בודד בעולם: סיכן חייו בצבא ונפצע בשירות, בדרך לגור ברחוב

ר' (21) חייל בודד שהתגורר אצל סבתו באשדוד שנפטרה, נותר בודד מאוד בעולם. ר' שירת כחייל קרבי בגולני, ואף נגרמה לו פריצת דיסק, התבקש לפנות את הדירה השייכת ל"עמיגור" בה התגוררה סבתו ושוב יישאר ברחוב חסר כל. אנשים טובים מעמותת "חסד חזון עובדיה" דואגים לו ללינה ואוכל ומזמינים אותו לשבתות. "מה יהיה עם החיים שלי? אני הולך לחיות ברחוב?" הוא שואל בעצב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בסיפור של ר' יש לצערנו אלמנטים טראגיים רבים, שמובילים להידרדרות קשה במצבו ובאיכות חייו. מי שמנסה לעצור זאת כרגע הוא ש', בעצמו בחור צעיר המשרת בצבא, מתנדב בעמותת "חסד חזון עובדיה". ש' מוכן לשוחח עמי רק לטובת ר', אשר מתבייש מאוד במצבו ואינו מעוניין להיחשף.
ש' שקיבל את הפניה הראשונית מחברו לפני כחצי שנה מספר. "שמעתי על חייל משוחרר שאין לו מה לאכול". הפניה הנרגשת הובילה אותו להיכרות צמודה עם ר', שעלה ארצה לבדו ואין לו משפחה בחוץ לארץ. היחידה שנותרה ממשפחתו אז הייתה סבתו, שהתגוררה בדירת "עמיגור" ישנה ומתפרקת ברובעים הוותיקים באשדוד.
כל עוד ר' שירת בצבא ולחם בגולני, הוא הרגיש שהוא מוקף ועטוף ולא חסר היה לו כלום. הוא אף נפצע באימונים ונגרמה לו פריצת דיסק אך בהיעדר שפה וידע על ההתנהלות, לא חשב שיש על מה לדבר. הוא ניסה אף לבקש הארכה של השירות בקבע, כי ידע שבצבא דואגים לו, אך נענה בשלילה בשל חוסר תקנים.
העולם שמחוץ לצבא תפס אותו לגמרי לא מוכן. עם בעיות רפואיות ופיזיות וללא עברית טובה לא הצליח להתקבל לעבודה מקצועית איכותית אלא רק לעבודות זמניות, בהן לא החזיק. יותר מזה, הדירה שהייתה שייכת ל"עמיגור", נלקחת ממנו בשל פטירת סבתו. הוא נותר ללא קרוב משפחה וללא אמצעים.
ש' מקריא לי הודעות מסרונים בפלאפון, בהן ר' מודה לו על האוכל שהביא לו: "תודה אחי שאתה דואג לי שיהיה לי מה לאכול היום ומחר", מצב קורע לב בהחלט.

באיזה מצב מצאת אותו?

"לא היו לו מוצרי חשמל בכלל בבית, לא גז, לא בגדים. היה הולך לישון עם בגדי עבודה. בלי אוכל. לכל אלה דאגנו לו. הבדידות הכי קשה לו".

מה עם עבודה מתאימה עבורו?

"בגלל פריצת הדיסק הוא יכול לעבוד במעבדה קטנה לחשמל או משהו דומה. לא במקום גדול שדורש תנועה פיזית".

מה קורה עם סיוע מהצבא בעצם?

"הצבא אמור לעזור לחיילים בודדים משוחררים עד חצי שנה מהשחרור, אני חושב שיש כאן בעיה שהוא לא ידע לקבל מה שמגיע לו ולכן מנסה לעזור לו גם מבחינה משפטית"..

סיפר לך מה החלום שלו?

"אני מתנדב עם אנשים כאלה כבר עשר שנים, אין להם חלומות, הוא רק רוצה לחיות כמו בן אדם, לחיות מהיום למחר בלי לדאוג מה לאכול ואיפה לישון, רוצה להתאקלם בחברה".

אתה עצמך חייל צעיר, איך התחושה לעזור לו?

"ברור שזה סיפוק עצום. כל יום חמישי עד ארבע לפנות בוקר אנחנו עושים חלוקת מזון והוא הראשון שמגיעים אליו. הוא תמיד מקבל אותנו עם חיבוק וחיוך. אני מקווה שנצליח לעזור לו יותר מזה, אולי יש מישהו עם מקום מגורים, אפילו סטודיו קטן, עבודה פשוטה, כל דבר יכול לעזור לו. אחרי שסיכן את עצמו למען המדינה הגיע הזמן שלנו להיות פה בשבילו".

כל מי שיכול לסייע לחייל המשוחרר הבודד מוזמן לפנות לטל' 054-3436854

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן