הבן האדום

בן בוטבול נולד באשדוד וגדל באקדמיה של מ.ס. הוא החליף, לא פחות משש קבוצות במהלך הקריירה, עד שהגיע בתחילת העונה החולפת לאדומים אשדוד. הקשר האחורי אמור להמשיך גם בעונה הבאה. בוטבול מסכם עונה באדום: "אחת העונות שהכי נהנתי בהן"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דוגמא נוספת לנוער המוכשר שגדל בעיר הוא בן בוטבול, הקשר האחורי בן ה-29 של האדומים אשדוד. בשנת 2009 ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת העל, במדי מ.ס אשדוד, אחרי שעלה מקבוצת הנוער של המועדון. לאחר ארבע שנים בקבוצה הבוגרת ושחקן קבוע בסגל נבחרת ישראל האולימפית (סך הכל- 8 הופעות), נאלץ לעזוב והושאל להפועל ירושלים מהלאומית. כעבור עונה מצא את עצמו מושאל לקבוצה אחרת מהלאומית, מכבי הרצליה. משם ולאחר ששוחרר ממ.ס אשדוד, חתם במכבי שעריים, כאשר לראשונה בקריירה הוא ירד לשחק בליגה א'. בוטבול הצליח להעפיל עם שעריים לליגה הלאומית ולשחק במדיה עונה נוספת. בעונת 2017-18 הקריירה של בן עוברת טלטלה נוספת, כאשר הוא חותם במ.כ כפר קאסם וחוזר לליגה א'. כעבור עונה נוספת מגיעה התחנה הבאה והנוכחית שלו והיא קבוצת האדומים אשדוד, בה רשם העונה 26 הופעות, בהן ספג לא פחות מ-14 כרטיסים צהובים וכבש שער ליגה בודד.

בראיון לאשדוד10 הקשר האחורי של האדומים, שצפוי להישאר בקבוצה גם בעונה הקרובה, מספר על העונה שהייתה לו, על עברו בכדורגל הישראלי וגם מחמיא לקהל האדום ולמאמן שאימן אותו בעבר במ.ס, יוסי מזרחי.

איך אתה מסכם את העונה שלך באדומים אשדוד?

"חושב שהייתה לי עונה טובה בהפועל אדומים. אם לומר את האמת, זו אחת העונות שהכי נהנתי בהן. אם זה מהאווירה של הקהל, שליווה אותנו במשחקי החוץ ואם זה החמימות שקיבלתי מהמועדון ומהאוהדים מהרגע הראשון שהגעתי. גם בפן המקצועי נהנתי מאוד והייתה לי מחויבות כלפי המועדון והאוהדים ואני חושב שראו את זה מרבית העונה."

התאכזבת מאיך שהעונה הסתיימה? חושב שיכולתם לעלות לליגה הלאומית עם הסגל שיש לכם?

"כמובן שזה מאוד מאכזב להפסיד בפנדלים אחרי שכמעט רוב המשחק היינו עדיפים ולא השכלנו לנצח. אבל זה הכדורגל, כל שחקן הרגיש שהוא נתן הכל ורצה לעלות ליגה. אם להיות כנים, הסגל שלנו היה קצר ולא מאוזן. שחקנים עם עבר מפואר מאוד בכדורגל הגיעו והעלו את הציפיות מהקבוצה ובצדק. אבל כשאין איזון בקבוצה קשה מאוד להצליח וניסינו עם כל זה, לנסות ולתת הכל עבור המועדון."

חושב שיש סיכוי לקבוצה מליגה א' להעפיל מהפלייאוף, לליגה הלאומית בשיטה הזו?

"חושב שזה מאוד קשה. על גבול הבלתי אפשרי וחייב לשנות ולעשות חוק, שיהיה פייר לקבוצה שמגיעה למשחקי המבחן מליגה א'. לעבור את כל הסדרת משחקים הזו מול קבוצה שמגיעה רעננה ו'פרשית' זה קשה מאוד."

איך אתה מכין את עצמך מבחינה אישית לעונה הבאה? יש הכנות מיוחדות?

"מבחינה אישית, אני כמו בכל פגרה, לקחתי כמה שבועות מנוחה לנקות קצת את הגוף והראש מכדורגל כמו שאומרים. והתחלתי אימונים אישיים, כדי לאט לאט להכנס לכושר לקראת העונה הבאה."

לנושא אחר, במבט לאחור, האם העובדה שהחלפת 6 קבוצות בקריירה, פגעה לך בהתקדמות?

"כן. החלפתי מספר קבוצות ולקחתי לצערי כמה החלטות לא טובות במהלך הקריירה, שאפשר להגיד לא כל כך באשמתי. ברור שזה פגע לי בהתקדמות, אבל כמובן שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. תמיד נתתי מעצמי וויתרתי על המון דברים עבור הכדורגל. אבל מה שנשאר, זה להמשיך להנות ממה שאני עושה ומודה לאל שזה המקצוע שלי."

גדלת במ.ס אשדוד. מה דעתך על ההישארות שלה בליגה?

"האמת ששמחתי שהם נשארו. המועדון הזה הוא ראוי לליגת על. מועדון שגידל וחינך אותי ערכים של כדורגל, אני רוצה רק בטובתו."

איך אתה מרגיש כשאתה צופה במשחקים של מ.ס אשדוד? אילו תחושות יש לך כלפיה?

"מהמשחקים שיצא לי לראות, הייתה לי תמיד שתחושה שהם איפשהו פספסו אותי. אני לא חושב שאני נופל מאף שחקן שהם הביאו בתפקיד שלי עד היום. ועוד כאחד שגדל שם, כמובן שהיה אכפת לי יותר למען הקבוצה. אבל זה הכדורגל, וכל מה שקורה מאמין בלב שלם שהכל לטובה."

איך זה באמת לשחק עבור הקהל של האדומים אשדוד?

"הקהל כמובן נכנס לי ללב. צריך להודות להם על התמיכה שלהם לאורך כל העונה. לעזוב ביום שישי את הבית, באמצע ההכנות לשבת, לבוא לתמוך בקבוצה, בכל מזג אוויר. אין הרבה קהלים כאלה בארץ ויש לו פוטנציאל להתעצם עוד יותר."

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו? המאמן הכי טוב שאימן אותך?

"שיחקתי עם המון שחקנים טובים, שהיום הם בטופ של הכדורגל בארץ וגם שחקנים שמשחקים באירופה. אם זה אופיר (מרציאנו), הייתי גם 3 שנים בנבחרת הצעירה, אז כמובן שנפל בחלקי לשחק עם השחקנים, שכיום הם הכי טובים בארץ. אני חייב לציין את יאיר אזולאי, בגיל שלו, ליראות את האהבה והחדווה שלו, לצד המקצוענות שלו, זה משהו שלא נתקלתי בו. וגם עידן שריקי. האהבה שלהם למשחק והרצון שלהם לנצח כל משחק, למרות שהם היו במקומות יותר גבוהים בקריירה. אפשר רק ללמוד מהם. המאמן שהכי השפיע עליי הוא יוסי מזרחי. הוא נתן לי את הקרדיט כשהייתי צעיר. החזיק ממני מאוד, נתן לי ביטחון, עיצב אותי כשחקן וכמובן הידע שלו בכדורגל לימד אותי רבות."

ולסיום, האם אתה חושב שיש מקום לשלוש קבוצות מאשדוד, בשתי הליגות הבכירות?

"ברור. אני חושב שהתחרות הזו, הכניסה הרבה מאוד עניין בעיר. זה כיף לראות את ההתעניינות הזו. ורק שימשיך ככה ויתעצם עוד יותר."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן