אשדוד היפה: בר מצווה מהאגדות בהפקת ותרומת המלאכים האשדודיים

זו הייתה הפקת בר מצווה שלא מביישת את עולם האירועים, הכל ברמה הכי גבוהה ועם הפינוקים הכי נחשבים. ולא, לא הושקעו בה מיליונים מכיסו של איל הון, אלא להיפך, כל האירוע כולו, מאלף ועד תו, נעשה בהתנדבות מלאה על ידי קבוצת מלאכים אשדודים

בר ובת מצווה לילדי בית הספר ׳מעלות׳. צילום: מייק אדרי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לעשות טוב זה כבר מזמן לא רק ססמה אלא ממש מעשים. ובכל זאת, הלב מתפוצץ מגאווה כששומעים על הפקה מהממת של אירוע בר מצווה שהתקיים כאן באשדוד לילדי בית ספר "מעלות", אירוע שכל כולו בהפקת עמותת חסד ובתרומת תורמים נדיבים ומדהימים מעירנו היפה.

על השמחה הפעם היו אחראיים עמותת "חרמון הטוב", ואת השיחה הזו אני מנהלת עם אייל פוקס, יו"ר העמותה, איש רב חסד ורב פעלים ותיק בעיר, עליו כתבתי לפני עשרות שנים, כאשר הוא ורעייתו המדהימה איריס היו הורי אומנה לילדים רבים בבית הילדים "נווה גלים".

אייל, ספר על חגיגת הבר מצווה שהפקתם 

"מסיבת המצווה התקיימה באולמי "חצר המלכה" בפנטהאוז, בתאריך31/3/24.  למעשה, זו השנה השלישית שבה אנחנו מקיימים בר/ת מצווה לילדי בית ספר "מעלות", קודם לכן קיימנו זאת בבית הספר "מפתן" למעלה מעשר שנים".

מיהי עמותת ׳חרמון הטוב׳?

"עמותת ׳חרמון הטוב׳ הוקמה בשנת 2008, כעמותה ללא מטרות רווח. כל החברים בעמותה עובדים בהתנדבות מלאה!.כשהוקמה העמותה מטרתה הייתה סיוע לנוער בסיכון: סיוע כלכלי לנערים ומשפחותיהם, דאגה להעשרת וטיפוח החניכים ועידוד מעורבות חברתית ועזרה הדדית. במשך השנים נוספו פעולות נוספות, כמו: סיוע ותמיכה במסגרות שונות לנוער (הבית החם) ומסגרת לילדים בעלי צרכים מיוחדים (בית ספר מעלות). מידי שנה העמותה מארגנת אירועי בר מצווה לנערים בסיכון ו/או בעלי צרכים מיוחדים. וכן החל מאירועי השביעי לעשירי, העמותה הרחיבה את פעילותה על מנת לסייע לצרכים הרבים שעלו: תרומות בגדים וטואלטיקה למפוני העוטף, תרומות ציוד, מגבות וכובעי צמר לחיילים הלוחמים".

מיהם השותפים לעשייה?

"העמותה מונה עשרה חברים. אני היו"ר, הגזברית לאה סרור,המזכירה ליז חסון, מירון גולן ואיריס קולסקי ועדת הביקורת  וכן החברים: אפרים משה, יצחק זכריה, אורי שמש, יפה חיימוביץ, שלמה קרקסוני ורואה החשבון ישי זנדר.

המלאכים האשדודים שהיו שותפים לעשיה

כמובן שלצורך העשייה, אנחנו נעזרים בתורמים רבים, חלקם היו אחראיים על ההפקה, כגון יוסי עטר, מאור מויאל הזמר, שמוליק דואק הספר, אריק ג'ורנו ומייק הצלמים, המנחה אריק משעלי, ג'רום מתיאטרון "ברמוזה" על קטעי הליצנות, טדי עם תוף ושופר, וכן דודו קקון יו"ר ׳שולחן עגול׳, ועיריית אשדוד, ובעלי העסקים יוסי ורחל דאי, יעל דוקהן ("מפתח הזהב"), ברוך צימר, מאיר אדרי ("תכשיטי שנהב”), שיחד עם יפה חיימוביץ דאגו למתנות יקרות ערך לחתני וכלות המצווה״.

איך יוצאים לדרך לקראת כזה פרויקט?

"דווקא תחילת ההתארגנות הייתה ברורה לנו, התחלנו לגייס תורמים ומתנדבים ויצאנו לדרך עם הרבה מוטיבציה וידיעה ברורה, שלנערים האלה מגיע את הטוב ביותר".

אילו תגובות מרגשות של הורים קיבלת?

"המון המון תגובות.. כולן מרגשות." נצטט רק חלק קטן מהתגובות: " האמת שאני לא יודעת מאיפה להתחיל, מרגיש לי שאני צריכה כמה ימים לעכל את כל הדבר המדהים הזה שהיה אתמול… תודה למארגנים היה אירוע  ממש  יפה, מושקע ומרגש, נהנינו מאוד…הרגישו את הלב שלכם בילדים ובמשפחות…. מודים לכם על ערב מיוחד במינו !!! היה פשוט מדהים ומרגש נורא יעידו דמעות האושר שלי… תודה עליכם , על כך שאני מפקידה את האוצר שלי בידיים שלכם ואתם מחבקים אותה בשתי ידיים ענקיות ומלאות באהבה… לראות את האושר בעיניים של הילדים אמר את הכל … היה ערב שלא ישכח עוד המון זמן ".

ואחרי כאלו תגובות מחממות לב, כבר מתחילים לעבוד על הפרויקט הבא?

"באשר לפרוייקט הבא, עוד נשב, נחשוב ונקבל החלטה" .

בתוכנית האמנותית: אריק משעלי

יוסי דאי: ״לי חגגו בר מצווה בגיל 11.5 עם אחי הגדול בגינה. אז אולי יש כאן סגירת מעגל"

יוסי דאי ורעייתו רחל מ"דאי ג'ינס" הם זוג מופלא, שידוע בתרומותיו המרובות למען ילדי העיר.

יוסי, למה בעצם היה לך חשוב לתרום עבור ילדי מעלות?

"האמת היא שיש לנו ילד עם מוגבלות ולכן זה חשוב לנו מאוד".

מה הכי ריגש אותך בערב המדהים הזה?

"אני זוכר ש/אמא אחת באה עם דמעות בעיניים ואמרה לי, שלא הייתה לה אפשרות לעשות את זה אם אנחנו לא היינו עושים את זה, ובעצם התחילה לבכות, ובכיתי איתה, הערב כולו היה מרגש מאוד".

אתה זוכר את חגיגת הבר מצווה שלך?

"לי לא חגגו בר מצווה בגיל 13 כמו שצריך, אלא בגיל 11.5 ביחד עם אח שלי הגדול, שחגג בר מצווה. זה היה בבאר שבע בגינה. אז בעצם אפשר להגיש שזה תיקון וסגירת מעגל של מה שלא היה לי בזמנו".

התורמים הבולטים: בני הזוג רחל ויוסי דאי

מאיפה הרצון לתרום?

"למעשה התחלנו כמשפחה לחגוג לתלמידי בית הספר "מפתן חרמון", עד שהוא נסגר. אשתי היקרה רחל יום ולילה רק חושבת איך לעשות טוב לאנשים . כשנפתחה העמותה שבה הכל בהתנדבות וללא כל מטרות רווח, היה ברור שנמשיך גם שם".

וכבר חשבתם על הפרויקט הבא?

רחל: "לעשות כל מה שצריך, כמיטב יכולתנו". אשריכם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן