מאות קראוונים לפליטי אוקראינה באשדוד: ומה עם עניי עירך קודמים?

שר האוצר אביגדור ליברמן פנה לשלושה ראשי ערים: אשדוד, ראשל"צ ונוף הגליל, בהחלטה להקים בהן שכונת קרואונים לפליטים מאוקראינה. מהעירייה נמסר כי ראש העיר ד"ר לסרי בשיחה עם ליברמן הביע הסכמה. סגן ראש העיר שמעון כצנלסון: "יש לנו את הפונטציאל לקלוט עולים חדשים המגיעים אלינו מאוקראינה ומרוסיה". הידיעה גרמה לסערה ברשתות החברתיות מצד תושבים שטוענים: "״עניי עירך קודמים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 מאז פלשה רוסיה לאוקראינה ופרצה מלחמה עקובת דם, נמלטו מיליוני פליטים אל מחוץ גבולות אוקראינה. רבים מהם הגיעו לישראל. הן יהודים שעלו לישראל והן פליטים. גם אל העיר אשדוד הגיעו מאות עולים, שמילאו כל חדר בבתי המלון, במרכז הקליטה ברובע א' ובבתי תושבים. לאור הערכה כי צפויים להגיע לאשדוד עוד עולים רבים הן מרוסיה והן מאוקראינה, פנה שר האוצר, אביגדור ליברמן, אל 3 ראשי ערים בארץ, אשדוד, ראשל"צ ונוף הגליל, וסיכם איתם על מתווה חדש למצוקת דיור העולים.  על פי התוכנית יוקמו מתחמים עם 2,500 קראווילות בשטחן. בימים הקרובים יפרסם  משרד האוצר מכרזים לרכישת המבנים הזמניים, בעלות של כ-150,000 שקלים כל אחד, ואת התשתית תממן ‏קק״ל ב-50,000 שקלים נוספים.

על פי הדיווח עולה כי ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי וראשי הערים הנוספות נענו והסכימו להקצות את השטחים להקמת שכונת הקרוואנים.

עלות התוכנית היא כחצי מיליארד שקלים, מתוכם העולים עצמם יידרשו לשלם דמי שכירות סמליים בסך כמה מאות שקלים– בעיקר עבור חשבונות החשמל והמים. כשהקראווילות יפונו, אמורות לקום במקומן שכונות של בתים צמודי קרקע על בסיס התשתיות שיוקמו.

כצנלסון: "פרויקט זה יוריד את מחירי הדיור בארץ ובאשדוד"

אשדוד עיר קולטת עלייה ורבים מתושביה יוצאי חבר העמים. בתחילת החודש פנה סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, והציע לו להקים עבור העולים מתחם מיוחד באשדוד שיוכל לאכלס אותם. "אזרחים רבים ותושבים, בהם יהודים רבים מצאו עצמם ללא קורת גג, ללא מזון, ציוד רפואי, בגדים ומצרכים בסיסיים. כיום כבר יותר ממיליון וחצי אזרחי ותושבי אוקראינה עזבו את המדינה, וכעת כל אחד מהם ניצב אל מול מציאות חדשה של אי ודאות וחוסר אונים גדול. מדינות אירופה רבות כגון: גרמניה, צ'כיה, פולין, צרפת, סלובקיה ועוד יוצרות מעטפת לאותם אנשים אשר נשארו ללא שום קורת גג, מצרכים בסיסיים, מזון ושתייה, ואני מציע שגם אשדוד תעשה כן".

 גם סגן ראש העיר שמעון כצנלסון שפנה בקריאה לתושבי העיר לפתוח את ליבם וביתם ולארח באופן זמני משפחות עולים מאוקראינה, תומך בהחלטה להקים שכונת קרוואנים. כצנלסון מסר בנושא כי: "אשדוד הייתה מאז ומתמיד עיר קולטת עליה, ולנו יש את הפוטנציאל לקלוט עולים חדשים המגיעים אלינו מאוקראינה  וגם מרוסיה. ביקשתי משר האוצר לאשר לנו מתחם גדול של קרווילות אצלנו באשדוד, ואכן נבחרנו להיות אחת משלוש הערים שבהן יבנה מתחם כזה. אני אשמח אם הנושא יקבל את ברכתו של ראש העיר, ונוציא אותו לביצוע למען קליטת העלייה והתפתחות העיר אשדוד. הלחץ על שוק הדיור שיווצר כתוצאה מהגעתם של אלפי עולים יגרום לעליית המחירים, ופרויקט זה דווקא יוריד את מחיר הדיור בארץ וגם באשדוד".

לסרי לליברמן: "אשדוד תתרום את חלקה למשימה הלאומית"

 מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בשיחה עם שר האוצר אמר ראש העיר שאשדוד, כעיר קולטת עליה וותיקה, תתרום את חלקה למשימה הלאומית של קליטת עולים מאוקראינה ורוסיה. ההיקף והמספרים יידונו בהתאם ליכולות של העיר" .

לגבי הטענות של תושבים מאשדוד‫, אומרים בעירייה כי ״במקביל תמשיך לדאוג לדיור לצעירי אשדוד בדיוק כפי שמתבצע כעת, בקידום אלפי יחידות דיור במחירים הנמוכים משמעותית ממחירי השוק״‫.

התנגדות של תושבים:"עניי עירך קודמים"

הידיעה על הכוונה להקים באשדוד שכונת קרוואנים גרמה לסערה בקרב חלק מתושבי העיר. חלקם הגיבו לידיעה וטענו כי "עניי עירך קודמים" אחת מההתגובות היא  של תושבת אשדוד, עדה בן סימון: "אני כועסת בתור תושבת ישראל ותושבת אשדוד. שרתתי בצבא ויש לי בגרות ואין לי דירה, אני עוברת דירות כמו איזה בדואית גרה בשכונות הכי מוזנחות בגלל מחירי השכירות שמרקיעי שחקים. למה לא בונים לנו ילידי העיר קרווילות שנגור בכבוד כמו העולים במחיר סמלי ובנוסף גם ההוצאות יהיו מסובסדות. למה כל זה שבזמן שמלא צעירי העיר ובוגרים כאחד סובלים ממצוקת דיור קשה”.  מישהו אחר שואל איך זה שפתאום מוצאים שטח פנוי באשדוד? ואילו לדברי רונן יעקב בן שמחון "בונים עליהם לבחירות לשנה הבאה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן