בהלת הקורונה באשדוד: אירועים בוטלו, השוק נסגר וצפי לעליית מחירי הדירות

לא מעט אירועים בוטלו בעיר בעקבות בהלת הקורונה. גם השוק הפתוח בחוף הים לא יפעל. בבית החולים ׳אסותא׳ מספר חולים שאובחנו כנשאי נגיף קורונה לאחר ששבו מחו"ל. מנהל בית החולים: "נפנה מחלקה קיימת לטובת מחלקה שתיתן את המענה לחולי קורונה עתידיים". חברת האוטובוסים 'אפיקים' חיטאה אוטובוסים ומחירי הדיור צפוי לעלות בשל המצב. לסרי: "להימנע עד כמה שניתן מלסכן את עובדינו ואת השירות לתושבי העיר"

צילום: עיריית אשדוד. אסותא אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הקרונה והשלכותיה החמורות לא פוסחות על העיר אשדוד. עשרות חולים אובחנו חולים בקורונה ברחבי הארץ ואלפים נמצאים בבידוד. חולה אחד לפחות הוא תושב אשדוד, והמספרים גדלים מיום ליום, משעה לשעה. באשדוד, עוקבים באדיקות אחר ההנחיות של משרד הבריאות, ובנוסף, החלו בעירייה להיערך לכל תרחיש.
מטה המאבק בקורונה בראשות ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי, (רופא במקצועו) החליט לא לקחת סיכון, והורה על ביטול מספר אירועים קרובים של עובדי עירייה. זאת למנוע מצב שעובדים רבים ותושבים, יחשפו, חלילה וחס, לנגיף וייאלצו להיכנס לבידוד. כידוע, 3 פקחים ששהו בשוק הפתוח נכנסו לבידוד לאחר שבמקום שהה תושב אשדוד שאובחן כחולה. בין האירועים שבוטלו: נשף פורים לעובדים, קרנבל פורים לילדי העובדים בפארק אתגרים, וטקס חלוקת פרסים לעובדי עירייה שנדחה. כמו כן, הוחלט גם לא לקיים את טקס הרמת הכוסית המסורתי לפני פסח.


ראש העירייה הגיב להחלטה: "בשל חובתנו לדאוג לרציפות תפקודית של העיריה ושל החברות העירוניות, ומתוך חשש להשבתת הפעילות במערכת החינוך, הנחיתי לבטל מספר אירועים. אני מודע לכך שמדובר בהחלטה משמעותית, אולם, בעת הזו, אנו חייבים להימנע עד כמה שניתן מלסכן את עובדינו ואת יכולתנו לתת שירות לתושבי העיר, מעבר לחובתנו לקחת חלק במאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הזיהום בנגיף הקורונה. כולנו נחזור לחגוג כשסכנת הקורונה תחלוף. אני מבקש להודות ליו"ר ועד עובדי העיריה והחברה העירונית על שיתוף הפעולה”.
בחברת התחבורה ״אפיקים״ שעובדת באשדוד יצאו במבצע שטיפה וחיטוי של כל האוטובוסים של החברה. בנוסף, ציידה הנהלת החברה את נהגיה בערכת מיגון אישית הכוללת בין היתר מגבונים לחיטוי סביבת הנהג ומכשיר הכרטוס. משרד הבריאות החליט כחלק מהצעדים כי נוסעים לא ייסעו בתחבורה הציבורית בעמידה וכי המושב בסמוך לנהג יחסם.

שני חולים מאושפזים ב׳אסותא׳

כזכור, לפני כשבועיים, אובחן תושב אשדוד כחולה קורונה. האיש, ״חולה מס׳ 12" על פי מספרו משרד הבריאות שב מהעיר ורונה שבצפון איטליה. נסע ב- 26.2.20 ברכבת משדה התעופה לאשדוד וביקר באותו יום בשוק הפתוח בחוף הים. האיש אושפז בבית חולים. השבוע, לפי החלטת משרד הבריאות הועברו שני חולים שאינם תושבי אשדוד לבית החולים ׳אסותא׳. חולה מס׳ 24 מאושפזת בבידוד ב׳אסותא׳. מדובר באישה תושבת המרכז שהייתה בבידוד ביתי מ- 3.3.20 לאחר שהייתה בטיסה מיוון עם צליינים שאובחנו במחלה. לאחר שפיתחה סימנים ואובחנה כחולה הוחלט להעביר אותה ל׳אסותא׳. מבית החולים התקבל דיווח על מצבה והטיפול בה.


ד״ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים: "בשבועות האחרונים אנו עובדים קשה להכין את בית החולים להתפרצות הקורונה בארץ. אתמול נקלטה בבית החולים חולת הקורונה הראשונה של בית החולים. בית החולים מצויד בתשתיות המודרניות והחדשניות והטובות ביותר בשביל לבודד חולים כמו הקורונה ומחלות אחרות לטפל בהם בצורה טובה, כל זה בלי לסכן אף אחד מהמטופלים האחרים בבית החולים בלי בעצם להפריע בשגרת הרפואה בחולים ובחולים המבודדים שנמצאים בחדרים שסגורים לחלוטין מהאוויר החיצוני כל הטיפול בהם מתבצע בצורה בטוחה על ידי אנשי צוות ממוגנים ואנחנו חושבים שאנחנו עוד נוכל להמשיך לעבוד ככה, ואנחנו נערכים גם למצב שבו נצטרך לטפל בהרבה מאוד חולים נוספים״.
ומוסיף ד״ר דגן, מנהל פנימית ב׳ באסותא: ״ קלטנו חולה, בת 58 עם קורונה מוכחת. נכון להיום החולה עדיין עם חום אך מצבה יציב. צוות המחלקה ואנוכי מטפלים בה ודואגים לנוחות שלה. מבקרים אותה מספר פעמים ביום – תוך שמירה על בטיחותה, בטיחות החולים האחרים וכמובן הצוות הרפואי.״


חולה נוסף שהועבר לאשפוז באסותא הוא גבר בשנות ה-50 תושב השפלה. מדוברות בית החולים נמסר: "בתיאום עם משרד הבריאות הגיע אמש חולה עם תסמינים חיובים לקורונה לבית החולים אסותא אשדוד והוכנס לבידוד. מדובר בגבר בשנות החמישים לחייו תושב השפלה אשר חזר לאחרונה מחו"ל, שהה בבידוד ביתי אך לאור התחלת תסמינים הוחלט להעבירו לבית חולים. מצבו מוגדר קל”״.
ולרגל חג פורים, חילק מנכ״ל אסותא ד״ר ארז ברנבויים משלוח מנות לשני החולים בקורונה. "מאחר והם מבודדים ומנותקים מהמשפחות החלטנו כבית חולים לשמח אותם בתחושת הבדידות הזאת. אנו מקווים לבריאותם בהקדם". הוא אמר. לפני המחווה ציין ד״ר ברנבויים כי "בית החולים יפנה מחלקה קיימת לטובת מחלקה שתיתן את המענה לחולי קורונה עתידיים”.
וגם עיריית אשדוד חילקה סלסלאות חג מפנקות לתושבי העיר ולילדים השוהים בבידוד בביתם. לכל משלוח מנות מצורפת ברכה אישית של ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי שבה נכתב "אני שמח להמתיק לך את תקופת הבידוד, במשלוח זה לכבוד חג הפורים ולאחל לך אישית בשם תושבי העיר אשדוד, בריאות טובה וחזרה מהירה לשגרת חיים רגילה. בידידות, יחיאל לסרי". במקביל, ביקש ד״ר לסרי מראש ממנהלת משאבי אנוש בעיריית אשדוד, מירב שרת, ויו״ר ועד העובדים איריס נפתלי, לארגן משלוח מנות לעובדי העירייה אשר נמצאים גם הם בבידוד.

"הקורונה תגרום לעליית מחירי דירות"

"מגפת הקורונה תגרום להעלאת מחירים ולאיחורי מסירה של דירות באשדוד", כך מעריך שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה. לדבריו, בשלבי הגמר הכוללים ריצוף, אביזרי אינסטלציה, כלים סניטרים והתקנת מעליות למשל, נעשה שימוש משמעותי במוצרים המיוצרים בסין, כמו גם באיטליה, ספרד וטורקיה. עקב מגפת הקורונה מרגישים כבר עכשיו מחסור בהם.
בן עזרי: "אין לנו בעיה של מחסור בבטון, בלוקים ופיגומים שמשמשים בשלבי בניית השלד, אבל בימים האחרונים לא מגיעים מוצרים כמו ברזים, אריחים, מעליות, משאבות ומנועים. אם מגפת הקורונה לא תחלוף במהרה, אני משוכנע שיירשם עיכוב במסירת דירות. העיכוב במסירה עקב המחסור באביזרי גמר, יגרום לעיכוב במסירת דירות ובמסירת פרויקטים ציבורים".


לצד המחסור באביזרי גמר נרשם בימים האחרונים גם מחסור בידיים עובדות. "רוב פועלי הבניין העוסקים בעבודות גמר באים מהרשות הפלסטינאית. אין כמעט פועלים זרים שעובדים בפרויקטים של תמ"א 38 או בפרויקטים חדשים הנבנים באשדוד" אומר בן עזרי.
"בשבוע זה בגלל הסגר עד יום רביעי שהוכרז מסיבות ביטחוניות בפורים, הפועלים הפלסטינים לא הגיעו לאתרים ואני מעריך שהם גם לא יגיעו ביום חמישי רק ליום עבודה אחד. בנוסף ישנם אזורים ברשות עליהם הוכרז סגר יציאה מהם בגלל הקורונה. מערכת הרפואה ברשות פחות טובה מאשר אצלנו וכבר קיבלנו איתותים מהרשות שאולי ימנעו כניסת פועלים פלסטינים לארץ בגלל מגפת הקורונה והחשש מהידבקות".
בן עזרי: "המחסור באביזרי גמר, לצד מחסור בפועלים, יביאו לעיכוב במסירת דירות מה שיביא להעלאת מחירים. זה מצטרף לקיטון במספר התחלות הבנייה בעיר ולכן אני חושש שתירשם קפיצה נוספת במחירי הדירות. אני צופה גם עיכוב במסירת פרויקטים בבנייה ציבורית".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן