קבלו את אנשי השנה של אשדוד10 והשבוע באשדוד

בהתנדבות, בחינוך, באופנה, בבריאות, בספורט ובתרבות: האשדודים שעשו לנו את השנה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

איש השנה בחינוך: הרב ישראל אוחיון

הרב ישראל אוחיון, מורה למקצועות הקודש ומחנך בישיבת אמ"ית, בן למשפחת מורים ומאמין שזה ייעודו לחנך את הדור הבא של המנהיגים במדינה ולהחדיר בהם ערכים והוא איש השנה בתחום החינוך גם של אשדוד10.

הרב ישראל אוחיון, מורה ומחנך בישיבת אמי״ת הוא איש השנה שלנו בחינוך. אוחיון, בן 34 זכה השנה כאחד מששת המורים בתחרות היוקרתית ״המורה של המדינה״ מטעם ״ידיעות אחרונות״ ובחסות מפעל הפיס. אוחיון נבחר בצדק. הוא איש חינוך במלוא רמ״ח אבריו ומאמין שההוראה היא שליחות. מתוך מאות מורים מצטיינים בארץ הגיעו לגמר 15 מועמדים מתוכם נבחרו 6 מורים ואוחיון ביניהם.

אוחיון בן 34 נשוי ואב ל- 3 ילדים. מחנך כבר 11 שנה וחש שההוראה היא הייעוד והשליחות שלו. הוא גדל במושב "זרוע" בבית ציוני ערכי, במשפחה שרבים בה שבחרו במקצוע ההוראה. הוא למד בישיבת הסדר בשדרות, למד הוראה במכללת הרצוג, והתואר ברעות חינוכי במרכז לימודים אקדמיים לאשדוד הוא הגיע לפני 4 שנים. הוא ר"מ (רב ומורה- ע.ב.) ומורה למקצועות הקודש בישיבת אמי"ת. התלמידים רואים בו דמות לחיקוי. הם מספרים על מורה מסור ומחויב, שמהווה כתובת עבורם בכל נושא, הרבה מעבר לשעות הלימודים ולחומר הנלמד. בבית החינוך הוא מוכר כמחנך מסור לתלמידיו, המשקיע בקשר האישי ובנגיעה האישית בכל תלמיד. הרב אוחיון מתבלט בחינוך לערכים – אהבת אדם, אהבת התורה ואהבת הארץ, ובמיוחד לחינוך לנתינה לזולת לא בסיסמאות אלא במעשים הנכנסים ללב תלמידיו.

753753537

(צילום באדיבות: תומר שונם הלוי, ״ידיעות אחרונות״)

בראיון לאחר הזכייה הוא אמר כי "הפרס הזה מגיע לכל המחנכים בישראל. אני רק עושה מה שמחנך אמור לעשות- לאהוב, לחנך, לחבק ולהעמיק ערכים. אני רואה בעצמי רק נציג של כל צוות ישיבת אמי״ת אשדוד שנותנים את נפשם ומרצם לחינוך ילדי ישראל״. לדבריו, לא היה לו כתלמיד מורה לחיים אבל את האהבה להוראה קיבל בבית. "גדלתי בבית של 8 אחים שכמעט כולם מורים ומורות ובני הזוג שלהם אז זו האווירה בבית". הוא מספר מה הסוד של מורה טוב ״ 2 דברים קודם כל היחס האישי והקשר האישי בצורה הכי עמוקה שיש לכל הרבדים גם בחיים הפרטיים שלהם, גם במשפחות גם בחיי חוץ לבית הספר במקצועות השונים, והדבר השני זה אמירה דתית ברורה כל מיני תחומים. אני מאמין במה שאני עושה. אוזן קשבת ומעורבות לצד חינוך לערכים".

החזון החינוכי שלו הוא "כמחנך להצליח ולגדל דור בארץ ישראל שהוא חדור בערכים חדור באידיאלים מלא בתורה, מלא ביראת הארץ והתלמידים יהיו בדור הבא של המנהיגים של האזרחים בארץ זה חשוב להחדיר בהם את הערכים הנכונים”. הוא מוסיף ומדגיש כי "קודם כל בלי הרבה סיסמאות ואמירות, עבודת חינוך היא עבודה הכי חשובה שקיימת. היא שליחות אדירה ואין אפס אתה מצמיח את הדור הבא במדינה. הוראה זה לא רק להעביר ידע, זה בכלל לא רק להעביר ידע, זה לאהוב לאהוב לאהוב, להאמין בתלמיד ולהאמין בעצמך כמורה ומחנך".

ספורטאי השנה באשדוד: אדיר כהן

שחקן אלופת המדינה בכדוריד בעונה שעברה, אדיר כהן, איש השנה של בספורט. הוא הוביל את הפועל אשדוד בכדוריד לאליפות היסטורית ולאחרונה חתם בסגנית אלופת שוויץ

8686484

(צילום באדיבות איגוד הכדוריד)

אדיר כהן, קשר נבחרת ישראל בכדוריד ואחד מכוכבי האליפות ההיסטורית של ה'פועל אשדוד' בעונה שעברה נבחר לספורטאי השנה באשדוד. כהן, שיהיה בן 21 אחרי החגים, סיים את שירותו הצבאי לפני זמן קצר וחתם בסגנית אלופת שווייץ, וינטרטור, ושם ישחק בשלוש השנים הקרובות. פתיחת העונה שלו בליגה השוויצרית כבר מלמדת אותנו שהצפי הוא שכהן ימשיך להשתפר ולהתקדם ולעשות קריירה משמעותית מעבר לים.

כהן הוא סמל למצוינות, למקצוענות, לעבודה קשה והוא נחשב לאחד משחקני הכדוריד הישראליים המבטיחים ביותר. אביו שלום כהן, היה אחד מהשחקנים המשמעותיים של אשדוד בענף הכדוריד, כך שאצל אדיר, זה עובר בגנים. בשנה החולפת אוהדי הפועל אשדוד נהנו מאדיר כהן, שגדל במועדון, והיה מהשותפים הבכירים להישג הענק והבלתי נתפס של הקבוצה שזכתה באליפות היסטורית ומדהימה, תוך שהוא מציג תצוגות שיא, גם בהגנה וגם בהתקפה. האליפות עוררה הדים רבים בקהילת הספורט בארץ ואגודת הפועל אשדוד זכתה למחמאות מקצה לקצה. הרבה מהן, כוונו לאדיר כהן הצעיר.

אדיר המתנשא לגובה של 1.92 מייצג את הפנים היפות של ענף הכדוריד בישראל בכלל ובאשדוד בפרט. המאמן שלו בנבחרת ישראל, שגם אימן אותו בהפועל אשדוד, אולג בוטנקו, ידע תמיד שיהוא יכול לסמוך על כהן. כעת, כהן לא מתכוון לעצור, אלא להמשיך לעבוד קשה ולעשות את קפיצת המדרגה, בכדי להיות שחקן לגיטימי בקבוצת צמרת אירופאית. כמו שלמדנו להכיר את משפחת כהן בשנים האחרונות, עבור אדיר, השמיים הם הגבול. אם הוא ימשיך באותו הקו, אין ספק שגם שנת תש"פ תהיה עבורו מתוקה, לפחות כמו קודמתה.

איש השנה בתרבות הפנאי: הלהטוטן ברנרד חזן

בגיל 15 הוא חי בעוני מחפיר עם אמא שלו ובגיל 35 הוא הוא הפך לאחד מאנשי קרקס הבכירים בעולם. כיכב ב"סירק דה סוליי" והחזיק במספר שיאי עולם בשיווי משקל

ברנרד חזן היום לא מרבה לדבר על ילדותו שלא הייתה פשוטה. אימו הייתה בין אלו ששכנו באוהלים בגן אלישבע באשדוד בימים בהם הייתה מחאה של צעירים לדיור. חלפו להם 20 שנה, והילד שנדד בין תריסר בתי ספר, חוזר לעיר ילדותו ככוכב ענק של הקרקס הנחשב ביותר בעולם. הוא מחזיק בשיא עולמי בשיווי משקל בגובה רב, הרמת משקולות בשיווי משקל והופעות טלוויזיוניות מדהימות בכל העולם. "בקרוואן. התנאים היו קשים, אבל זה חישל אותי, מספר חזן. בגיל 14 הכרתי את יוסף צ'רפינסקי שניהל באשדוד את הקרקס הרוסי האגדי, שפתח בפני את עולם הג'אגלינג והציל לי את החיים", הוא מספר.

חזן נולד בפריז ועלה ארצה עם הוריו ואחיו בגיל חמש. ברנרד התקשה להתאקלם במערכת החינוך בישראל, נע ונד בין בתי ספר ופנימיות, עם תקופות ארוכות בין לבין של ישיבה ממושכת בבית וברחוב. "עד כיתה ט' עברתי 12 בתי ספר", הוא אומר. "הייתי ילד מאוד סקרן ויצירתי, פלפל כזה עם קוצים בתחת, שמצייר בשיעורים".

חזן נפרד סופית ממערכת החינוך בכתה ט'. מאותו יום הוא הקדיש את זמנו הפנוי לג'אגלינג, בהתחלה כדורים ואחר כך דוויל סטיקס. "התאמנתי במשך שבועות כדי לעשות להטוטים עם יותר כדורים באוויר", סיפר חזן בחיוך, "ידעתי שהעתיד שלי במקום אחד: קרקס בקנה מידה עולמי".

הקפיצה הבאה במסלול שלו הייתה בגיל 17. חזן הצטרף לקרקס של יוסף צו'פינסקי והופיע במתנ"סים וימי הולדת. ללהקה צבאית אבל הוא לא התקבל.† "לא באתי מעיר נכונה, וממשפחה נכונה" מספר בחיוך.

חזן התגייס לתפקיד לוחמה בגדוד הנח"ל. במהלך שירותו הצבאי הוא וחבריו לפלוגה היו מעורבים בחיסולי מחבלים ולכידת מבוקשים באזור שכם, קלקיליה, מחסום ארז ובסיכול פיגועים בישראל. בין לבין המשיך להתאמן בג'אגלינג כדי לשמור על כושר. "היום כשאני רואה אי המדינה מתייחסת לאנשי המילואים שלה, ולחיילים שהותירה כמו הדר גולדין, מצטער על השנים שהשקעתי." כשחבריו לפלוגה החזירו את הקיטבגים לבקו"ם וטסו למזרח הרחוק ולדרום אמריקה, חזן ארז מזוודה קטנה וטס לפריז, בכדי לנסות את מזלו.

86473567425

אולימפיאדת הקרקס והשגרירות המאכזבת

בשנת 2005 הוא התקבל ברנרד חזן לאולימפיאדת הקרקסים הטובה בעולם שהתקיימה בפריז, והיה לאחד מ-26 שנבחרו מתוך 6,000 מועמדים מכל העולם, הנציג הישראלי הראשון והיחיד. האולימפיאדה נחשבת כרטיס כניסה לאקרובטים, יעד שמי שרוצה קריירה בתחום חייב לנסות להגיע אליו. "כל מנהלי הקרקסים והקברטים ברחבי העולם הגיעו לאולימפיאדה הזו לצוד כישרונות עולים", מסביר ברנרד. כשהתקבל הוא ניגש לשגרירות ישראל בפריז בבקשה לתמיכה. "דחו אותי בנימוק שזה לא אירוע רשמי שקשור למדינת ישראל", הוא נזכר בכאב. "התחננתי שמישהו מהשגרירות יהיה נוכח בתחרות, כלום לא עזר. אפילו לא רצו לתת לי דגל להנ יף בתחרות. אני מרגיש ישראלי לכל דבר, שירתתי בצבא, סיכנתי את חיי למען המדינה. בסוף מישהו מהשגרירות הגיע לאולימפיאדה ומכה כפיים ל"נציג ישראל". באירופה אמנים מקבלים יחס של כבוד, אבל ישראל רחוקה שנות אור בתחום הזה. בסוף הייתי צריך לנסוע לאחד הרובעים בפריז ולקנות מיהודי מקומי את דגל ישראל".

הוא כבר בן 37 שעבר משכונה יוקרתית באורלנדו לרובע ו' המערב את כל האוכלוסיות. אשתו, אליסון, שהכיר בארה"ב היא אמנית בתחום החישוק, "חזרתי בשביל הילדים של אשדוד, לא בשביל המדינה, ויש לי חזון להצליח כאן".† ברנרד הקים בית ספר לקרקס "דינאמיקו". בית הספר, שפועל באולם הספורט ברובע י"א בעיר, מונה כ60 תלמידים מגיל 3 ועד מבוגרים. "אריה ביטון, מנהל המתנ"ס פתח בפני דלתות, שנטרקו לרוב אצל בכירים שהכבירו במילים, אך לא עשו דבר בכדי לעזור".

אריאל עמר: שליח של מצווה

במשך כ-3 שנים ליווה הנער אריאל עמר בהתנדבות את יעקב אילוז, שהיה מרותק לכיסא גלגלים. אריאל נבחר כאיש השנה בהתנדבות נוער

אריאל עמר תלמיד בן 16 מאשדוד, הוא ״איש השנה״ בקטגוריית התנדבות נוער. במשך כ- 3 שנים נהג אריאל ללוות בהתנדבות את יעקב אילוז לבית הכנסת ובחזרה לביתו. הוא עשה זאת בלי שביקשו ממנו ומכל הלב. המפגש הראשון בין אריאל לבין יעקב, אביו של איש העסקים יחיאל אילוז היה מקרי. ״ראיתי אדם מבוגר על כסא גלגלים וליוויתי אותו״ הוא מספר. הפגישה הזו הולידה התנדבות של כ- 3 שנים בהם הוא הוביל את כסא הגלגלים של יעקב, לבית הכנסת שבבית אבות אשדוד ולאחר התפילה בחזרה לביתו.

97575463

אריאל נער צנוע וענו הוא תלמיד בפנימייה במבשרת ציון בירושלים, אבל בחופשות ובזמן הפנוי שלו הוא הקדיש את זמנו לעזרה ליעקב. גם בפנימייה הוא מתנדב בסיוע לילדים להכין שיעורי בית, ולדבריו, הנתינה לזולת היא דבר טבעי וברור מאליו. ״כל בן אדם צריך לעזור לאחר. כל אחד במה שהוא יכול״ הוא אומר.

לאחרונה נפטר יעקב אילוז ואריאל הגיע להלוויה והביע את צערו על מות יעקב, איתו הוא פיתח קשרי ידידות שהתפתחה במהלך הליווי לבית הכנסת. ״יעקב סיפר לי על החיים שלו. למדתי מזה המון והחכמתי מנסיון החיים שלו״ הוא אומר , ״הוא הכיר את העולם וידע המון לא כמו הצעירים״.

עירית לסרי: אשת (חיל) ראש העיר

נישואיו של ד"ר יחיאל לסרי לרעייתו עירית לפני 3 שנים, הוכיחו עד כמה המשענת בבית, והביטחון שאישה מעניקה יכולים לאפשר לבעל, במקרה הזה לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי לתפקד בעיר כל כך מורכבת עם כל הבעיות שיש בה

לפני שלוש שנים לאחר היכרות קצרה נישאה עירית לד"ר לסרי ולפני כשנתיים עברה לאשדוד להתגורר עימו. בראיון לפני כשנה לאשדוד10 היא סיפרה על אהבתה לאשדוד עוד לפני מספר רב של שנים. "היה לי רומן עם העיר אשדוד לפני הרבה שנים. הבת שלי הייתה מורה בשירות לאומי במשך שנתיים. אני הייתי מורה באולפנית בפתח תקווה, הייתי מגיעה בימי רביעי לאשדוד בקביעות לבקר אותה, היינו מטיילות בשוק שותות קפה. אם מישהו היה אומר לי שאני עתידה לבוא לגור כאן לא הייתי מאמינה ועוד להתחתן עם ראש העיר? "שזה בכלל הכי מצחיק”.

64364264375

על עבודתה בתחום האימון משפחתי היא סיפרה: "אני באה מתחום ההוראה במקור ואחר כך למדתי ייעוץ והוראה מתקנת. הדברים התגלגלו והתחלתי ללמוד אימון זוגי משפחתי. ממש במקרה הגעתי ככלי. בתהליך כזה של אימון יש נגיעה בעבר כי הוא שייך לאדם ואנחנו מסתכלים קדימה ויוצרים מטרה."

כמה זמן את בתחום?

"12 שנה אני בתחום. אני עוסקת המון עם נוער וילדים. זה קל אתם כי אין דפוסי התנהגות ודפוסי חשיבה עמוקים וקל להניע אותם. הם פתוחים. עבדתי כיועצת בתיכון ולמדתי על בעיות קשב ורגישות אז התחלתי גם עם ילדים ועם זוגות במשבר. אני מלמדת אותם לתקשר. מבהירים את המחלוקת הרבה פעמים ומנסה לגשר על הפערים ביניהם".

עירית ילידת ארצות הברית, דתייה מהזרם של חב"ד, נולדה וגדלה בניו יורק. אביה הולנדי ואימה שלה אמריקאית. כל חייה עסקה בהוראה, עברה קורסים והשתלמויות בנושא אימון אישי זוגי. היא אם ל-5 ילדים וסבתא לשני נכדים. בעלת תואר ראשון בחינוך ואמנות ותואר שני בייעוץ חינוכי. עירית בוגרת מכון אדלר להנחיית הורים. מאבחנת דידקטית ומאמנת ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. מטפלת ומאמנת אישית וזוגית, ומנחת סטודנטים לאימון.

7536724627

עירית השתלבה די מהר באשדוד. מוזמנת לאירועים חברתיים שיש בהם פאן חברתי או התנדבותי והיא תמיד מגיעה במאור פנים גדול ובחיוך כובש. היא הפכה לאהובה ומקובלת על תושבי העיר ובעיקר על אלה שפגשו בה. מאז נישואיה לד"ר לסרי דומה שהיא הביאה איתה המון רוגע וסדר בחייו של ד"ר לסרי שהתאלמן מרעייתו מרים ז"ל האהובה. 7 שנים חי באלמנות לא פשוטה, תוך שהוא מנהל את העיר אשדוד על כל המורכבות שבה, הכוללים ניהול שוטף, ניהול בעת משבר ומבצעים בעזה טילים , ומערכות בחירות.

במערכת הבחירות האחרונה עירית כבר הייתה לצידו ועטפה אותו בהרבה אהבה והפכה לשותפת סוד שלו וגם איפשרה לו משענת לימים קשים. ד"ר לסרי חש שיש לו על מי לסמוך והעניקה לו המון ביטחון בדרכה התנועה והמלומדת. בראיון הזוגי שעשיתי איתם בדיוק לפני כשנה הבחנתי בזוגיות המושלמת שיש ביניהם ובעיקר את ההשפעה שלה עליו. שלושה שנים אחרי ניתן באמת להבחין בשינוי שחל בראש העיר, לא מעט בזכות נישואיו לעירית. "האיש ממש השתנה לטובה" אומרים מי שמכיר אותו ואת התנהלותו השוטפת. "היא פשוט הפכה אותו ליותר נוח, רגוע ושונה. היא אישה פשוט מדהימה צנועה מנומסת ותמיד מסייעת וקשובה לכל פנייה אליה". ועל זה נאמר "..כי לא טוב היות האדם לבדו".

אשת השנה בהתנדבות: רונית עדני

רונית עדני, עובדת במחלקת כספים במפעל 'אדמה אגן' ובשעות הערב מתנדבת בליווי קבוצת עיוורים בחוג לריקודי עם ועל כך היא מוכתרת כאשת השנה של אשדוד10.

רונית עדני, בת 54, נשואה עם שלושה ילדים מיישובי גדרות, עובדת מזה 26 שנים במחלקת כספים במפעל ׳אדמה אגן׳ באשדוד ורוקדת ריקודי עם להנאתה כבר מימי ילדותה. רונית מחוברת מאוד לתחום הריקוד, היא מספרת שעוד מתקופת בית הספר אהבה להשתתף בהרקדות של ריקודי העם בהפסקות ומאז היא מחוברת מאוד לתחום ורואה בזה ספורט וחיבור לנפש ולתנועה. עד היום רונית רוקדת באשדוד וביבנה בהרקדות שונות ומשם התחברה לקבוצת נשים שמתנדבות בהרקדות לעיוורים.

15185626

רונית מספרת שמידי שבוע היא מגיעה למועדון לעיוור יחד עם עוד 10-15 בנות עיוורות או לקויות ראייה בגילאי 40+ שם היא פשוט רוקדת יחד איתן, ונהנית מכל רגע. "הם כל כך מעריכים את הריקוד המשותף והחוג הזה חשוב להם מאוד, למרות שלא למדתי הדרכה מקצועית זה פשוט בא בקלות כי כולנו נהנים מעצם הריקוד המשותף".

לא חששת בהתחלה?

"בהתחלה קצת חששתי כי צריך להיות זהירים ומחושבים, לעשות יחד איתן את הסיבובים ולהחזיק להן את היד כדי שלא יפלו, אבל לאט לאט לקחתי את המושכות לידיים, ואני מצפה בכל שבוע מחדש למפגש איתן. זה נותן פרופורציות בחיים וכשטוב לאחר טוב גם לי."

כמו כן רונית מתנדבת קבועה בהתנדבויות שחברת אדמה אגן מקיימת לאורך השנה, ביניהן היא מתנדבת בפעילויות שונות עם בני נוער, עם קשישים, ביום המעשים הטובים, בחווה החקלאית ועוד, ובמסגרת רוח ההתנדבות שעוטפת את מקום עבודתה היא החליטה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולעסוק בהתנדבות גם בשעות הפנאי אחר הצהריים ולשלב את זה עם אהבתה הגדולה לריקוד.

ההתנדבות עם אנשים עם צרכים מיוחדים לא זרה לרונית, במפעל אדמה אגן מתקיימת תכנית ייחודית שנקראת "שינוי עמדות כלפי אנשים עם מוגבלויות", במסגרתה מתקיימות פעילויות שונות לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים וקבלתם בחברה. רונית מספרת על הפרויקט הייחודי: "הפרויקט שמובילים באדמה אגן עוזר לעובדים ולמנהלים להסתכל על האחר ולקבל אותו כמו שהוא, לא רואים את המוגבלות שלו ומעבירים זאת הלאה. זה פרויקט משמעותי ומעצים."

אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה באדמה אגן מוסיפה:" מזה שנים שאנחנו, באדמה אגן, פועלים לצד אנשים עם צרכים מיוחדים בהתנדבויות שונות. בעקבות הפרויקט "שינוי עמדות כלפי אנשים עם מוגבלויות", שהורחב בשנה האחרונה ורק הולך וצובר תאוצה, אנחנו שמחים לראות את ההיענות הגוברת בקרב עובדי אדמה אגן להשתתף בפעילויות השונות. העובדים והמנהלים שלנו מקפידים לדון בסוגיית האוכלוסיות המיוחדות ועל שילובם בחברה. במסגרת התכנית שנבנתה יחד עם הג'וינט אנחנו מקיימים באופן שוטף פעילויות רבות ומשמעותיות עם ארגונים רבים כמו: אנוש, אקי"ם, אגף הרווחה, אגף השיקום, גדולים במדים, בית הספר גוונים, בית ספר גלים, מועדון החירשים, עמותת אתגרים, מועדון העיוורים, ושיתופי הפעולה רק הולכים ומתרחבים”.

המדענית שמפתחת תרופה לאלצהיימר

פרופ' שירה כנפו, מהמחלקה לפיזיולוגיה וביולוגיה תאית בפקולטה לרפואה ומהמכון הלאומי באוניברסיטת בן גוריון, היא אחת מהחוקרות שהגיעו למחקר פורץ דרך בתחום הזיכרון. פרופ' כנפו גדלה באשדוד והיא אשת השנה בתחום הבריאות

7573575376423

בחודש שעבר פורסם מחקר פורץ דרך של קבוצת חוקרים, באחד מכתבי העת הנחשבים בעולם ועורר התרגשות רבה. בין החוקרים, גם פרופסור שירה כנפו בת 47 במקור מאשדוד. במחקר התגלה לראשונה שגם יצורים חד תאיים מסוגלים לפתח למידה אסוציאטיבית ולשמר זיכרון. במילים פשוטות: דבר שעשוי להוביל לפריצת דרך במחלות זיכרון כמו אלצהיימר.

פרופסור כנפו, מהמחלקה לפיזיולוגיה וביולוגיה תאית בפקולטה לרפואה ובמכון הלאומי באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. יחד עם חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בשיתוף עמיתים מספרד חקרו ייצורים חד תאיים כמו אמבות וגילו בהם יכולת לשמר זיכרון ממש כמו הכלבים בפרסום הנודע ופורץ הדרך בזמנו של פאבלוב.

על הגילוי פורץ הדרך הגיבה פרופסור כנפו לאילנה קוריאל מ״ידיעות אחרונות״ ואמרה כי המחקר על האמבות שחיות רק 24 שעות והצליחו לזכור בממוצע 44 דקות. "אם נבין לעומק איך הזיכרון נשמר באמבות, הדבר יוכל לתרום בעתיד להבנת תהליכי למידה וזיכרון, ואולי נוכל למצוא פתרון גם לבעיות זיכרון כמו אלצהיימר".

פרופסור כנפו, נשואה ואמא ל- 2 נולדה באשדוד. בת למשפחה שורשית ומוערכת בעיר, ההורים חנה ואשר כנפו, אביה שחינך את ילדי העיר ונחשב לסופר מוערך מאוד, הצליח להחדיר בששת ילדיו ערכים רבים. כל אחד מהם מצליח בזכותו וההורים הצנועים גאים בהם מאוד. היא נולדה באשדוד יש לה אחות תאומה, מירב. בילדותה למדה בבית הספר ׳יהלום׳ ובמקיף ב’. בהמשך שירתה בשירות לאומי במתנ"ס "תקוותינו" באשדוד, והיא בוגרת לימודי רפואה ומדעי המוח באוניברסיטת בן גוריון. לפני כ- 13 שנה היא עברה להתגורר במדריד והחלה לחקור על מחלת האלצהיימר, שם עמדה בראש מעבדה לקוגניציה מולקולרית ותאית באוניברסיטה של מדריד. "כיום היא שבועיים בספרד ושבועיים באוניברסיטת בן גוריון" מספר אביה אשר.

בשנת 2016 היא חוללה התרגשות רבה בקרב הקהילה הרפואית בארץ ובעולם, כאשר בניסוי מוצלח בעכברים הצליחו החוקרים בראשותה ליצור מסלול עוקף אלצהיימר, לאחר שהצליחו להחזיר את מוחם החולה של העכברים לתפקוד מלא ולהחזיר את זיכרונם. מדובר במנגנון המסוגל להפוך את תהליך האלצהיימר בחולים בתחילת הדרך. התרופה, שפותחה הוזרקה במשך שלושה שבועות למוחם של עכברים שחלו באלצהיימר התחלתי. התוצאה שהתקבלה היא שהזיכרון חזר לעכברים והם תיפקדו בדיוק כמו עכברים בריאים. פרופסור כנפו הדגישה בכל הראיונות התקשורתיים שנתנה בשנת 2016 כי עדיין מוקדם לשמוח. "התרופה הוזרקה ישירות למוח של עכברים, עכשיו צריך לעבוד על תרופה שניתנת בפה ולבצע שינויים כימיים, לתת את התרופה דרך הפה לעכברים חולים. כשרואים שהם מגיבים לתרופה ואין בעיות אפשר יהיה לעבור על ניסוי בבני אדם. וזה ייקח כמה שנים".

עתה היא חלק בצוות חוקרים שכאמור הגיע למחקר פורץ דרך ומביא תקווה רבה. המחקר פורץ הדרך שהיא שותפה לו, כמו המחקר ארוך השנים שלה למציאת תרופה למחלות כמו אלצהיימר, מזכים אותה ללא ספק להיות אשת השנה בתחום הרפואה.

הסינדרלה של עולם האופנה: קארין וסיליוק

קארין וסיליוק (29), מעצבת מבטיחה מאשדוד, הצליחה לפרוץ דרך כשבגיל 29 עיצבה שמלה מדהימה לזמרת נטע ברזילי באירווזיון. וסיליוק עדיין עובדת כמאבטחת, ומקבלת הזמנות לסלבס רבות, בין היתר היא הלבישה נעמה קסרי, עיצוביה על מגזינים פופלאריים וחולמת לעצב שמלה לליידי גאגא

7436262351

קארין, נשואה בת 29 היא מעצבת שמלות מתחילה ומבטיחה. היא עלתה לכותרות ויצאה מאלמוניותה כאשר שמלה שעיצבה לזמרת נטע ברזילי, הזמרת שייצגה את ישראל באירווזיון, זכתה במקום הראשון והפכה לשיחת היום. כזכור, ברזילי הוציאה בתחילת פברואר השנה קליפ חדש לשיר ״באסה סבבה״ . הזמרת שהביאה את האירוויזיון לישראל עוררה סקרנות רבה עם הקליפ המושקע שלה ולבשה 5 שמלות. אחת מהשמלות של וסיליוק. בקליפ שעלותו מיליון שקלים לובשת נטע חמישה לוקים שונים. שמלה כסופה של המעצב האמריקני דניאל סילברשטיין.

לוק שחור ורוקיסטי המשלב שרשראות כסופות וורודות היוצרות מראה פרנזים על הבגד של המעצבת ים יגודייב. לוק נוסף הכולל משקפיים ורודים וסוודר עם איור ושרוולים נפוחים של מעצבת צעירה משנקר, רותם שאול, ושתי שמלות בוורוד אותן עיצבו מעצבות מאשדוד. האחת, המעצבת גליה להב והשמלה השנייה כולה עיצוב של המעצבת המתחילה. וסיליוק בת 29 מאשדוד עובדת לפרנסתה כמאבטחת בבית מלון בעיר ובמקביל החלה בביתה לעצב אופנה. היא מעולם לא למדה עיצוב אופנה ואין לה ניסיון רב או תיק עבודות מפואר ,רק אהבה למקצוע והרבה תעוזה. עד מהרה השמלה הורודה של המעצבת האלמונית מאשדוד הפכה לשיחת היום וכבשה את הרשתות והתקשורת. גם נטע אהבה את השמלה. מעבר לכישרון הטבעי שלה לעיצוב והאהבה לתחום העיצוב, היא גילתה נחישות והעיזה. הקשר עם נטע נעשה לאחר שוסיליוק שלחה הודעה באינסטגרם לסטייליסט של נטע, איתי בצלאלי. "כתבתי לו שזה החלום שלי להלביש את נטע. הייתי בטוחה שזה חסר סיכוי ושאין מצב שהוא יענה לי. אבל אז הוא נתן לי את מספר הטלפון שלו וביקש שאתקשר, הייתי בהלם" היא סיפרה בתקשורת. היא שלחה סקיצה של השמלה, נטע התלהבה היא תפרה את השמלה תוך יומיים, והשאר היסטוריה.

היא התראיינה לתקשורת שראתה בה סינדרלה של עולם האופנה וסיפרה בין היתר שכל חייה בכלל חלמה להיות אנימטורית וגם החלה לימודי קולנוע ואנימציה במכללת IAC בתל אביב, אך אחרי שנה וקצת הבינה שזה לא בשבילה ושמה שהיא נהנית ממנו זה לעצב את התלבושות לדמויות שאותן היא מאיירת. בנקודה הזו היא החליטה להפסיק את הלימודים ולהפוך למעצבת אופנה. וסיליוק חסכה כסף בעבודות אבטחה בנמל התעופה בן גוריון וברכבת ישראל ונרשמה לקורסי תפירה ותדמיתנות בלימודי החוץ של מכללת ׳שנקר׳, כך למדה לתפור ולעצב את הבגדים שתמיד חלמה. בינתיים היא עדיין מתפרנסת מאבטחה ועובדת כמאבטחת בבית מלון "ווסט" שבאשדוד, אבל לא מוותרת על החלום האמיתי. בינתיים היא תופרת מחדר קטן בביתה ובמקביל יש לה מותג ”למותג שלי קוראים ׳בובה מאצ’ו׳, קראתי לו ככה כי לכלב שלי קוראים מאצ'ו והוא כלב יפה עם פרווה לבנה. הוא ההשראה הכי גדולה שלי. וגם אחד המסרים שאני רוצה להעביר בבגדים שלי ובמותג שלי הוא אימוץ כלבים והחשיבות של זה. הוספתי את המילה בובה כי אני נורא אוהבת בובות, את המראה הבובתי ואת הלבוש הבובתי. הסקיצות שלי והבגדים העתידיים שלי ינועו על הקו הזה".

84663643689I

מאז שהלבישה את נטע ברזילי, הפכה לשם דבר בתחום האופנה ועיצוביה פורסמו בשני שערים במגזין ״לאשה״, בין היתר הלבישה את נעמי לבוב, מלכת היופי של ישראל לשנת 2019 סלע שרלין, השורדת נעמה קסרי ואף עשתה הפקה משותפת עם דוד ויזל ושמחה גואטה, שבקרוב תעלה בתקשורת. כמו כן, קארין ממתיקה סוד ומספרת שבימים אלו עובדת על פרוייקט אופנה גדול, שהפרטים שלו שמורים במערכת. והחלום שלה, הוא לעצב שמלה לזמרת ליידי גאגא.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן