עלוב, מזעזע ומכוער: סייעות מאיימות משפילות וצוחקות על תלמיד בן 7

תיעוד מזעזע ומכוער מצד שתי סייעות במוסד לחינוך מיוחד באשדוד שכלל השפלות, קללות ואיומים על תלמיד בן 7 שפחד ללכת לבית הספר בגללן. האם הצליחה להקליט את הסייעות בשעתן המכוערת ובשיא העליבות מאיימות וצועקות על הילד המפוחד. "אל תתעסק איתי, אתה תקבל מכות" נשמעת א

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"אל תתעסק איתי, אתה תקבל מכות…" כך נשמעת סייעת בחינוך המיוחד כשהיא מאיימת לכאורה על תלמיד בן 7 באחד ממוסדות החינוך בעיר אשדוד. הקלטה זו ואחרות נחשפו ערוץ 11 כאן.

הקלטות הגיעו מאימו של אחד התלמידים, לאחר שבנה סירב להגיע לבית הספר. הילד סיפר שצועקים עליו. האם החליטה לתעד את הדברים והשתילה מכשיר הקלטה בתיקו. כשהקשיבה לקלטות היא נחרדה. בקלטת תיעוד מזעזע בו שתי סייעות בבית הספר מתועדות כשהן צועקות, משפילות ואף מאיימות לכאורה על התלמיד. בין היתר הן נשמעות צוחקות ומתעדות כיצד תלמיד בן 7 בוכה לאחר שאיימו עליו שלא ייצא להפסקה.

"זה התחיל בזה שהילד היה חוזר הביתה ומספר לי על כל מיני אמירות של הסייעות" מספרת האם."כמו למשל, כשהוא בא להגיד לה שהוא סיים את העבודה היא הייתה עונה לו: 'סתום את הפה. תיזהר ממני.' וכל מיני אמירות כאלה. גם בהסעה בדרך לבית הספר היה מקיא ואומר להם שם שהוא לא רוצה ללכת לבית הספר כי צועקים עליו שם. עד שהחלטתי לבדוק את העניין לעומק".

8658586589

"בוא אני אסביר לך משהו באוזן"

באחת השיחות נשמעת הסייעת אומרת לתלמיד.."תעוף לי מהכיתה, אם אתה תצעק… תיכנס בשקט … אתה ואתה לא יוצאים על זה שאתם צועקים… אתה יוצא אחרון, אל תלמד מ… בוא אני אסביר לך משהו באוזן . תוציאו אוכל"

התלמיד: "ואני לא?"

סייעת: " תכנס לאכול מי בכלל דיבר , מי בכלל מדבר אליך בכלל"

סייעת א': "לא דיברתי איתך, לא דיברתי איתך ואל תתערב, שמעת?. .. תראי הוא בוכה כאילו אמרתי לו לא לצאת , את לא מבינה".

אשת צוות: " למה אתה בוכה? נו, למה אתה בוכה?"

תלמיד: " כי שמעתי שאני לא יוצא להפסקה"

סייעת ב': " צוחקת " בכלל לא דיברתי… הייתי בטלפון"

סייעת א': " לא עזבי. זה נפשי"

סייעת ב' צוחקת: "צילמתי הכל וואי אני בוכה, בואי אני אשלח לך"

בהמשך נשמעת סייעת א' בהקלטה " אל תתעסק איתי, אל תתעסק איתי, אתה יושב פה. אם… אתה מקבל מכות ממני. תקשיבו הוא לא יוצא להפסקה היום"

האם בכעס אומרת השבוע: "יש את הסייעת השנייה שהסריטה אותו בוכה וצחקה. צחקה עליו על סמך מה? באיזה רשות היא מצלמת את הילד שלי בוכה? … וכל מילה שהבן שלי שואל אותה ישר היא עונה לו מי אתה בכלל?"

"ראיתי מורה מכה תלמיד"

האם עם ההקלטות הגיעה אל בית הספר על מנת לדבר עם היועצת את הדברים. לדבריה, ראתה אלימות לכאורה: "כשהגעתי לדבר עם היועצת אני רואה מורה מכה במטאטא תלמיד והיועצת רואה שאני רואה את זה. פניתי ליועצת ואמרתי לה 'כאילו מרביצים לו?' הייתי בהלם. אני פשוט ישבתי ובכיתי, לא הפסקתי לבכות. היה לי קשה לעכל ופשוט חשבתי איזה מסכן הילד ואיזה עוול עושים לו. איך במסגרת חינוך מיוחד סייעת וצוות שלם איך הן מתנהגות בצורה כזו אני פשוט לא מבינה".

ממתי הרגשת שינוי בילד שלך?

"בטח, הוא כל הזמן מזכיר אותה הוא אמר שהוא מפחד ממנה. הוא התחיל להרטיב בלילה. הילד היה תמיד מתלונן שלא טוב לו בבית הספר וגם בוכה לי ׳אל תיקחו אותי לבית הספר תיקחו אותי הביתה’ כי צועקים עליו ודברים כאלה”.

ככה זה היה מתחילת השנה?

"כן. זה היה ככה מתחילת השנה. הוא גם לא רצה ללכת לבית הספר. היו ימים שהיה נשאר בבית ולא הולך".

העירייה "הסייעות הושעו מעבודתן"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי “הושעו הסייעות שנחשדות ביחס לא נאות לילדי החינוך המיוחד " כך הודיע ראש מינהל החינוך אריה מימון. "זאת באופן מיידי מעבודתם ועד לבירור יסודי של האירוע".

גורם בכיר בעירייה אמר עוד כי "אין לנו שום כוונה לאפשר פגיעה כלשהיא בילדי החינוך המיוחד שהם בבת עינינו ולכן אין מצב שנוכל לגלות הבנה או סלחנות כלפי העניין"..

באופן רשמי בעיריית אשדוד מבהירים: "אנחנו מחבקים את התלמיד ואת משפחתו ונותנים להם את התמיכה והגיבוי. עם תום הליך השימוע והבירור, שיתייחס לכל הנקודות שעלו בכתבה, יגיש ראש מינהל החינוך את מסקנותיו להנהלת העירייה ויתקבלו החלטות ברמה הפרסונלית כלפי הסייעות המדוברות וכן יינקטו צעדים על מנת להבטיח שהדברים לא יישנו בעתיד".

משרד החינוך: "לא נעבור לסדר היום"

ממשרד החינוך נמסר: "השתלשלות האירועים נבדקת ביסודיות, ובמלוא החומרה הנדרשת, מול כל הגורמים הרלוונטיים. לא נעבור על אירוע שכזה לסדר היום. עיריית אשדוד, המעסיקה את הסייעות, דיווחה למשרדנו על הליך בבדיקה ועל הפעולות שננקטו."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן