אשדוד ״השנייה״ ביחידת העלית בצה״ל: מה הסיכוי של חיילים אשדודים להגיע ל8200?

הסיכוי של בוגר תיכון מאשדוד להתקבל ליחידת 8200 פחותה בהרבה מול מול תלמיד בערי המרכז, כך נחשף השבוע. זה לא שתלמידי אשדוד לא מוכשרים ועיריית אשדוד מעודדת קידום גיוס לשירות משמעותי. גם באשדוד פועלת תוכנית 'מגשימים׳ ובכל זאת ביחידה משרתים 1‪.89% מאשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעיריית אשדוד משקיעים רבות לעידוד גיוס משמעותי, אבל עולה כי אם נולדתם ב״מקום נכון״ ולהורים ״הנכונים״, הסיכוי שלך להתקבל ליחידה היוקרתית 8200 גדול בהרבה לעומת אם נולדת בפריפריה. ואשדוד, למרבה הצער, למרות היותה עיר משמעותית נחשבת כעיר פריפריה.

בשבוע שעבר נחשפו נתונים הממפים גיאוגרפית את את החיילים והמצביעים כך ככל שהיישוב מבוסס יותר כלכלית, אחוז המשרתים ביחידת 8200 ויחידות דומות, גבוה בהרבה מחלקו באוכלוסיה לעומת ערי פריפריה הגיאוגרפית כמו אשדוד והסוציואקונומית כמו ערים אחרות. אחוז המשרתים ביחידת 8200 נמוך משמעותית מחלקו של היישוב באוכלוסיה.

מהנתונים עולה כי הוד השרון שנחשבת עיר קטנה ויוקרתית במרכז, אחוז התושבים שלה 0‪.7 מאוכלוסיית המדינה ובכל זאת יש לה נציגות של 2‪.16% מבין המשרתים ביחידה היוקרתית של צה״ל. גם לרמת השרון מגמה דומה – מספר התושבים שלה 0‪.52% מכלל האוכלוסייה בארץ ואילו מספר המשרתים ביחידה שמגיעים ממנה עומד על 1‪.74%. העיר הקרויה על שם חוזה המדינה- הרצליה מספר תושביה עומד על 1‪.08% באוכלוסיית ישראל וממנה משרתים ביחידה 8200 2‪.24%. אותו הדבר בקשר לעיר רעננה המהווה 0‪.81% מכלל האוכלוסיה הארצית ושולחת ליחידה 2,58% בעיר כפר סבא 1‪.1% תושבים מכלל האוכלוסיה ומשרתים ביחידה 2‪.4%. העיר חולון עם 2‪.13% תושבים מסך האוכלוסייה בארץ ושולחת 3‪.47% חיילים ליחידה. חיפה עם 3‪.1% מסך כלל האוכלוסיה בארץ ושולחת 3‪.8% חיילים ליחידה. העיר בלי הפסקה- תל אביב עם 5% מסך כלל האוכלוסיה בישראל ביחידה משרתים 5‪.87% תל אביבים. גם בראשון לציון עם 2‪.76% תושבים מסך האוכלוסייה בארץ משרתים 4‪.79%. ברחובות הסמוכה יש 1‪.5% תושבים מבך האוכלוסייה ומשרתים בביחידה 2‪.2%.

ביחידה משרתים רק  1‪.89% מאשדוד

לעומת זאת מערי הפריפריה משרתים פחות ביחידת 8200. אשדוד עיר ואם בישראל, העיר החמישית בגודלה. יש לא מעט תלמידים מצטיינים וכמובן יש פעילות של תוכנית ״מגשימים״, אבל מספר האשדודים המשרתים בה נמוך פי 1‪.3 מאחוז התושבים מסך כלל האוכלוסייה. אחוז התושבים באשדוד ביחס לכלל האוכלוסייה בארץ הינו 2‪.4% אך בפועל משרתים ביחידה רק 1‪.89%. גם אשקלון עם 1‪.56% תושבים מכלל האוכלוסייה ומשרתים 1‪.2% ביחידה. בשדרות עם 0‪.3% מהאוכולסייה ועם 0‪.13% משרתים ביחידה. בנתיבות יש 0‪.41% ובפועל משרתים 0‪.13%. באילת מספר התושבים 0‪.57% מסך כלל האוכלוסייה ומשרתים 0‪.23% מחיילי אילת. גם בערי מרכז אשר נחשבות כפריפריה מבחינה סוציו- אקונומית כמו רמלה ולוד המצב דומה לוד עם 0‪.84% ומשרתים 0‪.48% וברמלה עם 0‪.83% מכלל האוכלוסיה בארץ ועם 0‪.37% רמלאים שמשרתים ביחידה. גם בטבריה עם 0‪.49% מכלל האוכלוסייה ורק 0‪.33% משרתים. בצפת עם 0‪.39% תושבים מסך כלל התושבים ורק 0‪.2% משרתים ביחידה והעיר כרמיאל שבה מתגוררים 0‪.5% מהאוכלוסיה משרתים 0‪.41%.

שירות ביחידת 8200 פותח דלת למשרה טובה בהייטק

לא סתם נתונים אלו מצביעים על פער בין המרכז לפריפרייה. לא מדובר רק על שירות משמעותי בצה״ל, כי יש לא מעט חיילות ותפקידים משמעותיים. אולם יחידת 8200 הינה אחת היחידות היוקרתיות והחשובות בצה״ל. שירות משמעותי בה וביחידות טכנולוגיות מקנה לא רק גאווה וכבוד, אלא כרטיס כניסה לקריירה מצליחה בעתיד של בוגריה. מישרה מבטיחה בהייטק. כך שהשירות בה נחשק לא רק על ידי התלמידים אלא גם על ידי ההורים. הורים בעלי אמצעים משקיעים בשיעורים פרטיים בגיל צעיר.

תוכנית ״מגשימים״ לשילוב צעירים מישובים מוחלשים

תוכנית ״מגשימים״ שנוסדה לפני כעשור על ידי קרן רש"י ומשרד הביטחון ושותפים בה קרנות פילנטרופיות כקרן אדליס, קרן דניאל וקרן דוידסון, שמה לה מטרה להגדיל את איכות וכמות בוגרי מערכת החינוך מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ולשלבם בתעשיות הטכנולוגיה. 'מגשימים' פועלת מזה כמה שנים גם באשדוד ומוגדרת כתכנית הסייבר הלאומית שנועדה להכשיר נוער מצטיין בתחום המחשבים והסייבר. אשדוד היא בין החלוצות שבה פועלת התוכנית. בראש המרכז לשירות משמעותי באשדוד עומדת שני דהן. יש שיתוף פעולה פורה בין עיריית אשדוד לתוכנית ״עתידים״. חניכי תכנית 'מגשימים', תלמידי כיתות י'-י"ב, לומדים פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים, במשך שלוש שנים. בנוסף, בתקופת החופשות הם משתתפים במגוון פעילויות העשרה וטכנולוגיות, משתתפים בכנסי סייבר ארציים, במחנה קיץ ייחודי, בפרויקטים אישיים בלווי מנטורים מחברות היי טק ועוד.  התוכנית פועלת כיום ב- 128 רשויות מקומיות בארץ. למרות ההשקעה הגדולה של התוכנית בצה״ל מדגישים בכתבה כי הם לא מנמיכים את הסטנדרטים הגבוהים ובוגרי התוכנית לא מנותבים ישירות ליחידת 8200 והם נדרשים לעמוד בדרישות.  בכתבה מציין אלוף ש, המקדם את התוכנית כי ״האתגר הוא לתת יותר ייצוג לפריפריה בלי להתפשר על חיילים פחות טובים״.

עיריית אשדוד: ״אנחנו במקום הראשון בהיקף התלמידים של התכנית הארצית״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״זה 8 שנים שאשדוד מפעילה את תכנית מגשימים בחינוך העל יסודי ועל פי הנתונים שבידינו, אשדוד נמצאת במקום הראשון בהיקף התלמידים של התכנית הארצית,  כאשר רוב בוגרי התכנית משתלבים ביחידות טכנולוגיות מובחרות. כזכור, לאחר שחיילי יחידת המודיעין 8200 סיכלו ניסיון פיגוע של דעאש באוסטרליה (ב-8/2018), התפרסמו נתוני הגיוס ליחידת המודיעין 8200 כשאשדוד נמנית על הערים המובילות עם כ-300 חיילים, בני העיר. נתונים אלה הם פועל יוצא להשקעות של מערכת החינוך בעולם הטכנולוגיה, וכמעט בכל בתי הספר העל יסודיים קיימת מגמת מדעי המחשב ובחלקם גם מגמה להנדסת תוכנה.

הנתונים שהתפרסמו בכתבה הארצית מתייחסים לכל הצעירים בגיל הגיוס ביחס לסך האוכלוסייה בעיר ומכאן הדירוג. מערכת החינוך העירונית תמשיך להשקיע בקידום המגמות הטכנולוגיות ובהכשרת תלמידים לגיוס משמעותי וגאה בצעירי העיר המשתלבים במגוון היחידות הצה"ליות ומעלים תרומה משמעותית לביטחון ישראל״.

עוד ירידה של אשדוד: הטבלה לא משקרת

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הציגה השבוע את המדד החברתי- כלכלי של האוכלוסייה לשנת 2017 ומהם עולה כי אשדוד ירדה לרמה 4 

המדד הסוציו-אקונומי של ישראל שהתפרסם השבוע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה כי מצבה של אשדוד הורע. לאחר שבמשך שנים דורגה אשדוד באמצע. באשכול 5 (מתוך 10 אשכולות) ירדה, נכון לשנת 2017 לאשכול 4. ומי יודע בעיקבות משבר הקורונה לאן תגיע העיר במדד הבא.

 הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה- הלמ״ס מפרסמת מדד סוציו- אקונומי של היישובים בארץ. היישובים, נמדדים על פי קרטוריונים ומחולקים ל- 10 אשכולות מ- 1 ועד 10. ככל שהאשכול גבוה יותר כך המצב של היישוב טוב יותר וככל שהוא נמוך כל מצב היישוב קשה. בין הקרטוריונים: הרכב דמוגרפי ביישוב, השכלה וחינוך, רמת חיים, תעסוקה וגמלאות.הוא מפורסם פעם בשנתיים. והמדד שפורסם השבוע מתייחב כאמור לשנת 2017. במשך שנים רבות דורגה אשדוד באמצע. באשכול 5. אומנם מדד לא גבוה אך הייתה יציבה כשהשאיפה הייתה להעלות, אך למרבה הצער אשדוד ירדה לאשכול 4 ביחד עם עיירות פיתוח כמו ירוחם, חצור הגלילית. ערים כמו שדרות וקריית מלאכי. ולצד יישובים מהמגזר  כמו כפר יאסיף כפר קרע ובית ג׳אן. לא כבוד בכלל לעיר כמו אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן