גלבר: "בין השנים 2009-2021 הארנונה עלתה ב- 26.33% וצפויה לעלות בעוד כ-2%"

חברת המועצה עו"ד הלן גלבר קוראת לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לבטל את העלייה בארנונה כמו בערים אחרות. לדבריה בין השנים 2009 ועד 2021 עלתה הארנונה ב- 26.33 אחוזים ואם לא תבוטל ההעלאה בשנת 2022 ישלמו התושבים כמעט 2% יותר מהשנה הקודמת. רק מי שרואים את התושבים לנגד עיניהם, ורגישים למצב בתקופה הנוכחית, מבקשים להקל ולהוזיל עלויות לתושביהם"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת המועצה עו"ד הלן גלבר קוראת לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לבטל את העלייה של הארנונה באשדוד לשנת 2022 ולהותיר אותה כפי שהייתה בשנה הקודמת " בזמן שהעירייה העשירה של אשדוד מעלה את מחיר הארנונה לתושבים ולעסקים (למרות שיש לה עודף תקציבי של עשרות מיליונים בקופה ), רשויות אחרות בארץ בוחרות להפחית את הנטל על העסקים ועל התושבים, ומבקשות שלא להעלות את הארנונה" כותבת עו"ד גלבר בדף הפייסבוק שלה, "רק מי שרואים את התושבים לנגד עיניהם, ורגישים למצב בתקופה הנוכחית, מבקשים להקל ולהוזיל עלויות לתושביהם"

 לדבריה היא העלתה הצעה לסדר הקוראת לד"ר לסרי לבטל את העלייה "ההצעה שהגשתי לסדר יום במועצה מחודש דצמבר בדבר ביטול העלאת הארנונה עדיין לא עלתה, ואני מקווה שהיא תעלה בישיבה הבאה ותטופל ברגישות המתבקשת נוכח שנת הקורונה הקשה לכולם. אם אנחנו כרשות עירונית לא נספור את התושבים שלנו, אז מי כן ?אם מצהירים סיסמאות כמו "התושב במרכז", צריך גם לעמוד מאחוריהן !".

גלבר ללסרי: "בטל את עליית הארנונה בשיעור 1.92%"

עו"ד גלבר נלחמת בעליית הארנונה באשדוד כבר שנים. בעבר אף פנתה לבית המשפט נגד הכללת מרתפים וחניות בבתים כחלק מהארנונה. עו"ד גלבר פנתה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בהצעה לסדר יום לבטל התוספת לארנונה. כותבת עו"ד גלבר: " בימים קשים אלו, אל מול המצוקה הכלכלית האדירה שפגעה כמעט בכל משפחה ומשפחה, מוטלת עלינו האחריות, כנבחרי ציבור להקל על תושבי העיר. כזכור, בחודש אוקטובר הועלתה על ידי הצעה לביטול תוספת הארנונה לשנת 2021,  או כפי שנקרא 'הטיס האוטומטי'. בהצעה הצגתי כי, רשויות רבות פנו, ביוזמתם, למשרד הפנים לביטול ה"טייס האוטומטי", כתגובה להצעתי ציין עו"ד כנפו כי משרד הפנים דחה את כל בקשות הרשויות, דבר שאינו מדויק כלל  בלשון מעודנת, בימים אלו משרד הפנים אישר לרשויות כגון: הרצליה, בת ים ועוד, להפחית את תשלומי הארנונה. בתגובה להצעה שעלתה לדיון במועצה, הצעתם כי הנושא לא יועלה להצבעה והבטחתם כי תבחנו,  בסוף שנה זו, את ביטול התוספת".

גלבר: "העלייה האוטומטית אינו גזרת גורל"

לדברי עו"ד גלבר היא חישבה את העלייה בארנונה באשדוד לאורך השנים באשדוד " משנת 2009 ועד שנת 2021 הצטברו תשלומי הארנונה לתושבי אשדוד בשיעור של 26.33% ואם נוסיף את שנת   2022 שצפויה לעלות בשיעור של 1.92% הצטבר בשיעור ב- 28.25%..'הטיס האוטומטי' אינו גזרת גורל והעירייה, שהינה עירייה איתנה, יכלה להגיש בקשה לאישור חריג שלא לעלות את הארנונה במיוחד כאשר מצבנו הכלכלי יכול לאפשר זאת. אלא שעירית אשדוד כלל לא טרחה להגיש בקשה חריגה להפחתת הארנונה כפי שנהגו רשויות רבות כגון: באר שבע, רמת גן, בנימינה, חיפה, רעננה ועוד. בתקופה שבה פרנסתם של אלפים מתושבי העיר נפגעת בצורה אנושה, ולאור הבטחת ההנהלה בעקבות הצעתי, כאמור, כי תוספת הארנונה תיבחן בסוף השנה, זה הזמן להראות התחשבות וסולידריות ולהימנע מהעלאת  הארנונה לשנת  2022 בשיעור של 1.92%. לפיכך, בהתאם להצעה מתבקש שלא לעלות את הארנונה (הטיס האוטומטי) בשנת 2022 בדיוק כפי שנהגו רשויות רבות". 

כידוע, מס הארנונה מורכב משני חלקים: נוסחה אוטומטית  (הטיס האוטומטי) לקביעתו, הקבועה בחוק ההסדרים במשק המדינה, ולפיה הארנונה עולה מדי שנה בשיעור המורכב מ-50% ממדד השכר במגזר הציבורי ו-50% מעליית מדד המחירים לצרכן. לפי נוסחה זו, ב-2022 יעלה מס הארנונה ב-1.92%. החלק השני הוא האישורים החריגים שניתנים על ידי משרדי האוצר והפנים, שיכולים לאשר העלאה או הפחתה בנוסף לשינוי שנקבע לפי הנוסחה הכללית – שאינה קשורה אליהם. השנה 91 מתוך 257 רשויות מקומיות הגישו בקשות לאישורים חריגים להעלאה או הורדה של מס הארנונה. לקראת שנת המס החדשה, משרד הפנים פרסם את האישורים החריגים שניתנו לשנת 2022. במשרד הפנים התקבלו 17 בקשות מרשויות להפחית את הארנונה למגורים, ומתוכן אושרו 5 בלבד, ואחת נוספת אושרה חלקית."

גלבר: "לא רק לתושבי אשדוד מגיע גם לתושבי אשדוד"

ראש העיר ובכירי העירייה טוענים כי מאחר והארנונה באשדוד נמוכה משאר הערים הגדולות אין סיבה להוזיל את הארנונה. כמובן, שכל יישוב זקוק לארנונה על מנת לתפקד ולתת שירות לתושבים. אולם עו"ד גלבר טוענת כי זה צו השעה להקל על המצוקה הכלכלית אליה נקלעו תושבים ובעלי עסקים בעיר לנוכח נגיף הקורונה. ימים ספורים לפני שעו"ד גלבר העלתה הצעה לסדר היום במועצת העיר בנושא הארנונה היא כתבה בפוסט לאחר שצפתה בטלוויזיה בו התראיין ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי ואמר כי העירייה בראשותו מתעתדת לדחות לתושבים תשלומי הארנונה. למען האמת עיריית תל אביב ביקשה ממשרד הפנים להעלות ב-5% את הארנונה לנכסים שבנייתם הסתיימה בין 2010 ל-2021, וביקשה העלאה של 5.47% לבניינים שבנייתם תחל ב-2022. בקשה זו אושרה והיא תכניס לקופת העירייה למעלה מ-12 מיליון שקלים נוספים. ובכל זאת בתל אביב שמעו את מצוקת התושבים. והחליטו על דחיית הארנונה וביטול אגרות.  כותבת עו"ד גלבר  ב-17.1.22 : " קוראת את הידיעה הזאת מהשעה האחרונה, שבעקבות המצב הנוכחי החליטה עיריית תל אביב לבטל אגרות לתושבים ולדחות את תשלומי הארנונה, ותוהה מדוע בעיריית אשדוד אף פעם לא חושבים על מחוות כאלה לתושבי העיר. מצופה שדווקא באשדוד שמובילה בטבלת העוני הארצית, ואחרי שירדה בדירוג החברתי-כלכלי שלה, תגיע מחווה כזאת לתושבים. אם זה מגיע לתושבים האמידים של תל אביב, אז בהחלט מגיע לא פחות מזה לתושבי אשדוד. אולי בכל זאת מישהו בעירייה יגלה רגישות ויאמץ את זה ?". 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן