אוחיון למקום האחרון

מ.ס אשדוד הפסידה באיצטדיון הי'א בתוצאה 3-2 מול הפועל חדרה במסגרת המחזור ה-21 של ליגת 'ג'אפאניקה' ונותרה במקום האחרון בטבלה. דן ביטון כבש בכדור נייח ולינגנה צימק בתוספת הזמן, במשחק הבכורה של משה אוחיון כמאמן ראשי. הקבוצה חנכה מבנה מועדון חדיש ונוצץ. במחזור

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבת האחרונה אירחה מ.ס אשדוד את הפועל חדרה, לעיני 900 צופים, מחציתם אוהדים 'חדרתיים' צבועים באדום לבן שהשמיעו היטב את קולם. המארחת הגיעה למשחק כשהיא שקועה עמוק במקום האחרון, אבל עם זריקת עידוד בדמות שחקני רכש חדשים כמו גל צרויה, יוסי גורדנה (נכנס כמחליף) ויובל שפונגין שהוחתמו בשבוע שעבר. גם שלושת אלה, לא עזרו לקבוצתו של המאמן הטרי, משה אוחיון, שטרם סיים קורס מאמנים וחסר תעודת 'פרו', להיחלץ מהמשבר.

אוחיון ניסה לאורך המשחק לתמוך בשחקניו, להסביר להם ולעודד אותם, אך מה שבלט במיוחד בקבוצה, הוא חוסר סדר וחוסר ארגון. כבר בדקה הראשונה האורחת עלתה ליתרון, כאשר כדור רוחב מימין הגיע ללוסיו, שהוריד בנגיעה 'ברזילאית' לג'ורג' פוצ'יבה הקשר האמריקאי החדש של חדרה, שבעט מ-15 מטרים מדויק, בנגיעה רכה, לפינה של ג'ראפי, השוער והקפטן של מ.ס. 1-0 לחדרה ולמאמנה הנפלא, ניסו אביטן שעושה קסמים עם קבוצתו הצנועה.

אחרי השער המוקדם, אשדוד נכנסה להלם. הקהל המעט שהגיע ניסה לעודד וקרא בקריאות נבובות 'אשדוד עולה, אשדוד עולה'. אך מי שעלתה מעלה מעלה היא דווקא חדרה, שבדקה ה-18 הכפילה את היתרון למורת רוחו של משה אוחיון שתפס את ראשו כלא מאמין. דיא לבאבידי, המגן הימני הנהדר של חדרה, הגביה מימין כדור מסובב לכיוונו של אילון אלמוג הצעיר המוכשר והמושאל ממכבי ת"א. האחרון פגש את הכדור בצורה טובה ונגח בצורה קשתית, מעל ג'ראפי ולתוך הרשת של אשדוד. 2-0 קליל לאורחת שחגגה עם קהלה החביב.

בדקות הבאות חדרה המשיכה לסכן את השער של ג'ראפי והקבוצה של אוחיון נראיתה כמו שבר כלי. לוסיו ואלמוג השתעשעו בהתקפה והמארחת הייתה חסרת אונים. הבעלים הבלתי רשמי, ג'קי בן זקן איבד את סבלנותו, ירד ממקום מושבו בתא הכבוד והתקדם לעבר ספסל הקבוצה. דקה לאחר מכן ובאורח פלא, ביצע אוחיון חילוף. פיליפ קנז'ביץ' שלא הספיק להבין אם הוא מגן ימני או קיצוני ימני הוחלף. במקומו נכנס יוסי גורדנה שלא פתח בהרכב באופן תמוה. חילוף של בעלים.

הכניסה של גורדנה העירה במקצת את קבוצתם של אוחיון ובן זקן ובדקה ה-41 היא זכתה בכדור חופשי, בטווח בעיטה לשער. דן ביטון לקח את הבעיטה וסובב ברגל שמאל, כדור חזק שנעצר רק בחיבורים של חביב אוחיון, שוער חדרה. 2-1 מצמק, הכרוז שאג, 50 אנשים מחאו כפיים והצבע חזר לפנים של אוחיון, הודות לדן ביטון, שמסתמן כנקודת אור בעונה שחורה של מ.ס.

עם פתיחת המחצית השנייה אשדוד ערכה חילוף נוסף. סייבו קויטה החלוץ הזר, שעדיין לא מצא את הרשת מאז הגיע, נכנס במקומו של דודו ביטון, שלא קיבל מספיק כדורים ולא הורגש במחצית הראשונה. החלוץ ממדינת ניז'אר הכניס הרבה התלהבות לחלק הקדמי של אשדוד, ששלחה הרבה שחקנים לרחבה של חדרה כדי להשוות את התוצאה. בדקה ה-70 אשדוד התקרבה באמצעות בעיטה חופשית נוספת של דן ביטון, שנהדפה על ידי שוער חדרה, אל עבר ראשו של קרלו ברוצ'יץ' שנגח החוצה.

בדקה ה-76 יצאה חדרה למתפרצת קטלנית באגף ימין. לבאבידי פרץ באין מפריע ומסר בצורה מדויקת לעבר לוסיו, שגילגל פנימה. 3-1 לקבוצת החוץ, שחגגה עם הספסל שלה בהמוניות. בספסל של אשדוד הפנים היו נפולות. כנראה שבנקודת הזמן הזו, השלימו עם ירידת הליגה. בדקה האחרונה של תוספת הזמן אשדוד הצליחה להמתיק את הגלולה שהופכת מרה יותר ויותר. רומאן הבראן שחזר מפציעה ונכנס כמחליף במקום גל צרויה, מסר כדור טוב לעבר לינגנה שנגח פנימה את שערו השני העונה, וצימק שוב את התוצאה. 3-2 מאכזב שמשאיר את אשדוד במקום האחרון.

בסיום אמר משה אוחיון: "רציתי לפתוח את קריירת המאמן עם ניצחון. התאמנו כמו שצריך כל השבוע וחשבנו שנצא לדרך חדשה. במחצית השנייה שלטנו, אבל היה לנו קשה לחזור מפיגור כזה. ידענו שלא יהיו משחקים קלים. עובדתית המערך היום לא היה נכון. שינינו אותו. הייתי במועדון פה המון שנים כשחקן. אני והם נצטרך לעשות את הכל כדי לצאת מזה. לא חשבתי שננצח כבר מהרגע הראשון. ברגע שביקשו ממני, נענתי להצעה. אעשה את הכל כדי שנישאר בליגה."

מאמן חדרה, ניסו אביטן קרן מאושר בסיום המשחק ואמר כשעל פניו מרוח חיוך ענקי: "היום נשארנו בליגה. אני יכול להגיד זאת בבירור. ידעתי שיהיה משחק קשה ומותח. במחצית השנייה הם השתלטו על המשחק, אבל מבחינתי מה שחשוב זה הניצחון."

את המנגינה הזאת מוכרחים להפסיק

בקבוצה חנכו בגאווה, יממה לפני המשחק מתחם מועדון חדש, נוצץ ומפואר, אשר ממוקם מאחורי היציע הדרומי באיצטדיון הי'א. אלא שלפי שעה, מתקן נהדר ומתקדם ככל שיהיה, הוא לא מה שיעזור לקבוצה המפורקת של ג'קי. גם בקבוצת הנוער, מ.ס אשדוד בנתיב שלילי ונראה כי פרויקט הלכאורה, שיקום של הקבוצה, מדרדר אותה יגון שאולה.

עצם המינוי של משה אוחיון, נעים ההליכות והמנומס, שמתנהל בג'נטלמניות ראויה לציון הן עם שחקניו והן עם התקשורת, הוא בגדר גזר דין מוות כלפי הסיכויים של הקבוצה להישאר בליגה. כנראה שזה מה שצריך לקרות. בעונת המשחקים הנוכחית, מ.ס היא הקבוצה החלשה בליגת העל ואם במשחק חשוב כמו נגד חדרה, אשדוד מצליחה לגרור קצת יותרמ-400 אנשים בלבד ליציעי הקבוצה, אז כנראה שאין לה מקום בליגת העל. ימים יגידו אם יש לה זכות קיום באופן כללי.

אוהדי אשדוד תלו ביציע שלט גדול בצבע אדום צהוב ובו נכתב: "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק". אם פירוש המנגינה הוא בעלים כל יכול, ששולט בצורה מסתורית בקבוצה ובענף הכדורגל בעיר, מחליף מאמנים כמו גרביים ומחליט על חילופים באמצע משחקים, אז היא תיפסק. אם פירוש המנגינה היא קבוצה שמעניינת את הציבור בעיר כקליפת השום ואין לה זהות ומסורת, אז היא תיפסק. מ.ס אשדוד, מודל 2019, משולה לגוויה. גוף בלי נשמה. עשרים שנה אחרי האיחוד המיותר והקבוצה בסכנת היכחדות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן