שעת אפס

רק תוצאת תיקו 0-0 לאדומים אשדוד במסגרת המחזור הראשון בליגה א' דרום, נגד הכח מכבי רמת גן. האדומים יאלצו להסתדר בחודש וחצי הקרובים ללא הקפטן, לישי ביטון שנפצע בברך באימון המסכם. במחזור הבא: משחק חוץ נגד בקעת הירדן (שישי, 14:00, מושב תומר)

צילום: מדיה האדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בערב חמישי שעבר באיצטדיון הסינטטי לעיני 600 צופים, קבוצת האדומים אשדוד פתחה את משחקיה בליגה א' דרום, נגד הכח מכבי רמת גן. לאחר התנופה שקיבלה הקבוצה בעקבות העלייה לשלב הבא בגביע המדינה, הקהל הביתי צבע את המגרש באדום, וניסה בכל כוחו לדחוף את קבוצתו. הקבוצה חסרה את המנוע שלה בקישור, לישי ביטון ואת שחקן הרכש המבטיח אדי אדרי הפצועים. ביטון שמשחק בקבוצה מיום היווסדה ונחשב לאחד השחקנים החשובים בה, עמד בצד המגרש עם המאמן לשעבר עמוס וזאנה ועם היו"רית מירב עייש. יחדיו הם ניסו לדחוף את החניכים של המאמן חיים לוי, שנראו רדומים בחלקים גדולים מהמשחק.

חיים לוי עמד על הקווים וניסה בכל כוחו לתקשר עם שחקניו ולנווט אותם לעבר השער של הכח. אך זה לא עזר לאדומים שלא הגיעו למצבים מיוחדים לאורך המשחק והציגו משחק נרפה בחלק ההתקפי. השחקנים הקדמיים שריקי ורז מזרחי כמעט ולא קיבלו כדורים וההתקפה של האדומים הייתה תקועה. גם אבירם ברוכיאן שהוחלף לאחר שמונים דקות, לא הצליח לשחזר את ימי הזוהר שלו ונראה חלוד ולא מדויק. לעומת זאת, החלק ההגנתי עבד כהלכה בראשותו של הבלם פיליפ חאיכ, שהציג משחק יציב. גם המגן השמאלי החדש דניאל בורחל ניסה והיה לא רע במחצית הראשונה. בשנייה הוא כבר התעייף והוחלף בדקה ה-59.

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והסתיים ללא שערים, כאשר המצטיינים במשחק הם ללא ספק הקהל האדום, שהביע את אהבתו לקבוצה והגיע במספרים לא רעים, בשעת ערב מאוחרת. אותו קהל שהיה צמא לכדורגל במהלך הפגרה הארוכה, שמח והתרגש להגיע ל'סינטטי' לעונה חדשה. גם נראה כי הנהלת הקבוצה עושה הכל כדי לשפר ולשדרג את המוצר שלה. לפני המשחק, בכניסה למגרש נמכרו צעיפים וחולצות של הקבוצה לקהל הרחב שהתגאה להתהלך עם פריטי ה'מרצ'נדייז' של קבוצתו.

הקבוצות עלו אל כר הדשא כאשר שירה אדירה של הקהל האדום מלווה אותם. בדקה השלישית הגבהה טובה של ברוכיאן, מצאה את הראש של רחמים צ'קול, שנגח למסגרת. שוערה של הכח הדף לא טוב, אך הצליח להשתלט על הכדור. בדקה ה-28 רז מזרחי הגיע למצב טוב מול השער, אך שלח בעיטה שמאלית שחלפה במעט ליד קורת השער והלכה החוצה. האדומים שלטו גם במחצית השנייה, אולם הגיעו רק לחצאי מצבים. בדקה ה-54 רז מזרחי פרץ מצד ימין, נכנס לרחבה ומזוית קשה בעט לידיים של אביחי דהן, שוער הכח. האדומים המשיכו לנסות, אך לא התקרבו יותר מדי לשער של הכח. בסיום כאמור תוצאת 0-0 מאכזבת. בתום ההתמודדות, הקהל האדום מחא כפיים, הודה לשחקניו על המאמץ ושר: "כל הקבוצה לבוא לפה." ו-"אנחנו אוהבים אתכם." השחקנים מצדם, הגיעו יחדיו להודות לקהל על התמיכה בהם.

לא בטוח כמה סבלנות תהיה לקהל בהמשך הליגה והמאמן חיים לוי שסופר כבר 210 דקות (כולל משחק הגביע) ללא שער זכות, יודע שמתבוננים בו בזכוכית מגדלת. לוי בן ה-59 הצהיר שיניח את המפתחות לאחר עשרה מחזורים במידה וקבוצתו לא תהיה בשלוש המקומות הראשונים. אם לא ישפר את ההתקפה של קבוצתו, בעוד קצת יותר מחודשיים, נוכל לראות אם יעמוד בהבטחתו, כי ביכולת הזאת, האדומים אשדוד שווה מרכז טבלה ולא צמרת גבוהה.

במחזור הבא תצא הקבוצה למשחק חוץ בבקעת הירדן, שנחשבת לקוטלת הענקיות. בקעת הירדן ניצחה במחזור הראשון בצורה מפתיעה את בית"ר נורדיה, שסומנה כמועמדת לעלות ליגה. אם האדומים רוצים שצמרת הליגה לא תברח להם, הם חייבים לנצח שם ולקחת שלוש נקודות. אם האדומים ישמטו נקודות נוספות, לא יהיה מופרך להניח שהקהל יתחיל לאבד את סבלנותו.

פיליפ חאיכ: "נלמד ונתקן את הטעויות לקראת המשחק הבא״

 

 975985684673

אחד מהמצטיינים במגרש היה ללא ספק, הבלם פיליפ חאיכ בן ה-25, שהגיע העונה ממכבי יפו והוא אחד האחראיים לכך, שהקבוצה טרם ספגה העונה שער. חאיכ הוא בוגר מחלקת הנוער של הפועל ת"א, אשר שיחק בנבחרות ישראל בנוער ובנערים. חאיכ, שסיים זה מכבר תואר במשפטים, התראיין בתחילת השבוע ל'השבוע באשדוד'.

איך אתה מסכם את המשחק הראשון שלכם בליגה?

"מאוד רצינו לנצח במשחק, אבל לפעמים לא הכל הולך כפי שאנחנו רוצים. נלמד ונתקן את הטעויות לקראת המשחק הבא."

מרוצה מזה שלא ספגתם, או יותר מאוכזב שלא ניצחתם?

"ברור שהייתי מעדיף לנצח ולספוג מאשר התיקו ללא שערים, אבל מאוד מרוצה ממשחק ההגנה שהקבוצה הראיתה."

איך עוברת לך ההתאקלמות באדומים אשדוד עד עכשיו?

"השחקנים שנשארו משנה שעברה קיבלו את כל החדשים בצורה נהדרת ויש חדר הלבשה בריא, שזה הכי חשוב."

מה דעתך על הקהל של האדומים?

"קהל נהדר שלא מפסיק לעודד במהלך המשחק. נקווה לשמח אותו השנה כמה שיותר."

מה הציפיות והמטרות של הקבוצה לעונה הקרובה?

"זה לא סוד שיש ליגה חזקה מאוד השנה, אבל אנחנו לא נוותר לעצמנו במטרה להיות בצמרת הגבוהה. אני מאמין שאפשר לעשות דברים יפים העונה."

 

מונה ראשית תגיע,

 

משנית הלל

 

"מבכה על סגירת הקבוצה". הלל טרבלסי.

 

נפילתה של אימפריה: לאן נעלמה הפועל אשדוד בכדוריד נשים?

 

 

 

מבוכה לאגודת הפועל אשדוד בכדוריד ולאגף הספורט בעיריית אשדוד * קבוצת הנשים שלה לא פותחת את העונה ושמה נעלם מהאתר של איגוד הכדוריד * מאמן העבר טרבלסי: "חורה לי שהנושא אפילו לא צף״

 

 

 

רותם אברמוביץ'

קבוצת הנשים של הפועל אשדוד בכדוריד נעלמה מהמפה. עונת 2019/20 בכדוריד נשים תצא לדרך בעוד כשבועיים ומי שיחפש את הפועל אשדוד באתר של איגוד הכדוריד יופתע לגלות שהיא איננה נמצאת שם. אי אפשר להתעלם מההישג הכביר של קבוצת הגברים של המועדון, אך נראה כי מרוב תשומות שהושקעו בגברים, מישהו באגודה המפוארת שכח את הנשים.

בעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום השביעי בליגה הלאומית לנשים והשנה כאמור, היא לא פותחת את העונה. את ניצני ההתרסקות ניתן היה לראות בתקופה האחרונה, כאשר סגל השחקניות היה קצר במיוחד והוא מנה שבע שחקניות ישראליות בלבד בנוסף לשלוש שחקניות זרות. כרגע שחקניות הקבוצה משוחררות ממנה ומרביתן אינן מצויות במסגרת קבוצתית.

הפועל אשדוד בכדוריד נשים הוקמה בשנות השבעים ויש לה היסטוריה מפוארת בענף כדוריד הנשים בישראל. בשנת 1979 הקבוצה זכתה באליפות המדינה היחידה שלה ובשנים 1978 ו-1985 זכתה בגביע המדינה. בנוסף, הקבוצה השתתפה בעבר בגביע אירופה לקבוצות.

הלל טרבלסי שהיה מעמודי התווך של הענף באשדוד ועד לפני חמש שנים אימן בקבוצת הנשים של הפועל אשדוד למעלה מעשרים שנה, תיאר את תחושותיו: "נושא סגירת הקבוצה חורה לי. להערכתי ישנה בעיה אחת גדולה של כל ענפי ספורט הנשים בארץ. זו לא רק בעיה של הפועל אשדוד בכדוריד. אני לא אומר שבערים אחרות המצב יותר טוב, אבל ההצלחה של הגברים באה על חשבון קבוצת הנשים בקטע של תקציבים. אני אומר שאפו גדול לגברים. זה חבר'ה שאימנתי מגיל צעיר והאליפות שהם לקחו זו הצלחה כבירה. להערכתי, אין אפשרות להחזיק שתי קבוצות ב'טופ' של הכדוריד מבחינת משאבים. כנראה שההשקעה הלכה לכיוון הנכון ואני מברך על ההישג של הגברים. מצד שני, אסור לתת לקבוצת הנשים להיסגר. מעריך שהיא נסגרה בשל חוסר בתשתית ראויה. כבר בשנתיים האחרונות היו רק 7-8 שחקניות בקבוצה והן ככה שרדו כל השנה. הביאו שלוש זרות כדי להחזיק מעמד והם גמרו במרכז טבלה. אין בנייה של תשתית ראויה וזה גרם לכך שאין קבוצת נשים. זה חורה לי שזה אפילו לא צף. פתאום אני נכנס לאתר של איגוד הכדוריד ואני רואה שאין קבוצת נשים. ואז אתה אומר למה? אגודה שהייתה למעלה מ-45 שנה פעילה וסוגרים אותה? זה הזוי. עלות אחזקת קבוצת נשים הינה פחות מעשירית תקציב של קבוצת כדורגל. אני מבכה על סגירת הקבוצה ומבקש לעשות מאמץ נוסף ולבחון מחדש את סגירת הקבוצה."

 

חבר הנהלת הקבוצה שלום כהן ניסה להסביר מדוע קבוצת הנשים לא פותחת את העונה: " כי אין שחקניות. כדי להרים קבוצה, זה עולה יותר כסף מאשר התקציב שלה. במשך שלוש שנים לקחו כסף ממקומות אחרים. אין תשתית גדולה ועכשיו יתחילו לעבוד מלמטה. אז החליטו לא לשפוך כסף על הקבוצה. הקבוצה נסגרת ויפתחו אותה בעתיד. יש נערות וילדות, יבנו מחדש. מאמין שבעתיד יהיה. נכון לעכשיו, בעיקר כי מקבלים תקציב זעום מאוד ואין הצדקה לכך. אין הרבה שחקניות. מי שבנערות לא שוחררו. הבוגרות משוחררות ויכולות ללכת לאן שהן רוצות. גם ככה הסגל היה קצר. היו שלוש זרות וזה עלה הרבה כסף. בונים את זה עכשיו מלמטה עם ילדות ונערות."

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן