בעוד שבועיים: 57,917 תלמדים ילכו לבתי הספר

בראשון לספטמבר תחל שנת הלימודים תשפ״ד 32,163 תלמידים ילמדו בבתי הספר הממלכתי והממלכתי דתי, ו- 25,744 תלמידים במערכת החינוך החרדי. 52% תלמידים בגנים החרדים, 95% הצלחה לזכאי הבגרות (אם לא סופרים את החרדים). בעוד שנים ספורות: תלמידי החינוך הממלכתי והממ"ד יהיו מיעוט במערכת החינוך באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


בשנת הלימודים הקרובה, שתיפתח בעוד פחות משבועיים, ילמדו 57,917 תלמידים, מתוכם 32,163 במערכת החינוך הממלכתית והממ"ד ועוד 25,754 במערכת החינוך החרדית הנקראת גם מוכש"ר (מוכר שאינו רשמי). מה שאומר שכבר היום למעלה מ-44% מהתלמידים במערכת החינוך הם מהזרם החרדי, כך חושף ראש העירייה ד"ר לסרי, במסיבת העיתונאים שהתקיימה השבוע.

המספרים הללו גם ישתנו בהמשך, ובעוד שנים לא רבות רוב התלמידים באשדוד ישתייכו לזרם החרדי. את זה אפשר ללמוד ממספר התלמידים בגני הילדים בעיר – שם לומדים 12,364 תלמידים, מתוכם 6,357 תלמידים הם בגני ילדים חרדיים. מה שאומר ש-51.4% מתלמידים הגנים הם בזרם החרדי, מה שאומר שבעוד שנים לא רבות, המספרים הללו ישקפו את מערכת החינוך העירונית כולה.

מרכז טכנולוגי על אזורי ייפתח בשנה״ל

ד"ר לסרי הוסיף בשנת תשפ"ב נרשמה 95% הצלחה בזכאות לבגרות  בבתי הספר הרשותיים של העירייה. (בהנחה שנתוני הלמידה בבתי הספר החרדים לא נכללים בממוצע).20% הצלחה בפיזיקה ו-21% במתמטיקה. השקעות רצופות בחינוך הערכי בכל רחבי העיר (באמצעות תנועות נוער וארגוני נוער, מתנ"סים, מרכזי נוער שכונתיים ותכניות נוער ייחודיות). בינוי והתאמה של מבנה עירוני לביסוס מרכז טכנולוגי על אזורי. המשך פיתוח המודל ליצירת גנים עירוניים עם אוריינטציה ייחודית (טבע, ים, דיונות) ותכניות התקשוב בגנים ועוד.

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה יגיע ליום הראשון לפתיחת שנה״ל

מערכת החינוך העירוני משלימה את כל ההכנות לפתיחת שנה"ל החדשה בתקווה כי גם השנה, כבשנים האחרונות, השנה תיפתח כסדרה. "השנה אשדוד תתכבד באישיות רמת דרג וב-1/9 יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה יבקר במוסדות החינוך וילווה תלמידים ביומם הראשון" אמר ראש העיר והודה לכל הנושאים במלאכת החינוך העירוני – הורים, מורים ומנהלים, תוך שהוא מאחל הצלחה לכל תלמידות ותלמידי העיר.

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס לסרי גם לדרישה להקים בתי ספר ייחודיים כמו בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסים וכד' ואמר כי אינו תומך בכך שיוקמו בתי ספר ייחודיים לגמרי והוא מעדיף שיוקמו מסלולים כאלה בתוך בתי ספר קיימים. "אני לא חושב שזה נכון לקחת בית ספר אחד ולהפוך את כולו לאנתרופוסופי", אמר לסרי, "עשינו את זה בעולם של הטבע ובעולם של הים, כמובן יש בי"ס שז"ר עם המדעים, בי"ס צמח עם האמנויות. אבל גם צמח הוא לא רק אמנויות. הרעיון הוא לקחת את כל המרכיבים ולשלב בבתי ספר קיימים. אין לנו כיתה דמוקרטית ואין אנתרופוסופי. אריה קיבל ממני הנחיה הוא נמצא בהליך עבודה מאומץ להשוות למקומות אחרים בארץ כדי להציע גם את האפשרות הזאת בעיר. אנחנו נציע אותה בקרוב, בשנה שנתיים הקרובות. זה יפה לבחירות ולכותרות".

בשנה האחרונה נפתחה הישיבה התיכונית אמי"ת שזוכה להצלחה גדולה וביקוש גבוה מאוד בקרב תלמידי העיר והסביבה. בתוך כך, השנה ייפתחו בית ספר יסודי חדש במע"ר דרום ומרכז טכנולוגי על אזורי, וכבר מתכננים את מוסדות החינוך לרובע קריית לכיש החדש, בית ספר נוסף לחינוך המיוחד ובינוי של החווה החקלאית החדשה.

57,917 תלמידים ייפתחו את שנה״ל הקרובה

מתחם ״החרגול״ נבנה מחדש

תמונות הקרוואנים והמבנים היבילים ששימשו כמוסדות חינוך במתחם "החרגול" הידוע ברובע ז', הוסרו לגמרי ובמקומם נבנו מוסדות חדשים עבור אוכלוסיות התלמידים ברובע. כמו כן, השנה הוקצו למעלה מ-35 מיליון ש"ח עבור שיפוצים והצטיידות במערכת החינוך ובהם שיפוץ כיתות וגנים, חדרי שירותים וחצרות, הצללות ומתקני פעילות בחצר, אולמות ספורט, ספריות וחדרי מורים, איטום ובדק בית, החלפת מזגנים ישנים וטיפול בליקויי בטיחות. כמו כן, נפתחו 6 קפיטריות חדשות בתיכונים.

תכירו את המנהלים החדשים

במישור הניהולי, מונו מנהלים חדשים כדלקמן: אווה טבת מונתה כמנהלת מקיף ח', אשל אופיר –מנהל  מרכז טכנולוגי, איילת שלום – מנהלת בי"ס ׳אחדות׳, מיקי לוי – מנהלת בית הספר ׳המגינים׳, גלית תורג'מן – בנלולו – מנהלת בית ספר ׳אשכול׳ וטל עידו מלול – מנהלת בית הספר מע"ר חדש. לסיכום, מנה ראש העיר חלק מפרסי ההצטיינות וההישגים של מערכת החינוך העירוני. ד"ר לסרי הודה לעובדי החינוך על ההישגים, ובראשם אריה מימון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן