עו"ד לסרי מציע: לשמור על תלמידי אשדוד מפני תאונות בדרך ללימודים

חבר מועצת העיר עו"ד אופיר לסרי בהצעה לסדר בנושא: בטיחות ילדי הגנים, בתי ספר ומרכזים קהילתיים. עו"ד לסרי: "ההצעה מדברת בעד עצמה, מדובר בנושא מהותי וחשוב ביותר עבור כל בית ומשפחה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בנימוקי ההצעה לסדר ציין עו"ד אופי קלסרי מס' 2 ברשימתו של ד"ר אלי לחמני כי "חלקם של גני הילדים, בתי הספר והמרכזים הקהילתיים הפזורים ברחבי העיר, ממוקמים בסמוך לכבישים או צמתים לא ידידותיים להולכי רגל כשהם ללא אותות אזהרה מתבקשים ונדרשים, חלקם מפרידים בין מוסדות החינוך למדרכות או מעברים ציבוריים".

לדבריו מאז שנת 2010 נפגעו בכבישי ישראל יותר מ- 50,000 תלמידים במהלך שנת הלימודים. כאשר מידי בוקר נכנסים ובסיום יום הלימודים יוצאים את שערי מוסדות החינוך עשרות אלפי תלמידים באופן רגלי, כאשר ממולם כביש או צומת מפריד המהווים סכנה בטיחותית, הם חשופים לתאונות דרכים ופגיעות בנפש.

עו"ד לסרי הוסיף כי סייר בחלק ממוסדות החינוך ברחבי העיר, ומצא שבחלקם, בכבישים הסמוכים להם אין כל מענה בטיחותי ו\או מניעתי מלא אשר אמור לסייע בידי תלמידי מוסדות החינוך לעבור בשלום ובבטיחות את הכבישים סמוכים אליהם, בנוסף, לגרום לרכבים העוברים להאט את נסיעתם ולעצור היכן ומתי שצריך. "לאף אחד מאיתנו אין ספק בדבר החובה להבטיח את בטיחות ובטחון ילדינו, ומתוך חובה זו, מכאן הצעתי", הבהיר.

86484678484

כמו כן ציין כי הוא מבקש להעלות את הנושא לדיון ולקבל ארבע החלטות אלה באופן מיידי:

מועצת העיר וראש העיר יטילו על מנכ"ל עירייה בתאום עם ראש מינהל החינוך לבצע סקר בטיחות סביב מוסדות החינוך בעיר אשר יבחן נושאים אלה: 1. תקינותו או הימצאותו של מעבר חצייה מול בית הספר. 2. הימצאות פסי האטה שמרסנים את מהירות הנסיעה. 3. הימצאותם של שלטים המתריעים על ילדים בדרך ותקינותם. 4. קיומו של מעקה בטיחות מול שערי הכניסה לבתי הספר ומפרצי החנייה להורדה בטוחה של הילדים מכלי הרכב. בנוסף, לאתר מפגעי דרך שונים אשר עלולים להוות סכנה לבטיחות התלמידים. נתוני הסקר יונחו על שולחן המועצה. לוח זמנים: 45 ימים. (ככל שקיים סקר אבקש להניחו על שולחן המועצה).

בשלב הראשון, מועצת העיר וראש העיר יטילו על מנכ"ל העירייה לפעול מיידית ובתאום מול הגורמים הרלוונטיים ברשות המקומית ומחוצה לה, להצבת רמזורים מהבהבים ופסי האטה בכבישים הסמוכים למוסדות החינוך, ככל הנדרש, וביצוע פעולות 'אכיפת הסדר' בכבישים ובמפרצי החניה מחוץ למוסדות החינוך. לוח זמנים: מיידי.

במקביל, מועצת העיר וראש העיר יורו על כינוס מיידי של ועדת התחבורה שתבחן את המצב האמיתי בשטח, תצא לסיורים, תקיים דיונים בעניין ככל שיידרש, תבחן את תוצאות 'סקר הבטיחות' שיתקבל בס' א' לעיל, ותגבש סל המלצות לצורך הגנה והבטחת בטיחות ילדי העיר. לוח זמנים: 60 ימים.

עוד מבוקש כי במוסדות חינוך לרבות מרכזים קהילתיים אשר ממול להם סמוכים כבישים ראשיים וסואנים, תבחן הוועדה בשיתוף מינהל ההנדסה פתרון באמצעות הקמת גשרים עיליים בין מרכזים אלה, שבין היתר, יהיו מותאמים למוגבלי תנועה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן