מועצת העיר יצאה לדרך: צילקר יונצח בקרית התרבות, קואליציה רחבה וראש עיר מתפייס

את ההפתעה הגדולה בטכס לכינון מועצת העיר החדשה סיפק ראש העיר אשדוד הנבחר, ד"ר יחיאל לסרי, כשהצהיר בנאומו החגיגי כי יקרא על שמו של ראש העיר הקודם, צבי צילקר את הקריה לתרבות. דבריו זכו לדקות ארוכות של מחיאות כפיים של כ- 1000 משתתפי הטכס שעמדו ונתנו כבוד למהל

צילום: פבל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

צילקר שלא נבחר למועצת העיר לאחר שסיעתו בהובלת הלן גלבר קיבלה מנדט 1, לא יכול היה לקבל כזו מתנת פרידה. בשיחה אתו בבוקר למחרת אמר צילקר כשהוא נרגש ומאושר כי זכה אכן למתנת פרידה על ועלו במשך שנים רבות למען העיר אשדוד, הן כראש עירייה והם כחבר מועצה והן כמהנדס עיר. "אני מודה ללסרי והוא הפתיע אותי ולא ידעתי על זה. אני ממש מודה לו וזה היה ממש מרגש עבורי. יפה מצידו. זה חריג בנוף הישראלי. בכל אופן זה שינוי שמקרב אותי למערכת. לא יצאתי ברוגז מהמערכת ואפילו אבקש שדבריו של המועצה ירשמו בספר שאני כותב על אשדוד. אני רוצה להזכיר את היזם הראשון בנושא בשנת 2006 היה מנחם גלילי היוזם, ואני מודה לו גם ומי שניהל אז את הישיבה היה לסרי כממלא מקום ראש עיר. אז עברה החלטה לקרוא על שמי את מרכז התרבות. כעת מדובר בקריאה על שמי את כל הקריה וזה דורש החלטה חדשה במועצה. בכל אופן זה רגע מרגש ואמרתי לאשתי חנה והיא מאוד שמחה. אני חוש שזה מעולה כשיש הכרת תודה. זה עושה אותך מאושר על זה שעבדתי קשה כל חיי למען אשדוד. אני בגיל 86 זו מתנה מאוד מכובדת".

בשולי הדברים יצויין כי החלטה כזו עברה בשנת 2006 כשצילקר היה ראש העיר ולסרי היה ממלא מקומו. הצעה שהוביל ודחף, מו"ל השבוע באשדוד, מנחם גלילי. (ראה כתבה נפרדת במדור "בלי חשבון"). ההחלטה אמנם עברה אבל בפועל בין צילקר ולסרי היה דם רע מאוד ומאבק פוליטי וההחלטה די מוסמסה.

הדם הרע עבר, צילקר כבר לא חבר מועצה ולסרי בצעד אציל יש לומר הודיע על הבשורה קבל עם ועדה בטקס. "אני שמח לבשר לכם, שבכוונתי להביא לאישור המועצה ועדת שמות ומועצת העיר את קריאתה של הקריה – קריית צבי צילקר, הוא אמר וזכה למחיאות עפיים סוערות. "פרישת מר צבי צילקר ממועצת העיר, אחרי שנים ארוכות של עשייה חסרת תקדים, למען העיר, בעיקר כראש העיר, הינה הזדמנות מצויינת עבורנו, להכיר לו תודה, על פועלו הרב, ועל היותו מבוני העיר אשדוד ומסמליה הגדולים ביותר. מובן שהדבר יבוא לידי ביטוי בְשילוט מתאים, וְבציון על הניירות הרשמיים של העירייה וכל המוסדות מסביב, שהכתובת שלהם היא קריית צילקר הגדוד העברי 10. בריאות ואריכות ימים צבי היקר”.

864864976

לטקס הגיע לסרי היישר מלשכת שר הפנים אריה דרעי, שם סגר שעות לפני כן את ההסכם גם עם סיעת ש"ס שנותרה אחרונה להיכנס לקואליציה. הוא סיפר כי "מלאכת הרכבת הקואליציה הייתה קשה. אבל ראינו לפנינו את חברי המועצה החדשים. במיוחד הצעירות והצעירים. אנשים עמוסי חזון, ילידי העיר, שלראשונה מקבלים את הכוח לשנות, ובאים לשתף פעולה. אני רוצה להודות בתודה אישית מיוחדת, ליו״ר תנועת ש״ס שר הפנים הרב אריה דרעי, על התמיכה הפוליטית שהוא מעניק לי לאורך השנים. במיוחד במערכת הבחירות הזו, שבלעדיה ספק אם יכולתי לעמוד בפניכם במעמד הזה”.

ולגבי העתיד אמר: "תושבי אשדוד אמרו את דברַם והעניקו לנו את האמון והזכות, לשרת אותם בחמש השנים הבאות. יהיו בינינו חילוקי דעות. אי-הסכמות. באופן טבעי גם נאבק עליהן , אך נעשה זאת בסבלנות. בכבוד הדדי. תוך כיבוד כללי הנימוס, התרבות, ובעיקר – כללי הדמוקרטיה.

זו האחריות המנהיגותית שלי, להמשיך להוביל את אשדוד בדרך האחדות, והכבוד ההדדי, בין האוכלוסיות השונות בעיר. גדלתי עם חברים מרומניה, מפַרַס והודו, מתוניס אלג'יריה וצרפת. מפולין, ארגנטינה, וטורקיה ועוד…- שם ספגתי את האופי הרב-תרבותי המיוחד של אשדוד. שהלך והתעצם עם השנים – עם הגעתַם של העולים ממדינות חבר-עמים, מאתיופיה, דרום אמריקה, ובשנים האחרונות מצרפת, ארה"ב וצפון אמריקה. במקביל קמו קהילות של הציבור החרדי, בהנהגת החלוצים הראשונים, האדמו"ר מפיטסבורג והרב קרלשטיין זכר צדיקים לברכה, קהילות גור, בעל"ז, וויז'ניץ ושאר החסידויות והקהילות הליטאיות. כמובן, צמיחתה של היהדות החרדית הספרדית, עקב הקמתה של תנועת ש"ס בשנות השמונים"

לסרי השווה עצמו לראשי העיר הקודמים. "הדרך בה הלכו קודמיי, ראשי העיר בעבר, צבי צילקר ואריה אזולאי, זו הדרך בה הלכתי בעשור האחרון. זו הדרך, עליה קיבלתי את המַנדַט, להמשיך להוביל את העיר גם בחמש השנים הבאות בעזרת השם. העיר תחת הנהגתי, שינתה פניה עד בלי הכר, בעשור האחרון. הפכנו חזון למציאות, והגשמנו חלומות, בכל תחומי החיים"

ולסרי סימן את החזון שלו לחמש השנים הקרובות: "יש לי חזון ברור גם לעשור הבא, חבריי לעשיה מכירים אותו היטב, וכבר פועלים לפיו בשנים האחרונות. גם הצגתי אותו בפני תושבי העיר בחודשים האחרונים. בשבועות הקרובים אציג אותו בפני השותפים החדשים. מדובר באתגרים גדולים, כמו פארק ההייטק, הקמפוס האקדמי, קריית הספורט, המרינה וטיילת החוף והמלונאות, מימוש הסכם הגג, סיום והפעלה של פרויקט התחבורה הציבורית, ומעל הכל אתגר העיר הדיגיטלית והחכמה, בדגש על תחבורה חכמה, שכבר עתה, עפ״י מדד המרכז הבינתחומי בהרצליה. ולצד הפיתוח הפיזי – גם החזון החברתי, בחינוך בכלל, והגיל הרך בפרט, בנוער וצעירים, בשדרוג הרובעים הוותיקים, במענה לצרכים המיוחדים של הציבור החרדי, האשכנזי והספרדי, ושל ציבור העולים, הנשים, והאזרחים הוותיקים, בכל תחומי החיים".

ביניים

כנפו: "עברנו דרך קשה ולא פשוטה"

ממלא מקום ראש העיר אשדוד, עו"ד גבי כנפו שהיה אדריכל הניצחון בבחירות האחרונות, בהם היה קושי רב לקבל תמיכת ציבורית במועמדותו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. את לסרי הוא מלווה 20 שנה ומצוי אתו במועצה ב10 השנים האחרונות כמספר 2 שלו. בבחירות הללו הוא הפשיל שרוולים ועשה כמעט את הבלתי ייאמן. להביא את לסרי כמעט בניגוד לתחזיות לקדנציה שלישית ועוד בסיבוב ראשון. בדבריו בטכס כינון המועצה במשכן לאמנויות הבמה הוא תיאר את הדרך הארוכה שעשה עם לסרי. "אני זוכר, שהגעתי לכאן, למעמד הזה, מלא בהתרגשות ובציפייה לעבודה הציבורית. בלי לדעת, את מורכבות המשימה המצפה לי, בעשור שבדרך" הוא אמר בנאומו בטכס החגיגי. "לא קלה הייתה הדרך. עברנו, יחד ולחוד, רגעים של התרוממות רוח ושמחה, וגם שעות של אתגרים לא פשוטים. ידעתי, שאצטרך להשקיע שעות עבודה רבות, על חשבון המשפחה ועל חשבון עסקיי, ידעתי, שאדרש לתת את הדעת, לסוגיות משמעותיות לעתידה של העיר, לעמוד בלחצים שונים, ולדעת לקבל את ההחלטות הנכונות, למען עתיד אשדוד ותושביה"

עו"ד כנפו הודה כי הפעילות הציבורית גבתה ממנו מחירים לא פשוטים. "ולא ידעתי עד כמה הפוליטיקה תגבה ממני, מחירים משמעותיים, אישיים ומשפחתיים, שיעמידו אותי במבחנים, פעם אחר פעם. על ידי מי שסירבו לקבל את דין הבוחר, ולא בחלו בשום דרך, לפגוע בהנהגה שנבחרה על ידי תושבי אשדוד. היום, אני יכול לומר באחריות, שהייתה לי תרומה צנועה, למהפכה גדולה, שהעיר אשדוד עברה, בעשר השנים האחרונות, בכול תחומי העשייה העירונית".

 TP 8140

עו"ד כנפו בחר גם לעקוץ את חברי האופוזיציה שניהלו, לדבריו, מערכת בחירות התקפית. "לצערי, ביותר מידי מקרים, שבהם יריבים פוליטיים, פעלו בלי קווים אדומים, להשמיץ ולפגוע. לא רק בתקופת בחירות, אלא לאורך השנה כולה. הם, לא תרמו להצלחה של אשדוד בתחומי העשייה, אבל הם בהחלט הביאו את אשדוד להישגים, בתחום הפייק ניוז. אני זוכר, את ההשמצות השקריות, על מקום מגוריו של ראש העיר, את המתקפות הפרועות ברשתות החברתיות, סביב קידום תוכניות בניה חשובות לעתיד אשדוד, ובשורה ארוכה של מקרים נוספים. לצערי, זה נמשך גם בימים אלו, על ידי מי שלא מוכן, להפנים את תוצאות הבחירות ולהכיר בהם. אז דעו לכם, חברות וחברים, שבפוליטיקה, יש רגעים של ניצחון ואוויר פסגות משכר. אלו הרגעים, שבהם אפשר לראות בצורה ברורה, מיהו מנהיג ומיהו מונהג, מיהו מוביל ומיהו מובל, מי קובע את סדר היום לפי האינטרס של תושבי אשדוד, ומי בוחר לפעול מתוך שיקולים זרים. וברגעים האלו, ראיתי את דוקטור יחיאל לסרי, מתפקד בקור רוח ובנחישות, ביכולת אדירה עם חכמה ותבונה, להוביל את אשדוד לחוף מבטחים ביד יציבה, ולהצליח לשמור את העיר מאוחדת. כל מי שאחז בתרבות הפייק ניוז והשקרים, נחל תבוסה פוליטית. דווקא מי שבאו בגישה חיובית, שמרו על כבודם של חבריהם, והציגו תכניות, לעשייה למען תושבי העיר, הצליחו להשיג הישגים משמעותיים"

עו"ד כנפו פנה לחברי האופוזיציה , הלן גלבר ואלי לחמני: "אני קורא וממליץ בחום מכאן, רק בעשייה אמיתית, אפשר להצליח. מאוד מפתה, לבזבז חמש שנים, בלצעוק בישיבות המועצה, ולקבל כותרות בתקשורת. אבל, בתום הקדנציה, כשעומדים למבחן הציבור, צריך להציג את ההישגים ואת העשייה. הכפשות – זה לא עשייה, "הטרלות" – כפי שקוראים לזה היום, זה גם לא עשייה. אז המסר שלי אליכם הוא פשוט: אל תהיו טרולים"

כצנלסון: "התחלה חדשה והצלחה לכולם"

סניה כצנלסון שגרף הישג נאה של 6 מנדטים בחר להעביר מסר של אחדות, בניגוד לדבריו ומהסרים שלו לפני הבחירות. "אני רוצה להגיד שאנחנו פה כדי להתחיל דרך חדשה. הבחירות נגמרו והבוחר אמר את שלו. אני פעם חמישית נבחרתי ועדיין מתרגש. אני רוצה להודות לכל תושבי אשדוד שיצאו להצביע, יש הרבה צעירים שעבורם זוהי פעם ראשונה, אני מברך את כולכם על כניסתכם למועצה. רובכם הגדול הולך לתת עצמו לעיר על בסיס התנדבותי, כדי לייצג את אשדוד על הדרך הטובה ביותר. בימי ראשון אמשיך את פעילות הדלת הפתוחה ואקיים פגישות אישיות, בחרנו בעשייה מול התושבים. לסיום, אני רוצה לאחל בהצלחה לכל חברי המועצה, מאחל שאשדוד תהיה מלאה בעשייה למען אשדוד ולמען הדורות הבאים".

והצמנצח הגדול של הבחירותצ הללו, אבי אמסלם יו"ר ש"ס באשדוד שהצטרף לךקואליציה שעות ספורות פני כינון המועצה החגיגית סיפר בהתרגשות כי "

גם יו"ר אגודת ישראל החרדית, הרב יחיאל אריה וינגרטן העביר מסרים של אחדות וציין בסיפוק כי הטכס נופל בימי חנוכה. "ימים אלו של ניצחון הרוח בו מעלים על נס ומגרשים את החושך בו מעטים השפיעו על רבים, בימים אלו מכוננים את המועצה. בהצלחה לכולם".

ד"ר לחמני: "נהיה אופוזיציה אחראית"

אלי לחמני שנותר באופוזיציה מבחירה עם 3 מנדטים הזכיר בנאומו כי הגיש עתירה לבית המשפט על תוצאות הבחירות. לדבריו יש למצות את הבדיקה באשר לטענות לזיופים. "אנו מתחילים דרך חדשה ואין לי ספק שנהיה לאופוזיציה שקולה ואחראית שתילחם במקום שיידרש לכך, אולם בכל החלטה שתיראה לנכון לא נהסס לתמוך. מי ייתן שנלמד להתנהג בכבוד וגם אם איננו מסכימים נלמד להקשיב ולכבדו"

עו"ד אלי נכט בשם רשימת 'עתיד אשדוד' לא פספס את הטכס המרשים כדי לעורר פרובוקציה כשהזכיר בסוף נאומו והזמין את תושבי אשדוד ואת הקהל להגיע לחגוג את חג הסילבסטר הנוצרי. דבריו עוררו זעם בקרב הקהל שצרח לעברו וגידף אותו. קודם לכן אמר כי המוטרה שלו לרענן את השורות. "אנרגיות חדשות, עם תפיסות חדשות. ולא לשבת ולחמם את הכסא. אנחנו נמצאים במעמד זה רק בזכות התושבים שבחרו בנו, ואסור לנו לשכוח את זה, ואשתף את הציבור בכל צעד שאוכל כי מגיע להם להיות שותפים להוביל שינוי".

לסרי: "אהיה הבייבי סיטר של עו"ד נכט"

בסיום דבריו הציע לו לסרי כי בכוונתו לשמש לו כבייבי סיטר במועצת העיר. "אין ספק שאתה מוכשר ורוצה לתרום אבל נהיה לידך שתעשה את הדברים בצורה הנכונה" ואילו עו"ד כנפו התייחס אף הוא לדבריו של נכט שעוררו סערה. " נכט, הוא אחד מ-18 חברי המועצה החדשים שצריכים הדרכה. אלי, דבר ראשון שהייתי אומר לך- תבוא עם טקסט כתוב".

ואילו נציג הצעירים, יניב קקון שאף הוא נכנס לקואליציה שבוע לפני כינון המועצה ונחשב לאחד מחברי המועצה המוכשרים והנמרצים שירטט את הקווים לדמותו של המצע שלו ואת הפעילות שהוא מתכנן ולבצע בחמש השנים האחרונות. קקון קיבל תיק צעירים מורחב ובכוונתו להסתער על התפקיד."עומדים בפנינו אתגרים חשובים ומרגשים והזדמנות גדולה. ההזדמנות הזו מגיעה על רקע חג חנוכה, החג האהוב עלי ביותר, חג המבקש מאיתנו לשלב את תמונות ההיסטוריה עם תמונות חלום עתידי. כפי שהמכבים נלחמו על קיום החברה והעם בדורם".

קקון סיפר כי תנועת 'אשדודים' שילבה לאורך כל השנים בין ישן וחדש, בין פיתוח השכונות הוותיקות, הוקרת התודה לבוני העיר וההשקעה בעברה המפואר של אשדוד לבין ההשקעה והפיתוח של דור העתיד, הנוער והצעירים. "אנחנו רואים חשיבות יתרה בשילוב הצרכים המיוחדים של כל תושב ותושבת בכלל תחומי החיים. שש שנים שאנחנו פועלים כתנועה בכל שכונות אשדוד, בנינו יחד מצע ותוכניות, ניהלנו מאבקים ופעלנו קהילתית, שש שנים שהכינו אותנו לרגע הזה"

קקון: "נהפוך חלומות למציאות"

קקון בהבטחה מעל הבמה הצהיר: "אני מבטיח על הבמה הזו, כבר בחודשים הקרובים, נפגש ונלמד לעומק מהשטח את התחומים שנבחרנו להוביל ויחד המנהלות, הרכזים, המדריכים, הנוער, הצעירים, תושבי השכונות הוותיקות וכל תושבי אשדוד, ובשיתוף פעולה עם כלל סיעות הבית, נבנה תוכניות שמטרתן להפחית ולבטל חסמים ולהגדיל משאבים וכלים בכדי להפוך את החלומות המשותפים שלנו למציאות".

 TP 8162

בסיום דבריו הודה להוריו: "תודה אחרונה, אישית, תודה לאבא חיים ולאמא פטריסיה, תודה לאישתי נורית ולבנות שלנו נוגה פטריסיה ואלה אביב, תודה לאחים שלי ולכל המשפחה. מי אני בלעדיכם. וכמובן תודה למשפחת אשדודים ולשותפים שלי להובלה מבפנים, מאיר ונורית שהולכים איתי את המסע הזה. אוהב אתכם מאוד. חג אורים שמח ומלא בטוב ויאללה לעבודה"

גלבר: "נצביע בעד לטובת הציבור"

נציגת האופוזיציה השנייה הלן גלבר בחרה בנאום די רגוע ולא מתלהם והבטיחה כי היא תתמוך ותצביע בעד הצעות של הקואליציה במידה ויהיו למען טובת העיר ותושביה. " אני אומרת כאן בצורה הברורה ביותר: בכל החלטה חיובית ומועילה למען תושבי אשדוד תמצא אותי לצדך, ראש העיר, מוכנה לסייע ולתרום ככל יכולתי.

זו הזדמנות חדשה לכל תושבי אשדוד שעדיין מקווים לראות משהו חדש מתחיל. לסרי, קיבלת הזדמנות נוספת להנהיג את העיר שלנו ואני מברכת אותך על כך. כולנו נותנים לך את הצ'אנס להצליח ולהוכיח. הציבור מצפה לראות הנהגה שתשים את האינטרס הציבורי מעל לכל שיקול אחר, ובעניין הזה אין ולא צריך שיהיה קואליציה ואופוזיציה. כולנו מחויבים לוודא שרק טובת התושב תנחה אותנו בעבודה הציבורית, גם בקביעת מדיניות העירייה, גם בהצבעות במועצת העיר , בוועדות השונות, ובכל תחום שהוא. זה מחייב כל אחת ואחד מאיתנו".

 TP 8168

ואתם, תושבים יקרים, כפי שהייתי זמינה לכם בעשר השנים הקודמות כך אהיה כאן עבורכם גם בחמש השנים הבאות. כבר הוכחתי שאני יודעת לפעול ולהצליח גם מכיסא האופוזיציה והפעילות שלי למענכם רק תלך ותגבר. אני רוצה להודות לבני משפחתי- בעלי אבי ושלושת ילדיי היקרים. תודה רבה וחג חנוכה שמח לתושבי אשדוד היקרים"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן