הכירו את ה"כרמל" – הנגמ"ש העתידי של ישראל שיוצר באשדוד הוצג היום

התעשיות הביטחוניות הציגו את הגרסאות שלהן ל"כרמל": הרכב המשוריין הבא של צה"ל: בעל יכולת העברת מודיעין בזמן אמת עם 2 אנשי צוות, נהיגה ב-VR, שימוש ברחפנים וקסדות של אף – 35 מיוצר במפל יבשה באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר שלוש שנים של פיתוח בשלוש תעשיות הנשק הגדולות של ישראל – התעשיה האווירית, רפאל ואלביט – טכנולוגיות העתיד של "הכרמל" (כלי רק"ם מתקדם ליבשה) נחשפות. לפני קיבלו שלוש החברות משימה לתכנון והטמעת טכנלוגיות מתקדמות בכלי הרק"ם העתידי של צה"ל. הפלטפורמה שהוגדרה לתכנון מבוססת אמנם על נגמ"ש M113, אבל אין לכך משמעות, שכן בשלב הזה נבחנו הטכנלוגיות עצמן וחלק מהפיתוחים צפויים להשתלב בטנקים ובנגמ"שים שיש היום בידי צה"ל.

במרכז ההגדרה שהוצבה לתעשיות הביטחוניות נקבע כי רכב הקרב העתידי יופעל על ידי שני אנשי צוות בלבד, לעומת ארבעה אנשי צוות בטנקים, יבוסס על יכולות אוטנומיות שונות ובינה מלאכותית, כאשר ההערכה כי בעתיד יהיה ניתן גם להפעיל כלים קרביים מסוג זה בתצורה אוטונומית מוחלטת.

535357

תת אלוף יניב רותם, ראש מחקר ופיתוח במפא"ת, אמר כי בין האתגרים שהוצבו לתעשיות הביטחוניות היה לפתח כלי מהיר וזריז הרבה יותר שמתאים למאפייני שדה הקרב המודרני, בעל יכולת להעביר מודיעין בזמן אמת וסגירת מעגלי אש מהירים באמצעות סוגי אמל"ח שונים המופעלים מכלי המלחמה, מתותח ועד טילים והפעלת רחפנים, כל זאת באמצעות שני לוחמים בלבד, שנוהגים ומפעילים את מערכות הלחימה השונות.

קסדות של ה-F-35

הנהיגה בכלי והפעלת האמל"ח באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות – ממסכי הפעלה ועד קסדה יעודית של חברת אלביט דוגמת זו שפיתחה עבור ה-F-35, יאפשרו לרכוש מטרות בזמן אמת לנהג ולנווט את כלי הרכב באמצעות כיוון המבט. בכל הדגמים שהוצגו, הפעלת כלי הרכב נעשית בתצורה סגורה לחלוטין, מה שמייעל באופן משמעותי את יכולות הכלי, מהירות הפעולה שלו ושרידותו בשטח.

ה"כרמל" מיועד לתפקד כתא תקיפה עצמאי, בעל עוצמת אש גבוהה מאוד וכן כתחנה להפעלת אמל"ח, זאת בנוסף לשימושים שונים, כמו רחפן שמצלם ומזרים אינפורמציה למפקדים שבמסגרת פועלים הכלים, בפיתוח באלביט אפשר לעשות שימוש בכרמל גם בתצורה רובטית לחלוטין במשימות בעלות פרופיל גבוה במיוחד.

חברת רפאל בחרה להתמקד במיזם שלה בקוקפיט שקוף, המאפשר לצוות להסתכל החוצה ב-360 מעלות וללא צורך בקסדהב ייחודית. המסכים למעשה מספקים את התחושה המלאה של נהיגה והפעלת אמצעי הלחימה כאילו מדובר ברכב שקוף. על כלי הרכב של רפאל גם הותקנו טיל "גיל" ומערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח". כלל המערכות מסגלות לאתר ולנטרל בו זמנית מספר רב של מטרות.

בב

תא הנהג של ה"כרמל" של אלביט. צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

בתעשייה האווירית שילבו בין תצוגה פנורמית באמצעות מסכים אישיים ולהפעלה פשוטה במיוחד באמצעות בקר (ג'ויסטיק), בדיוק כמו במשחקי המחשב. הפיתוח מבוסס על בינה מלאכותית המאפשרת השמדה של מטרות ואיומים, ניהוג עצמי של כלי הרכב בשטחים קשים ועוד.

בקרוב בטנק המרכבה

קצין השריון הראשי, תת אלוף גיא חסון, אמר בתדרוך לעיתונאים בנושא תצוגת היכולות שנערכה בשטחי האימונים של בסיס האימונים באליקים, כי הושגו פריצות דרך טכנלוגיות משמעותיות. "עדיין מדובר בפלטפורמה לא ברורה ומוקדם להגדיר שהפיתוחים הללו יהוו תחליף לטנק ואיך יראו הטנקים בעתיד, אבל כבר עכשיו ברור שטכנולוגיות מתקדמות מהסוגים שהוצגו כאן ישולבו בטנק המרכבה סימן 4 ברק שנמצא בייצור ואמור להיכנס לשימוש בצה"ל תוך ארבע שנים".

במערכת הביטחון מעריכים כי לאחר השלב שבו הציגו התעשיות הביטחוניות הגדולות את התוצרים שלהם, בסופו של דבר בכלי הרק"מ העתידי יעשה שילוב של הפיתוחים הטובים ביותר והמתאימים ביותר לצרכים של צה"ל, כך שלמעשה מפא"ת תוביל שיתוף פעולה בין החברות שונות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן