פראמדיקית ראשונה בשירות לאומי: "להציל חיי אדם עבורי זה סיפוק שאין כמותו"

בטקס הסיום של קורס הפראמדיקים הראשון של מד"א לבנות השירות הלאומי, הייתה גם עדן כהן מאשדוד. כהן, בוגרת האולפנא, מתנדבת במד"א מגיל 15 חיפשה שירות משמעותי. כיום היא משמשת ראש צוות טיפול נמרץ ועוסקת בהצלת חיים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לראשונה, פראמדיקית אשדודית במסגרת השירות הלאומי, שסיימה את הקורס הראשון. קוראים לה עדן כהן מאשדוד, היא בת 21, והיא אחת מהמסיימות. היא בוגרת האולפנא ומספרת שמגיל 15 היא מתנדבת במד"א. לדבריה, היא חיפשה שירות משמעותי וכך הגיעה לקורס. "בגיל 18 התחלתי לחפש שירות ושמעתי על המסלול הזה" היא מספרת. "לא הכרתי את זה מאנשים אחרים, אבל מאוד התרשמתי, הכרתי את המקצוע של הפראמדיק עוד מההתנדבות שלי אז זה מאוד קרץ לי. התחלתי בקורס חובשים ואח"כ המשכנו לקורס פראמדיקים זה תהליך שנמשך כשנה וחצי והיום אני ראש צוות טיפול נמרץ".

היא בת בכורה ואחותה בת ה- 15 מתחילה בהתנדבות במסגרת המחויבות האישית. עדן מספרת שלמדה 5 יחידות ביולוגיה ושתמיד התעניינה בתחום הרפואה. היא מספרת שהתחום "מדבר" אליה ומאתגר אך עדיין אינה יודעת אם תמשיך ללמוד רפואה.

מה ההורים אומרים?

"ההורים בהתחלה קצת חששו, אבל אני יכולה להגיד שהם מאוד מרוצים בדרך שהלכתי בה, הם הבינו כמה המקצוע חשוב, כמה התרומה היא גדולה, אז ככה אני יכולה להגיד שהם מאוד מרוצים ממני".

יצא לך להשתתף באירוע בו לקחת חלק? מרגש, מיוחד?

"אירועים חריגים אנחנו נתקלים בהם על בסיס יומיומי למשל לידות או החייאות. ככה שכל יום הוא חריג בפני עצמו”.

בכל זאת יש משהו…

"את מתקילה אותי עכשיו, היה איזה אירוע לא מזמן לפני כמה חודשים שגבר בן 50 שהתמוטט בחוף עם רקע לא ידוע הגענו לשם והתחלנו בהחייאה ולשמחתי באמת התחיל הדופק והתייצב בבית החולים".

ראשית בת שירות

את יודעת אם הוא יצא מזה?

"אני לא יודעת אם הוא יצא מזה. אבל מקרה שהיה לפני שנה בראש השנה, יצא לי להגיע לבן אדם בן 45 גם יצא לנו לעשות טיפול החייאה וטיפול תרופות ושוקים והנשמה ואני יכולה להגיד לך שהיום הוא עומד על הרגליים לחלוטין. למחרת ראיתי אותו יושב במחלקה ואוכל סלט פירות ומאושש ".

איך ההרגשה שאת מצילה חיים?

"זה סיפוק שאין כמוהו זה לא משהו שאתה יכול ליצור או בכל מקצוע אחר אם כל הקושי בעבודה הזו זה דברים שמשמחים נותן לך את הכוח לקום ולעשות את מה שאתה עושה".

יש לך המלצה לבנות שחושבות ללכת על התחום?

"מי שמחפשת ללכת לשירות משמעותי שמתעניינת בתחום או מרגישה שיש לה את הכוחות נפש לעשות את זה מתעניינת להתקדם בעולם של הרפואה זה לגמרי מומלץ. אני מבצעת שלל פרוצדורות שלא חשבתי שבחורה יכולה לבצע במתן תרופות הרדמה והנשמה מלאכותית של מטופלים מתן שוק חשמלי ובאמת מגוון פרוצדורות רחב שאנו עושים זהו שירות משמעותי התפתחתי המון גדלתי המון בתחום הזה".

מהו פראמדיק?

במד"א מציינים כי תפקיד הפראמדיק הוא קריטי וחשוב ביותר ברפואת החירום, בייחוד במצבים מסכני חיים בהם על הפראמדיק להעניק טיפול רפואי מתקדם במקום האירוע בסמוך לרגע הפציעה או המחלה. הטיפול שמעניקים הפאראמדיקים כולל הערכה ראשונית של החולה או הפצוע, ביצוע אבחנה ומתן הטיפול הרפואי הנדרש שכולל תרופות, שימוש בציוד רפואי מתוחכם והנשמה מתקדמת ובמקרי הצורך ניתוחים זעירים בשטח.

בטקס שנערך השבוע קיבלו 48 פראמדיקים ופראמדיקיות בהם 28 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי את תעודת ההסמכה. הקורס הייחודי שהסתיים פתח בפעם הראשונה את השער למתנדבי השירות הלאומי ללמוד את מקצוע הפאראמדיק ולשרת במשך שנתיים כפראמדיקים בניידות לטיפול נמרץ של מד"א. את קידום הקורס הובילה, אהובה ברכה, מנהלת מדור משאבי אנוש במד"א, שירות לאומי וקורסי פאראמדיקים במד"א. "אין הבדל ממשי בין החניכים בקורס פרמדיקים צבאי לבין אלו בשירות לאומי", מסבירה ברכה, "הם בני אותו גיל וסטטוס. לכן, פתיחת הקורס היא מעין הגשמת חלום. באופן טבעי רוב החניכים היו מתנדבי מד"א בעבר, וזה היה מובן מאליו ואף טבעי שהם יישארו במשפחת מד"א ויתקדמו לתפקיד הפראמדיקים"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן