אכזבה לבנות אשדוד במשחק האליפות

מכבי בנות אשדוד הפסידה במשחק המכריע בסדרת הגמר מול מכבי ר"ג (שחגגה דאבל מפתיע), בתוצאה 84-61. המשחק נערך בחיפה, יממה לאחר הפסקת האש. יו"ר מכבי אשדוד טלי קריאף: "בושה שהכריחו אותנו לשחק את המשחק הזה"

צילום: עודד קרני, מינהלת הליגה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ליגת העל בכדורסל הגיעה לסיומה ביום שישי האחרון בקול ענות חלושה מבחינתה של מכבי אשדוד. אולי זה היה חוסר מזל, או אולי חוסר רגישות של מנהלת הליגה, שהחליטה בצורה בלתי סבירה, לקיים את המשחק יממה לאחר הפסקת האש, בשישי בצהריים, באולם 'רוממה' בחיפה ובכך לשלול את יתרון הביתיות ממכבי בנות אשדוד. מלבד יתרון הביתיות שהלך לאיבוד, הראש של השחקניות לא היה מרוכז ב-100 אחוזים במשחק כל כך חשוב ואי אפשר לבוא אליהן בטענות, לאור מתקפת הטילים שחוותה העיר אשדוד בשבועיים האחרונים. יושבת ראש הקבוצה, טלי קריאף הייתה עצבנית, התפרצה לראיון של המאמן עדן ענבר ואמרה ל'ערוץ הספורט' בתום המשחק ואמרה: "תספר להם שאנחנו עשרה ימים תחת מתקפת טילים. זאת פשוט בושה שהכריחו אותנו לשחק את המשחק הזה. יש כאן אפס סולידריות לדרום. מה היה קורה אם היו מחכים עוד קצת? זו בושה. הביאו אותנו לחיפה ממש בכוח." קריאף לא נרגעה והמשיכה להשתלח במנהלת הליגה ואמרה: "המשחק לא התקיים באשדוד. אני מאוד מצטערת. זה גועל נפש. התנהלות הכי מתאימה לישראלים. אנחנו מקבלים כל הפסד. אבל כשהבנות לא התאמנו עשרה ימים. איבדנו את כל המומנטום שהיה לנו. רמת גן הייתה צריכה לקחת אליפות בפרקט של אשדוד ולא בפרקט נייטרלי. זה לא גביע המדינה".

אפשר להבין את התסכול והעצבים בצד האשדודי, שכן על שחקניות הקבוצה עברה תקופה מורכבת, שמנעה מהן שגרת אימונים והכנה ראויה למשחק כל כך חשוב. באמת לא ברורה ההחלטה לקיים את המשחק כ-11 שעות לאחר הסכם הפסקת האש, כאשר בלילה שלפני, עוד נשמעו אזעקות באשדוד, כשם שנשמעו לאורך 11 ימי מבצע 'שומר החומות'. זאת הייתה תקופה מאוד מורכבת לשחקניות, בעיקר לזרות, שהתקשו להיות מרוכזות וממוקדות במשימה להחזיר את צלחת האליפות לאשדוד.

חוסר הריכוז ניכר היה על אשדוד כבר בדקות הראשונות של משחק מספר 5 בסדרת הגמר. היריבה ר"ג ניצלה זאת היטב וכבר ברבע הראשון 'טסה' ליתרון דו ספרתי, כאשר אשדוד לא מתפקדת בהתקפה ומסיימת את הרבע הראשון כשהיא קולעת 9 נקודות בלבד, מול 19 של מכבי ר"ג. ברבע השני נועה זלינסקי ואלכסיס פיטרסון מאשדוד עוד ניסו להשאיר אותה בעניינים, אך הגנת אשדוד התקשתה להתמודד עם אלכס הארדן, המצטיינת במשחק ובסיום המחצית הראשונה ר"ג צעדה ביתרון 41:29.

במחצית השנייה הישראליות של ר"ג עדן רוטברג וטל לב נכנסו לעניינים והאלופה הטרייה כבר פתחה יתרון של למעלה מ-20. מזה כבר אשדוד לא יכולה הייתה לחזור, למרות שהיא ניסתה ברבע האחרון והצליחה לצמק ל-17 הפרש. אך זה לא הרשים את ר"ג, שטיילה לניצחון 84:61 במשחק ו-3:2 בסדרה, שמשמעותו אליפות.

קלעו לאשדוד: פיטרסון 19, קאדיג'ה קייב- 13, אדאמס וזליבנסקי- 9 כל אחת, יערה יצחקי- 6 ומאי דיין- 5.

סיום עונה מאכזב מאוד למכבי אשדוד, שמפסידה את תואר האליפות. מה שעוד יותר מאכזבת היא העובדה שבשל החלטה לא שוויונית של מנהלת כדורסל הנשים, נוצר מצב של חוסר ספורטיביות, שככל הנראה מנע ממכבי אשדוד תואר אליפות. המאמן עדן ענבר שהחליף את גלעד כץ לפני כחודשיים, אמר בסיום: "אני לא טוב בסיכומים. מוריד את הכובע בפני האוהדים והשחקניות. לא מעכל שאחרי 10 ימים של תופת הם כאן."

יערה יצחקי: "מודה על כך שמצאתי בית"

בתחילת השבוע נשמעו קולות אופטימיים מצד מכבי בנות אשדוד. לאחר סוף שבוע בו עיכלו את ההפסד, בקבוצה יתחילו בהכנות לעונה הבאה. לא ברור כעת מעמדן של השחקניות הזרות דניאל אדאמס, אלכסיס פיטרסון וקאדיג'ה קייב, שסיפקו עונה טובה יחסית ובכדי ליצור המשכיות, ירצו להשאיר לפחות שתיים מתוכן, עם עדיפות לאדאמס, שמרגישה באשדוד כבר כמו בבית.

בגזרת הישראליות, יערה יצחקי מחזיקה בחוזה לעונה הבאה והשבוע היא פרסמה פוסט מרגש בחשבון הפייסבוק שלה, קיבלה תגובות רבות עליו וריגשה את אנשי הקבוצה ואוהדיה. "מודה לאשדוד, לטלי קריאף ולאורי בן סימון המדהימים על כל מה שעשו בשבילנו ובשבילי בעונה הזאת. אין גאה ממני ללבוש את המדים האלה גם בעונה הבאה. אני מודה על כך שמצאתי בית".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן