בית ספר נוסף "נופל" לידי החרדים ברובע ו' באשדוד אחרי שני בתי ספר: שקמים והראל שעברו לחרדים

ההורים לתלמידי בית הספר הוותיק ממלכתי דתי ״יד שבתאי״ ברובע ו׳ זועמים. התבשרו כי על ידי ראש מינהל החינוך אריה מימון כי בית הספר בשנה הבאה. חצי לתלמידי ממלכתי דתי וחצי יועבר לחרדים. זה היה חודש לאחר שהתבשרו שבית הספר יהיה בית ספר אומנותי. ההורים: "צוחקים עלינו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ההורים לתלמידים בבית הספר הוותיק ממלכתי דתי ״ יד שבתאי, שברובע ו׳ ״התבשרו״ השבוע כי בית הספר הפועל כבר כמעט 6 עשורות יחולק בשנת הלימודים הבאה. חציו יועבר לתלמידים מהמגזר החרדי וחציו יוותר בידי באי בית הספר כיום. כלומר תלמידים מהמגזר הדתי ותלמידים ממשפחות חילוניות שהוריהם מעדיפים לשלוח אותם לממלכתי דתי כדי שיספגו לצד הלימודים הרגילים גם ערכים יהודיים.

רק לפני חודש התבשרו שבית הספר יהפוך בשנת הלימודים הבאה לבית ספר ממלכתי דתי לאומנויות ובעוד צוות בית הספר נערך לקראת השינוי המבורך נחתה עליהם הבשורה כי השינוי יהיה בחלוקת בית הספר והדרתם מחצי משטח בית הספר.


העירייה לפני חודש: בית ספר יד שבתי ממלכתי דתי לאומנויות״


ב- 19.12.21 הוציא דובר העירייה אדי בן חמו הודעה משמחת ובה נכתב כי : ״החל משנת הלימודים ה'תשפ"ג, בית הספר הוותיק "יד שבתאי" יוכר כבית ספר על-אזורי ממלכתי דתי לאמנויות, ויהיה כתובת לציבור המעוניין בחינוך דתי-ערכי לצד התמקצעות בתחומי האמנויות השונים. ממנהל החינוך נמסר כי בבסיס המהלך עומד הצורך להרחיב את מגוון אפשרויות הבחירה של ההורים בעיר, מתוך אמונה שכל ילד זקוק למקום שיפתח את החוזקות והכישלונות שבו״.

בהודעה לעיתונות נמסר כי ״מינהל החינוך ממשיך לחפש ולזהות צרכים חינוכיים והפעם הוא מיישם זאת באחד מבתי הספר הותיקים בעיר. במינהל החינוך אומרים כי מחקרים רבים מצביעים על כך שלימודי אמנות טומנים בחובם ערך רב עבור תלמידים החשופים לתחומי האמנות השונים".

בפועל חמי מבית הספר יועבר לחרדים שכבר השתלטו על דני בתי ספר ברובע ו שקמים והראל. אין ספק שהכיוון ברור ורובע ו הסמוך לרובע ז יכול במהרה לידי החרדים. רובע ו כולו במוקדם ומאוחר יהיה חרדי כפי שרובע ג נפל. בתי הספר מירון ומזינים הפכו לחרדים.


בית ספר יד שבתאי שפועל כבר כמעט 6 עשורים
מדובר בבית ספר יסודי שנוסד לפני כ-57 ברחוב שלמה בן יוסף ברובע ו׳ תלמידי בית הספר הם בעיקר ילדי הרובע ומיעוטם מגיעים מרובעים סמוכים כמו ג׳ ו-ח׳. בית הספר, כפי שנכתב בפרופיל שלו מונה 146 תלמידים ו-6 כיתות אם. בית הספר הוותיק בו למדו רבים מתושבי העיר הוותיקים. חלקם כבר שולחים את נכדיהם ללמוד בו התחדש והשתדרג אשתקד באותה הודעה לעיתונות מטעם העירייה על הפיכת בית הספר לבית ספר לאומנויות נכתב עוד כי השינוי הגיע עם המנהל החדש יוסי גרוס בשנה שעברה ״ וזיהה את הפוטנציאל האדיר ״ הטמון בבית הספר "מבחינה פדגוגית הצוות עובר הכשרה ייעודית לשילוב תחומי האמנות במקצועות השונים, ומבחינה פיזית הושקעו משאבים רבים ביצירת סביבת עבודה ולמידה המאפשרת את המהלך המבורך" אומר המנהל הנמרץ. ואכן, מביקור בקמפוס המטופח ניתן בהחלט להתרשם ממרחב הלמידה החדשני, המהווה חלק מתפישה פדגוגית המשלבת אסטרטגיות הוראה חדשניות, שמזמנות ומעצימות תהליכי למידה ייחודיים ומחדרים ייעודיים המאפשרים התמקצעות בתחומי האמנות השונים: אמנות שימושית, מוסיקה וכד'".

בפועל ובמציאות. לא אמנות ולא מוסיקה. התחרדות.

אמא: ״ לא לשינוי הזה פיללנו״
אחת האימהות ששניים מילדיה לומדים בבית הספר מספרת: ״ ככה עשו גם במירון ובמקומות נוספים. בהתחלה מקבלים חצי ובמהרה נמצא את עצמינו בחוץ נשלחים למבנה אחר בעוד בית הספר היפה שלנו יהיה חרדי. אין לי התנגדות שידאגו לתלמידים מהמגזר החרדי אבל למה זה על חשבון הילדים שלנו. אמרו שיבנו חומה באמצע להפריד, מה זה גטו? לא מק95בל עלי. הצוות של בית הספר לא מוותר על אף תלמיד לא משאיר אותם מאחור. הילד שלי התקדם פה מאוד ואמור להשתתף באולימפיאדת מתמטיקה. יותר חשוב להם התלמידים החרדים שהגיעו לרובע. פה יש תלמידים גם מבתים חילוניים שמגיעים וכל יום מתפללים תפילה שבבית ספר ממלכתי לא היו מתפללים. אני מתפללת שיהיה ׳ ויהפוך׳ כמו בפורים וההחלטה ההזויה הזו תשתנה. אם לא תבוטל ההחלטה הרעה הזו נצא למאבק. לא נשתוק ולא נקבל את הדין״.


יו״ר ועד ההורים: ״ שני בתי ספר ברובע כבר נמסרו למגזר החרדי״
יו״ר ועד ההורים של ״ יד שבתאי״ יוסי אסולין מסר בתגובה: ״ בפגישה ביום שני של נציגי וועד הורים עם אריה מימון התבשרנו על החלטת ראש העיר שבית הספר יחולק לשניים לטובת המגזר החרדי מתוך טיעון כי יש צורך לדאוג גם לילדי המגזר החרדי . בית הספר ׳ יד שבתאי׳ בשנתיים האחרונות הגדיל את נפח הפעילות. כמות התלמידים רק הולכת וגדלה מצד אחד ומצד שני לאחר עבודה קשה גם הפך להיות בית ספר לאומנויות. הזוי בעיניי החלטת ראש העיר להפוך את בית הספר לפעילות חרדית. אציין גם שכבר 2 בתי ספר ברובע נמסרו למגזר החרדי כך שלא נשאר בית ספר אחד ברובע ליתר המגזרים. כולי תקווה שנצליח לשכנע את ראש העיר לבטל את ההחלטה. ובאם לא, וועד ההורים בשיתוף כלל ההורים נפעל בכל האמצעים לביטול ההחלטה״.


העירייה השבוע: ״ בית הספר יתפצל חצי לחמ״ד וחצי יינתן לילדים מהחינוך החרדי״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן