אורטיז על הבאזר

אולי הניצחון המטורף של מכבי אשדוד השבוע על הפועל חבל מודיעין יוציא אותה לדרך חדשה. קאמבק מרשים במחצית השנייה וסל ניצחון על הבאזר של כריס אורטיז. במוצ"ש: משחק חוץ קשה בנהריה (20:30, עין שרה)

צילום: מנהלת הליגה הלאומית
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תקופה לא קלה בכלל עוברת על מכבי אשדוד בכדורסל. מהפסדים מביכים, דרך נטישת הקהל ועד האשמות הדדיות בין ההנהלה ואותו קהל, שבימים האחרונים מנסה לעודד מחאה במקביל לחזרה בלתי מספקת למגרשים. ביום שלישי השבוע אירחו החניכים של נעמי קולודני את הפועל חבל מודיעין, הצליחו לחזור מפיגור של 20 הפרש במחצית השנייה, עד לניצחון מרשים בתוצאה 96:95 מול הפועל חבל מודיעין קבוצת הצמרת הנהדרת, במסגרת המחזור ה-22. זה היה בסך הכל הניצחון החמישי העונה של מכבי אשדוד וגם הוא הושג עם הרבה מזל, כאשר שתי שניות לסיום אשדוד עוד פיגרה בנקודה. המאמנת קולודני הזעיקה פסק זמן ובמהלך האחרון במשחק, כריס אורטיז קלע שתי נקודות מתחת לסל והבטיח ניצחון מפתיע לאשדוד, שהצליחה להרים במעט את הראש מעל למים. אורטיז סיים עם 25 נקודות, אבל מי שהחזיר את אשדוד למשחק במו ידיו, היה יוניו ברואטה, שברבע האחרון צלף מכל פינה וסיים עם 33 נקודות, כולל 5 שלשות מ-8 נסיונות.

ברואטה בתקופה האחרונה נראה בכושר מצוין וחבל מאוד שאשדוד לא ניצלה אותו העונה בצורה טובה יותר. גם בהפסד לעירוני ר"ג במשחק ההשלמה שנערך במוצאי שבת, ברואטה היה בעל היד החמה באשדוד, כשסיים עם 35 נקודות, שלא עזרו למכבי אשדוד. אך כאמור, מול חבל מודיעין באמצע השבוע, ברואטה יחד עם אורטיז והרכז רוזנפלד, היו שם בשביל אשדוד, שחייבת להמשיך באותו הקצב על מנת להציל את העונה האבודה הזאת, במסגרתה נעשו כמעט כל הטעויות האפשריות.

בשבוע הקרוב תשחק אשדוד 3 משחקים ואין לה הרבה זמן להנות מהניצחון על נהריה. כבר במוצ"ש הקבוצה תצא למשחק חוץ אולי הכי קשה בליגה, מול עירוני נהריה, כאשר קשה לראות את אשדוד יוצאת משם עם ניצחון. מצד שני, גם אף אחד לא האמין שהקבוצה מסוגלת לנצח את חבל מודיעין. כעבור שלושה ימים, ביום שלישי, אשדוד תארח את מגדל העמק שצמודה אליה בתחתית הטבלה ובמוצ"ש הבא תצא לאולם ישורון בנתניה למשחק מול אליצור נתניה, שנמצאת גם כן בתחתית.

געגועים לשנת 2016

מי זוכר שהשבוע לפני 6 שנים הגיעה מכבי אשדוד למעמד המכובד של גמר גביע המדינה, כאשר אלפי אוהדים הגיעו מאשדוד להיכל הכדורסל יד אליהו. מי שאימן את הקבוצה דאז היה המאמן האגדי צביקה שרף, שהתבטא לא מזמן בנושא של אשדוד ואמר: "מי שלא רצה אותי, היום נמצא איפה שהוא נמצא". צביקה שרף כמובן מתח ביקורת על ההנהלה של מכבי אשדוד, שלא נלחמה מספיק בכדי להשאיר אותו לעוד שנים רבות. צביקה שרף ידוע כאיש מקצוע בלתי מתפשר, כזה שלא מעגל פינות ולא מתיישר לטובת אף אחד. לו היה נשאר באשדוד, סביר להניח שהקבוצה הייתה במצב הרבה יותר טוב ובטח שבליגה הבכירה.

השבוע נערכו משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורסל הישראלי, מה שלבטח הזכיר לאוהדי מכבי אשדוד נשכחות. אם נחזור לשנת 2016, שנה בה לאשדוד הייתה את אחת הקבוצות הכי טובות בליגה הישראלית, עם זרים כמו דיאנטה גארת' ומייקל תומאס. ב-17 בפברואר באותה השנה הגיעה מכבי אשדוד הצנועה לגמר גביע המדינה, היוותה יריב שקול למכבי, כאשר חזר מפיגור 21 הפרש, עד לפיגור 2 בלבד, אך הפסידה בסופו של דבר בתוצאה 83:75 וראתה את מכבי ת"א הגדולה מניפה את גביע המדינה על חשבונה בהיכל הספורט ביד אליהו.  

קולדוני צריכה את הקהל

אלה היו תקופות בהן המגרש הביתי של מכבי אשדוד במקיף ז' היה מפוצץ. זמנים שבהם האוהדים נהרו למגרשים, עודדו את הקבוצה והיו בעלי תשוקה לכדורסל. כיום המצב שונה ומכבי אשדוד נמצאת בדעיכה, למרות הניצחון המרשים השבוע. כיום הקהל נראה מנותק לגמרי מהקבוצה, מדיר את רגליו ועסוק בביקורת כלפי ראשי הקבוצה. לטענת הקהל, ההנהלה הנוכחית היא זאת שאחראית למצב אליו הגיעה הקבוצה וקראה לה להתפטר. לא נראה שזה יקרה בקרוב ובתוך סיר הלחץ הזה, צריכה לתפקד נעמי קולדוני, בעונה הראשונה שלה כמאמנת של קבוצה בוגרת בליגה מקצוענית, ללא עוזר מאמן. כרגע קשה לראות טביעת יד של מאמן על הקבוצה, שמסתמכת על היד של ברואטה, לו יש רישיון להפגיז מחוץ לקשת באופן חופשי. קשה לראות שדווקא קולודני, שהחליפה את עופר רחימי לפני כחודש וחצי, היא זאת שתוציא את העגלה מהבוץ. אולי עם תמיכה של הקהל, שיחזור להפוך את אולם הקריה למבצר, יש סיכוי עוד לראות ימים יפים בכדורסל האשדודי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן