אשדוד: עשור אחד, כאלף נפגעים בתאונות דרכים

כך עולה מפרסום עמותת ״אור ירוק״: 932 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים באותה התקופה באשדוד מתוכם 37 נהרגו. ארז קיטה מנכ"ל עמותת ׳אור ירוק׳: "הולך הרגל תמיד יפסיד במפגש עם כלי רכב"

צילום: איחוד הצלה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתחילת מרץ השנה בשעות הבוקר נהרגה קשישה כבת 80 בתאונת דרכים קטלנית באשדוד. הקשישה נפגעה על ידי רכב ברחוב בני ברית פינת בן עמי, כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ניסו להציל את חייה, אך היא נפטרה בבית החולים ׳אסותא׳ בעיר. הקשישה היא אחת מ- 38 הולכי רגל שקיפחו חייהם בתאונות דרכים כהולכי רגל באשדוד בעשור האחרון.

באשדוד נפגעו בתאונות דרכים 932 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 37 הולכי רגל נהרגו ו-129 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נפגעו בעיר 86 הולכי רגל, מהם שניים נהרגו. כך עולה מפרסומים של עמותת ׳אור ירוק׳. הנתונים מסתמכים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

8568586585

עוד עולה כי מדי שנה נפגעים בתחום העירוני בישראל 3,200 הולכי רגל בממוצע בתאונות דרכים. מתוכם כ-75 נהרגים ונפצעים באורח קשה 560 בממוצע. המתנדבים של עמותת אור ירוק בדקו באופן מדגמי 233 מעברי חציה ב-29 רשויות וערים ברחבי הארץ, וכן תיעדו בעמותה את אופן חציית הכביש של 1,864 בני אדם. מהבדיקה עולה כי המקום הלא בטוח מתבטא המעברי חציה דהויים, ללא פסי האטה ולא מוארים בשעות הלילה. עוד נמצא מהנתונים שאספו המתנדבים כי ב-69% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב וב-66% לא הייתה קיימת תאורה שתגדיל את נראותו של הולך הרגל בשעות החשכה ותאפשר לנהג להבחין בו מרחוק. כמו כן, 48% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים, ב-61% לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל וב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת הנמכה בכניסה וביציאה ממעבר החציה לטובת אנשים עם כסאות גלגלים, עגלות ילדים וכדומה. באשר לגורם האנושי עולי כי מבחינת התנהגות הולכי הרגל, כפי שעולה מהתצפית, 44% מהולכי הרגל חצו את הכביש באופן לא תקין – 35% לא חצו במעבר החציה ו-9% חצו את הכביש באור אדום.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת ׳אור ירוק׳: "הולך הרגל תמיד יפסיד במפגש עם כלי רכב. כשהולך הרגל חוצה את הכביש הוא פגיע ואין לו אמצעי הגנה, לא חגורת בטיחות ולא מערכות טכנולוגיות מצילות חיים. לצמצום מהירות נסיעת כלי הרכב רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל, פגיעה במהירות גבוהה במקרים רבים תהיה קטלנית״.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן