הורים לילדי גנים במע"ר דרום: "המקום הוא אתר בנייה ענק, סכנת חיים"

הורים לילדים בגנים במע״ר דרום הצמוד לאתר בנייה חוששים על ילדיהם: "זו סכנת נפשות כ-120 ילדים חשופים אם חלילה וחס תיפול לבנה מאתר הבנייה או המנוף יקרוס״. בין היתר: ארון חשמל פתוח בחצר בור ביוב לא מכוסה, היעדר סורגים, שברי זכוכיות וברגים. מחסור בחנייה ובעיה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כ-120 ילדים בקמפוס גנים ברחוב ג׳ו עמר במע״ר דרום נמצאים בלב אתר בנייה ומסכנים את חייהם ובטיחותם. הורים שהגיעו עם ילדיהם לגן ביום הראשון של שנת הלימודים נחרדו לגלות שלא רק שילדיהם חשופים לסכנה מאתר הבנייה, אלא הגנים מלאים בליקויים בטיחותיים המהווים סכנה נוספת. ״ זה סכנת נפשות לשלוח אותם לגן״ אומרת אמא לאחד הילדים. ״איך אפשר לסכן ילדים קטנים ולשלוח אותם לגן בתוך אתר בנייה?".

וכאילו לא די, בסכנה שחלילה וחס תיפול לבנה מאתר הבנייה ותפגע באחד הילדים, או שמנוף יקרוס, אז לטענת ההורים הגן עדיין לא ערוך ומוכן לקליטה של הילדים. ״הייתי בשוק כשהגעתי עם הילדה לגן. מבנה דו קומתי ובו 5 גנים ובסך הכל 120 ילדים. מכל צדדיו הוא מוקף במנופים ובכלים בנייהֿ פסולת בנייה ועוד. הגן שלנו הכי קרוב לאתר הבנייה. אסור לצאת לחצר. אבל גם הגן לא בטוח. ברגים זרוקים, שברי זכוכיות ארון חשמל פתוח, בור ביוב לא מכוסה. אין סורגים וילדים עלולים ליפול. פשוט מזעזע איך אפשר לשלוח את הילדים לגן כזה? ויש בעיות בחשמל אז אין מזגנים. משמונה בבוקר ועד אחר הצהריים הילדים יכולים להיות בלי מזגן בחום הזה? ברור שלא. נודע כי רק יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים הוצא טופס 4 לקמפוס. איך אפשר להוציא טופס 4 במצב כזה? זו שערוריה".

חלק מההורים החזירו את ילדיהם הביתה וכעת הם מבקשים להעביר את הילדים לגנים אחרים אך נאמר להם שאין מקום. ״ביקשתי שיעבירו את הילדים למבנה אחר, אפילו מחוץ לרובע. באופן זמני עד שהגן יהיה ערוך ומוכן לקלוט את הילדים. אבל גם זה לא מסכימים. הילדים שלנו לא הפקר״.

84675474846

מה שעוד הגביר את הלחץ של ההורים הייתה ידיעה כי פועל נפצע במתחם האתר הצמוד לגני הילדים. דוברות מד״א הוציאה ידיעה על פועל שנפגע מחפץ שנפל מגובה באחר הבנייה ברחוב ג׳ו עמר. הידיעה הוסיפה לחץ להורים שכבר שבועות לפני תחילת שנת הלימודים בחופשה ניסו להעביר את הילדים לגנים אחרים ולא הצליחו. חלק מההורים הגיעו לאגף החינוך בעירייה ונפגשו עם ראשיה אך יצאו כועסים יותר ודואגים יותר לאחר שנתקלו ביחס מזלזל ובאדישות. ״3 שעות הייתי שם. הם צחקו לנו בפנים. לאמא אחת שהתקשרה למוקד העירוני כבר אמרו שהפועל לא נפגע באתר אלא חש רע ממכת חום. לא נתנו תשובות. אפילו לא מתי יסתיימו העבודות" מספר אחת האימהות."לא הסכימו להעביר ילדים מהגן. ממש דיברו אלינו בצורה לא מכבדת. האם עזבה את העירייה ומיהרה להוציא את הילדה מהגן ״ "אני לא רוצה את כל הבלאגן שהיה בעירייה, מה שאיכפת לי שהבת שלי 'נשרפה' מחום בלי מזגן זה הכי חשוב לי, לא איכפת לי מהאבק לא איכפת מהמנופים לא איכפת לי מהכספים שלכם מה השקעתם מה עשיתם לא מעניין אותי זה גדול עליי, אני הולכת להוציא את הילדה שלי עכשיו, הילדה שלי היתה רטובה, השיער שלה היה כאילו שפכו עליה מים. אנחנו פשוט בהלם טוטאלי אם כל מה שקורה, אני בכלל לא רוצה את המע"ר הזה, אני לא רוצה את כל הבלאגן הזה, שיכניסו את הילדה לגן דתי אפילו , רק שיעזבו אותנו בשקט".

גם ברשתות החברתיות סערו הרוחות והורים רבים העלו פוסטים נזעמים וקראו שלא לשלוח את ילידהם לגנים עד שיתקנו את כל הליוקיים. "המבנה בכאוס מנוף מעל הראש- ביום שישי בחצר של הגן על אחד הפועלים נפל חפץ מלמעלה – לנו משקרים שהוא התעלף מחום. אפילו האסלות שם לא מותאמות לילדים. זה אתר בנייה אחד ענק" כתב אם אחת.

אם אחרת כתבה "קמפוס הגנים הוא הקמפוס הראשון מסוגו באשדוד שנבנה באזור הכי צפוף בארץ, בלב אתר בניה. מדובר במבנה דו קומתי של גנים, שמכל צדדיו מוקף במנופים, כלים הנדסיים שונים ופסולת בנייה, ובכל יום פוקדים את אתר הבנייה הללו כעשרות פועלים זרים, המהווים סכנה ממשית לילדינו״.

אם אחרת כותבת גם על מצוקת החניה והפקקים שבין רובע המע״ר לרובעים אחרים ואיף הם נאלצים להחנות רחוק מהקמפוס וצריכים ללכת ברגל לגן. ״עם ילדים קטנים ללא מדרכות, בדרך כורכר שאינה בטיחותית שאינה בטיחותית ומסוכנת ביותר. אנו מרגישים חסרי אונים אל מול עיריית אשדוד שבמקום לחבק אותנו ולהקל עלינו בימים קשים אלו אף מקשה. אנו לא ננוח ולא נשקוט עד שכלל הליקויים יטופלו במהרה ובדחיפות באופן בהול ומיידי למען בטיחות ושלום ילדינו- הדבר היקר לנו מכל״.

העירייה: ״הגן ומתקניו עומדים בתקנות הבטיחות״

דובר עיריית אשדוד אדי בן חמו מסר בתגובה: ״עיריית אשדוד עשתה מאמצים עילאיים לסיים את בניית הגן והכשרתו טרם פתיחת שנת הלימודים. הילדים נכנסו למבנה מתקדם עם צוות חינוכי מהשורה הראשונה. הגן על כל מתקניו עומד באופן מלא בתקנות הבטיחות, נבדק שוב היום לבקשת חלק מההורים על ידי משרד החינוך ונמצא עומד בכל הדרישות.

טופס 4 ניתן בסיום הכשרת הגן ואין כל משמעות אם ניתן יומיים לפני הפתיחה. אדרבא זה רק מראה כי הטופס לא נחתם עד שהגן לא עמד באופן מלא בדרישות. יש לגן חיבור חשמל – זו אחת הדרישות לטופס 4 וכל ההורים יודעים שיש לגן חיבור חשמל. מתח חשמל יוסדר סופית ביום חמישי הקרוב.

ההורים העלו בקשות נוספות מעבר לתקן הנדרש והעירייה עושה כל שביכולתה להיענות לבקשות ולחזק את תחושת הביטחון של ההורים. אנו מאחלים להורים ולילדיהם שנת לימודים בטוחה פוריה ומהנה.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן