אשדודי בחוד החנית של חיל האוויר

השמיים שלו: סג"מ ר' סיים לאחרונה את קורס בקרי האוויר של צה"ל וישובץ ביחידה שאחראית על הדרום

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סג"מ ר', בן 19 מאשדוד, סיים לאחרונה את קורס בקרי הטיסה של חייל האוויר. בתור ילד גדל הקצין הצעיר במושב סמוך לבסיס חצור, וסיפר כי השירות בחיל האוויר היה חלום ילדות שלו. "המטוסים היו נוחתים לי מעל הראש. חלמתי להטיס מטוס קרב עוד לפני שקיבלתי מיונים לטיס".

בתיכון ר׳ למד בכיתת מופת והרחיב פיזיקה ומחשבים והיה חלק מתנועת הצופים. בזמנו הפנוי אוהב לשמוע מוזיקה,לנגן על תופים ובצעירותו שיחק לקרוס. לר׳ בת זוג המשרתת כמפקדת בשלב המכין בבית הספר לטיסה.

ר' אכן התגייס לקורס טיס אך נאלץ להפסיק את השתתפותו במהלכו. יום לאחר עזיבת הקורס ביקר ביחידה לבקרה אווירית של חיל האוויר, והבין שמצא את מקומו. "המערך נמצא בלב המבצעיות ומנהל הכל מלמעלה", אמר. כעת מיועד ר' להשתבץ ביב"א 509, יחידה הבקרה הדרומית שבמצפה רמון.

עד כה, ההכשרות של המערך היו מפוזרות במקומות שונים בחיל, וביולי האחרון נפתח באופן רשמי בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה בבסיס עובדה. בית הספר מתכלל גם את הכשרות היסוד וגם את ההכשרות המתקדמות של המערך, והוא הבית ספר היחיד בחיל האוייר שמרכז את כלל ההכשרות במקום אחד. ב -13.01 התקיים טקס סיום קורס קציני בקרה אווירית ופיקוח טיסה הראשון בבית הספר החדש.

מערך הבקרה ופיקוח הטיסה אחראי על יצירת התמונה האווירית, תמונה של כל כלי הטיס הנמצאים במרחב האווירי של ישראל וסביבתה. המערך משתתף בכלל משימות חיל האוויר הרחוקות והקרובות. הוא אמון על גילוי וזיהוי ניסיונות חדירה למרחב האווירי. בשנת 2020 המערך סימן יעדים שונים אשר מעידים על התפתחותו: נפתח בית הספר לבקרה ופיקוח טיסה, בבסיס עובדה, הוענקו סיכות חדשות לבקרים ופקחים ובין היתר הוחלפו מדי הפקחים לסרבל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן