתי אחרי לבוא לעבוד. אמרתי לא צריך כסף רק תנו לי לנהוג ולהסיע נוסעים״.

עו״ד אלון: ״בוצע לנהג משפט שדה״

עו״ד נטלי אלון המייצגת את מלכה מטעם  ממשרד עו״ד שמעון אלון ושות׳ נמסר בתגובה: ״בוצע למרשנו משפט שדה וגזר דין מוות תעסוקתי ואישיותי. רמסו את זכויותיו וכבודו בעוד לא ניתנה לו ההזדמנות ליתן את גרסתו שלו בסיפור העגום שיצא בתקשורת. אין לנו כל ספק כי פרשייה זו תסתיים בקול ענות חלושה ותיעלם כלא הייתה. אין לנו אלא להצר על כך שבחרו להציג בפני הציבור סרטון ערוך ומגמתי באופן פסול, בניסיון להשחיר את מרשנו ולהכשיר על ידי כך כתבה צהובה של גזענות ופגיעה בקשישים בחסרי ישע..אנשים  מתיימרים להיות דוברים של אותה קשישה, בוחנים לב וכליות ואף נפגעים בשמה. האמנם?!״.

עו״ד מסלה: ״הסרטון הינו קשה לצפיה ומאוד מקומם״

 עו״ד אייצ׳לותם מסלה המייצג את הנוסעת, ואשר אף הגיש בשמה מכתב התראה ל׳אפיקים׳ מסר בתגובה: ״הסרטון הינו קשה לצפיה ומאוד מקומם ומאכזב שנהג מצלם בסתר אישה מבוגרת והכל בשם ׳הומור׳. הומור על חשבון מי? על האישה מבוגרת שיכולה להיות סבתא שלו. ניכר כי  הסרטון שצילם, נעשה באופן מכוון ומגמתי כלעג למרשתי.

הוא זה שהסריט, ביים והפיץ, כדי לקנות לעצמו תשומת לב על חשבונה של מרשתי. לא בכדי הסרטון מעורר סערה ציבורית ותקשורתית, שכן ניכר כי נעשה פה דבר שאינו תקין בעליל. על זה נאמר׳ סוף מעשה במחשבה תחילה׳. אנו נמשיך עד הסוף עד שבית המשפט יימצא עמו את הדין״.

סמנכ״ל ׳אפיקים״: בדיקת האירוע טרם הסתיימה״

שי מלכה, סמנכ״ל חברת ׳אלקטרה אפיקים׳ מסר בתגובה: ״בדיקת האירוע טרם הסתיימה ולפיכך לא נוכל להשיב  על החלק הראשון של השאילתא (לגבי טענות הנהג-ע.ב) . בנוגע לדרישה שהתקבלה באמצעות עורך דינה של הנוסעת, הרי שאנו בוחנים את טענותיה של הנוסעת בכובד ראש ונשיב לה בהקדם״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן