בית ספר 'אילנות' הפך לקיבוץ אחד גדול – מחווה מיוחדת ליישובי העוטף

בית ספר "אילנות" באשדוד הוכיח השבוע שגם ילדים קטנים יכולים לעשות מעשים גדולים. במסגרת פרויקט מיוחד לחג הפורים, הפך בית הספר כולו לקיבוץ אחד גדול, כאשר כל כיתה התחפשה לישוב אחר מהעוטף

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית ספר 'אילנות' באשדוד רוחש בימים אלו פעילות יוצאת דופן, במסגרת פרויקט מיוחד שנועד לחזק את תחושת הקהילה והזדהות עם תושבי עוטף עזה. הפרויקט, פרי יוזמתם של צוות בית הספר בשיתוף שירה מלכה, בת שירות, הפך את בית הספר לקיבוץ אחד גדול.

לקראת חג הפורים, התחפשו כל כיתות בית הספר לישובים שונים מהעוטף, תוך יצירת דמויות אותנטיות, בניית מבנים ייחודיים מקרטון ואף הקמת רפת, לול, מטעי פרי ואפילו צרכנייה וחדר אוכל משותף.

המטרה המרכזית של הפרויקט היא להעביר מסר של אחדות ושיתוף פעולה, תוך הדגשת ערכים של ערבות הדדית, חוסן קהילתי ותמיכה בתושבי העוטף. "לאורך הפרויקט, התלמידים נרתמו למשימה מכל הלב, תוך שימוש בחומרים ממוחזרים בלבד – צמיגים הפכו לטרקטור מקרטון, גלילי נייר טואלט שימשו לשלטים, ובדים ושאריות נייר נותרו לחומרי יצירה", אמרו בבית הספר ומציינים כי למרות שחלק משמעותי מהתלמידים בבית הספר מתמודדים עם בעיות התנהגות, במסגרת הפרויקט הם גילו מעורבות רבה, נטלו חלק פעיל ביצירה ובבנייה והתרגשו מאוד מהתוצאה המיוחדת.

"הפרויקט הזה היה חוויה מיוחדת במינה", מספרת המורה אפרת אלול. "הילדים התגייסו מכל הלב, גילו אחריות ועבדו יחד בצורה מעוררת השראה. ראינו איך ילדים שמתמודדים עם קשיים מצליחים להשתלב ולתרום, וזה היה מרגש מאוד."

מנהלת בית הספר, הגב' רויטל דרורי, ציינה: "בתקופה כואבת זו חגיגות הפורים בבית הספר הן בלב אחד עם אחינו מהעוטף, שמחה מרירה – מתוקה כמו הימים האלה".

רעיון האחדות והערבות ההדדית מקבל משמעות בולטת דווקא בחג הפורים, בו מבקשת אסתר ממרדכי "לך כנוס את כל היהודים..", כלומר לך וקבץ את היהודים לכדי חטיבה אחת מתוך אחריות משותפת, מאבק משותף ושותפות גורל, והוא כנגד מטרותיו של המן הרשע לזרוע פירוד בעם ישראל. גם בימינו לאחדות העם יש משמעות קריטית בבניין החוסן הלאומי והכרעת האויב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן