גלבר: "לפתוח את אתר חוף המצודה לציבור הרחב באשדוד וללא תשלום"

"זו לא הפעם הראשונה בה העירייה פועלת ויוצרת מעשה עשוי בשטח בטרם הסדרת ההיתר. מדובר התנהלות שאינה על פי המנהל התקין"

מצודה
צילום: מייק אדרי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת המועצה הלן גלבר פנתה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בדרישה לפתוח את אתר חוף המצודה לקהל הרחב וללא תשלום. "יש לברך על הכוונה להנגיש את חוף המצודה לפעילות חינוכית לציבור הרחב – מדובר  במשאב ארכיאולוגי שראוי לנצל  את הפוטנציאל החינוכי, התיירותי והסביבתי הטמון בו. אולם אני מבקשת שהמקום  יישאר פתוח לציבור וללא תשלום".

בקשה זו של גלבר, לדבריה, הינה בעקבות מידע שהגיע אליה, מגורמי העירייה, כי בכוונת העירייה להקים מבנה לשומר שלא תאפשר כניסה חופשית. "בבדיקה שערכתי" היא טוענת. "התגלה לי כי הבנייה נעשתה ללא היתר כמקובל בחוק וללא אישור מחייב מהועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחוף). חמורה יותר העובדה, כי התקבל אישור מהנדס העיר לביצוע העבודות  ללא היתר בטענה כי מדובר בעבודות שימור הפטורות מהיתר  – דבר שהוכחש ע"י רשות העתיקות שאמרו כי עבודות השימור שנעשו בחוף המצודה מחייבות היתר. רשות העתיקות, היו הופתעו לגלות כי טרם יצא היתר לאור העובדה כי הפנייה אליהם נעשה  למעלה משנה. בנוסף בקשו להבהיר כי אין בכוונתם לאשר לעירייה לקיים אירועים במקום".

צילום: מייק אדרי

גלבר טוענת כי כרשות מקומית חלה החובה להוות דוגמא לתושביה ולפעול על פי החוק. "זו לא הפעם הראשונה בה העירייה פועלת ויוצרת מעשה עשוי בשטח בטרם הסדרת ההיתר.  מדובר התנהלות שאינה על פי המנהל התקין, המעבירה מסר שגוי לתושביה בה הרשות נמצאת מעל כולם ומעל החוק – דבר שעלול להוביל למצב של חוסר אמון  התושבים ברשות המקומית".

גלבר. להנגיש לקהל הרחב את האתר ללא תשלום

ואלה ממצאי הבדיקה שעשתה גלבר, והיא מציגה אותם בפני לסרי והציבור:

אבקש לעדכן ולבקש את התערבותך והתייחסותך לממצאים שעלו מהבדיקה :

  1. בשיחה עם הועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחוף) ביום 30.4.20 הובהר כי יש צורך באישור ולחוף. בנוסף דיווחו  כי  לא הוגשה כלל בקשה לולחוף ע"י העירייה.
  2. בשיחה שערכתי עם יחידת הפיקוח הארצי –  הובהר כי נתבקשו לערוך בדיקה לעבודות שבוצעו מבלי שיצא היתר – הם הביעו את חומרת דעתם בנוגע לכך שהעירייה החלה בעבודות השימור ללא היתר – אציין כי מדובר בהתנהלות קלוקלת של העיריה ומסר מטעה ושגוי לתושבים – הרשות לא נמצאת מעל החוק. יודגש, כפי שהעירייה דורשת מהתושבים לפעול על פי דרישות החוק – תפקידה של העירייה להוות דוגמא לתושביה ולפעול כדין.
  3. בשיחה עם רשות העתיקות – הובהר כי לא ניתן פטור מהיתר והיה על העירייה לפעול לקבלת היתר כחוק.  עוד הבהירו שעבודות שימור, בחוף המצודה,  אינם פטורים מהיתר.
  4. בנוסף עדכנו רשות העתיקות – כי הם הבהירו, הבהר היטב לעירייה שאין בכוונתם לאפשר קיום אירועים בחוף המצודה (אין הכוונה לחופות שנערכו בתקופה זו).
  5. עבודת הפיקוח של רשות העתיקות מסתכמת: בביצוע העבודות על-פי הסטנדרטים הארכיאולוגים ללא פגיעה  באתר; ביצוע העבודות  על-פי האמנות הבינלאומיות לשימור אתרים;    ביצוע העבודות  באישור ובפיקוח מהנדס.
  6. לסיום, אבקש לעדכן כי בימים אלו, הועברו אליי תמונות ובהם שני בורות גדולים שהוקמו בשטח חוף המצודה –  אבקש לדעת למה מיועדים בורות אלו? האם יש היתר לביצוע עבודת הבורות? מצ"ב התמונה.

לאור האמור לעיל, אבקש לקבל תשובות ומסמכים:

  1. האם האתר יהיה פתוח לציבור הרחב וללא תשלום?
  2. האם יש אישור ולחוף? אם כן, אבקש לקבל עותק מהבקשה ופרוטוקול הדיון.
  3. האם העבודות נעשו לאחר קבלת היתר חוקי? אם כן, אבקש לקבל עותק ההיתר ופרוטוקול הדיון.
  4. אבקש לקבל את מסמכי התכנון שאושר על ידי רשות העתיקות.
  5. אבקש לקבל היתר לביצוע שני הבורות בשטח המצודה?

מהחברה לתיירות ומעיריית אשדוד טרם התקבלו תגובות. נפרסמן במידה ויתקבלו

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן