הערעור של אברהם נניקשווילי על הרשעתו במתן שוחד גזר הדין: העליון החמיר את עונשו

בית המשפט העליון החמיר בעונשו של איש העסקים אברהם נניקשווילי, שנידון ל- 14 חודשי מאסר לאחר שהורשע במתן שוחד לשר בנימין בן אליעזר ז”ל. העליון החמיר את עונשו ל21 חודשי מאסר בפועלכ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

איש העסקים אברהם נניקשווילי, שנידון ל-14 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע כי נתן, לכאורה, שוחד לבן אליעזר בסך 400,000 דולר,יישלח ל21 חודשי מאסר בפועל. נניקשווילי עתר לבית המשפט העליון וערער על הרשעתו ועל גזר הדין.
לטענת נניקשווילי, באמצעות עורכי דינו, נתי שמחוני ויואב סננס, כי לאחר שבית המשפט קבע כי בן אליעזר לא ביקש ודרש שוחד מנניקשווילי אלא ביקש הלוואת אמת מחבריו הקרובים נניקשווילי עצמו ( וכן איש העסקים רון מוצפי, שזוכה מעבירת שוחד בבית המשפט המחוזי), ואלו נעתרו לו "שומה היה על בית המשפט המחוזי לזכות הן את ננקשווילי והן את מוצפי". עוד נטען כי : "קביעה לפיה רק 'במוחו הקודח' של ננקשווילי – עת נעתר לבקשת הלוואה של חבר במצוקה (פואד) – 'זלג' מניע טפל פסול, היא מלאכותית וחוטאת לאמת ולשכל הישר".

עורכי הדין שמחוני וסננס טוענים בשם נניקשווילי כי, בני שגיא, שופט בית המשפט המחוזי שהרשיע את נניקשווילי נתן בו אמון, ואף דחה את טענת התביעה לפיה, הכספים ניתנו על-ידי ננקשווילי בשל סיועו של בן-אליעזר ז"ל בקידוח מד אשדוד. ועל כן "מצווה היה בית המשפט המחוזי ללכת עוד כברת דרך קטנה לקראת נניקשווילי, לתת אמון אף ביתר דבריו ולזכותו בדין". לבקשת הערעור , צורפה טבלה המשווה בין עניינו של רון מוצפי, שכאמור זוכה מהאישום של מתן שוחד לבן-אליעזר – לבין נניקשווילי שהורשע.

מנגד גם הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לערער כנגד גזר הדין המקל עם נניקשווילי. בהודעת הערעור של פרקליטות המדינה, שעליה חתומה עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות, נכתב כי "לאור היקפו יוצא הדופן של השוחד (כ-1.5 מיליון שקלים) שהעביר נניקשווילי לבן-אליעזר, נסיבות העברת השוחד ואמירתו הברורה של המחוקק שהכפיל את העונש המרבי הקבוע בצד עבירה של מתן שוחד, חורג עונשו של נניקשווילי לקולא באופן מובהק הצדיק את התערבותו של בית המשפט העליון". הפרקליטות תמסור את נימוקיה המפורטים לערעור עד 22.3.20. ועד שבית המשפט העליון ידון בערעורים הוא החליט לדחות את מועד כניסתו של נניקשווילי לכלא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן