עמדות החייאה לזכרו של סרן אביב חקאני ז״ל

שני מכשירי דפיברילטור חדשים הוצבו באשדוד, לזכרו של יליד העיר סרן אביב חקאני ז”ל, קצין המנהרות הראשון שנפל בשנת 2004. אמו עדנה חקאני: ״כשהוא היה חי הוא תמיד הציל אנשים – גם פיזית וגם נפשית. 'במותו ציווה לנו חיים'

צילום: דוברות מד"א
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרויקט פריסת מכשירי המפעם (דפיברילטור) של מד"א ברחבי הארץ מתרחב – ובמסגרתו הוצבו שתי עמדות מצילות חיים נוספות באשדוד. העמדות נתרמו לזכרו של קצין המנהרות סרן אביב חקאני ז"ל ע"י בני משפחתו וחבריו, באמצעות אגודת ידידי מד"א בישראל והוצבו במתנ"ס ברחוב הרי גולן 6 בשכונה י"א ובמרכז העירוני לנוער, בשד' הנשיא ויצמן 18.

בנוסף, נתרם מכשיר מפעם שלישי אשר יהיה בשימוש של מתנדב מד"א רכוב על אופנוע וינוע ברחבי העיר. עד כה, הוצבו באשדוד עשרות עמדות דפיברילטור חכמות של מד"א, מתוכן חמש נתרמו ע"י הרשות לפיתוח אשדוד ו-15 נתרמו ע"י מפעל הפיס. עמדות נוספות יותקנו בהמשך.

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א.

סרן אביב חקאני ז"ל, בן העיר ונכד למייסדי העיר אשדוד, בן 23 בנופלו. נולד בשנת 1981 ביומו הראשון של האביב, ומכאן שמו. שירת בצבא כלוחם וכמפקד מחלקה, ובהמשך כ"קצין המנהרות" הראשון בצה"ל. אביב נפל בקרב בציר פילדלפי שברפיח ביום כ"א באייר תשס"ד (12.5.2004) בעת התפוצצות הנגמ"ש שעליו פיקד מפגיעת טיל נ"ט.

עדנה חקאני, אימו של סרן אביב ז"ל: "אביב תמיד חשב על האנשים האחרים, על הילדים עם הצרכים המיוחדים, הוא חי בשביל החברה, הוא היה מאוד פעיל ואהוב. העמדות נתרמו כי ניסינו להמשיך את הרוח שלו, ידענו שגם כשהוא היה חי הוא תמיד הציל אנשים – גם פיזית וגם נפשית. 'במותו ציווה לנו חיים' – המשפט זה נותן לנו משמעות אחרת, צברנו הרבה מאוד כוחות ואנחנו ממשיכים לעשות את מה שהוא אהב לעשות, לסייע לאחר ולהציל חיים של אחרים".

מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי: "אנו גאים לחנוך שתי עמדות חדשות בעיר, אשר הוצבו לשימוש הציבור ונתרמו לזכרו של סרן אביב חקאני ז"ל, יליד העיר שנפל בקרב. העמדות מוצבות במיקום מרכזי המיועד לשימוש תושבי העיר והמבקרים שפוקדים אותה. אנו מודים למשפחת חקאני ולחבריו הרבים על התרומה למען בריאות תושבי אשדוד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן