באשדוד החלו בהפעלה לטיהור מים באיכות גבוהה: ירחיב מתן היתרים לבניית אלפי יחידות דיור נוספות

תאגיד המים- "יובלים אשדוד" החל השבוע בהפעלת מט"ש אשדוד באיכות גבוהה. מ"מ מנכ"לית "יובלים אשדוד מלי בן ברוך," עלות הפיכת המט"ש לשלישוני הינה בסך של כ- 100 מיליון"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המעבר למים באיכות שלישונית בוצע לאור חוק שקבעה הממשלה לפיו על כל המט"שים –מתקני טיפול בשפכים, לייצר מי קולחים להשקיה ברמת טיהור שלישונית. עד עתה היו מי הקולחים במט"ש אשדוד מטוהרים ברמה שניונית, כלומר ניתן היה להשקות בהם רק כותנה או כל גידול שאינו למאכל , כעת – מי הקולחים במט"ש הינם ברמת טיהור שלישונית, כלומר ניתן להשקות בהם את כל סוגי הגידולים. מדובר בפרויקט שהחל לפני מספר שנים ובשנה האחרונה הושקעו כל האמצעים והמאמצים כדי לסיים את הפרויקט , ואכן עם המון מאמץ, הצליחו ב"יובלים אשדוד" לסיים זאת בחודש האחרון. לפרויקט יש חשיבות עצומה לעיר אשדוד .משרד הבריאות התנה מתן היתרים לבנייה בתוכניות הבנייה החדשות בעיר, בהם ברובע המיוחד, בשני תנאים, הראשון – שמט"ש אשדוד יפיק קולחים מטוהרים ברמת טיהור שלישונית, דבר שהושג כאמור, והתנאי השני של משרד הבריאות היה הרחבה של יכולת קיבולת המט"ש לאור התפתחותה בהתאם לתוכניות הפיתוח של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. עם הקמת המט"ש בשנת 2001 הוא תוכנן ליכולת טיפול בשפכים ל-47,000 קוב יומי . היום המט"ש מטפל בכ- 34,000 קוב יומי כך שעד שנת 2026 , הצפי הוא כי המט"ש יגיע לספיקה המקסימלית שלו ביכולת הטיפול בשפכים המגיעים אליו. לאחרונה התאגיד הגיע לפריצת דרך שתאפשר את הרחבת המט"ש בהתאם לתוכניות הפיתוח של העיר , כפי שמוביל אותה ראש העיר. תכנית ההרחבה אושרה בדירקטוריון התאגיד וברשות המים והתאגיד התחיל להיערך ליישום תכנית הפיתוח של המט"ש שבנייתו והרחבתו צפויים להסתיים בשנת 2026. תוכנית ההרחבה כפי שמקדם אותה התאגיד פותרת את התנאי השני של משרד הבריאות – הרחבת המט"ש בהתאם להתפתחות העיר.

מ"מ מנכ"לית "יובלים אשדוד מלי בן ברוך," עלות הפיכת המט"ש לשלישוני הינה בסך של כ- 100 מיליון ₪ והרחבת נפח המט"ש בהתאם לתוכניות הפיתוח של העיר , כפי שמקדמם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, וכפי שאושרה בדירקטוריון התאגיד מוערכת בכ- 120 מיליון ₪. הפרויקטים הללו, כל כמו הפרוייקטים האחרים שאוותם מקדמת יובלים ,ממומנים ממקורות עצמיים של התאגיד , למען הלקוחות שלנו שהם כל תושבי ובעלי העסקים באשדוד."
ההשקעה במט"ש הינה חלק מהשקעה כוללת של "יובלים אשדוד" מיום הקמתו בסך כ-900 מיליון ₪ בהקמת והחלפת תשתיות מים וביוב באשדוד- ברבעים הוותיקים והחדשים. בשנים הקרובות צפויה השקעה נוספת של כ-400 מיליון ₪ נוספים.
ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי,"הצלחת "יובלים אשדוד" בתהליך המורכב להרחבת והתאמת המט"ש מהווה בשורה גדולה להמשך הצמיחה של אשדוד בדמות מתן היתרי בנייה נוספים במתחמים החדשים בעיר והמשך הפיתוח בהתאם לתוכניות הגג."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן