אריה מימון יתמודד על תפקיד מנהל מחוז דרום במשרד החינוך

לאשדוד10 נודע כי אריה מימון יסיים את תפקידו כראש מינהל החינוך בעירייה בעוד מספר שבועות. מימון עצמו מתפאר כי בכוונתו להתמודד על תפקיד מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, המתפנה עם פרישתה של עמירה חיים. לא רבים יזילו דמעה אם הוא יעזוב את מערכת החינוך באשדוד, אחרי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעוד כשבועיים תיפתח שנת הלימודים באשדוד. האם ראש מינהל החינוך שייפתח עם תלמידי העיר את שנת הלימודים גם יסיים אותו ? לעיתון "השבוע באשדוד" נודע כי כנראה שלא. כי ככל הנראה ימיו של מימון כראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד ספורים . מקורות יודעי דבר מספרים כי מימון יסיים כפי הנראה את תפקידו וילך הביתה. באחרונה הוא מסתובב ומספר כי בכוונתו להתמודד לתפקיד מנהל מחוז דרום של משרד החינוך. לא ברור באיזה רקורד יגיע למכרז. בתקופתו מערכת החינוך נכשלה, על פי פרסומי אחוזי הזכאים לבגרויות והישגים עלובים אחרים.

דובר העירייה, אדי בן חמו, בתגובתו הכחיש בתוקף את הדבר והגיב: "אריה מימון מוביל את מערכת החינוך באשדוד להישגים חסרי תקדים בתולדותיה. נתונים השוואתיים של הרשויות הגדולות מעמידות את אשדוד במקום הראשון בארץ בתמונה החינוכית המודדת את הפרמטרים המרכזיים של העשייה החינוכית והאקלים הבית ספרי. נתוני הבגרות במערכת החינוך העירונית בעלייה מתמדת ועומדים כיום על 92% !!תלמידי אשדוד מייצגים את מדינת ישראל וזוכים בתחרויות בינלאומיות למדעים ולאומניות בהיקפים משמעותיים. תיקצר היריעה מלתאר את כל הישגי מערכת החינוך והמערך העירוני, אשר הקנו לאשדוד את פרס החינוך על הישגיה. מר אריה מימון ביחד עם צוות המנהלים והעובדים המסור, עושה בימים אלו כל שנדרש לפתיחת שנת הלימודים בצורה מיטבית בדיוק כפי שעשה בעבר ויעשה כך גם בעתיד ואין כל כוונה או ידיעה על שינוי צפוי במעמדו".

אולם למרות ההכחשה הגורפת והתמיכה הרבה התעקשו מקורות יודעי דבר כי מימון בדרך הביתה. מקור נוסף אף סיפר כי מימון ניגש לכאורה למכרז לתפקיד מנהל מחוז בצפון מטעם משרד החינוך, אולם לא זכה בתפקיד. נטען כי כביכול בעקבות תוצאות מאכזבות נוספות שהגיעו נפל הפור והוחלט על הפרידה ממימון.

בקושי נבחר לתפקיד באשדוד

אריה מימון בן 54 תושב באר שבע ,הוא בעל תואר שני במינהל ומדיניות ציבורית, כיהן בין היתר כמנהל אגף חינוך בעיריית ירוחם ותפקידו האחרון בטרם הגיע לאשדוד היה כסמנכ"ל תכנון ברשת אמי"ת. מימון מכהן כמעט עשור בתפקיד ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד, אולם בחירתו לתפקיד לא הייתה קלה ועברה גם דרך בית המשפט שפסל את מינויו לתפקיד. סאגת בחירתו החלה עוד בקיץ 2009 לאחר שנבחר לתפקיד הגיש יעקב לוי, מנהל מקיף ה' המיתולוגי ואשר שהתמודד לתפקיד והגיע למקום השני, עתירה לבית המשפט האזורי לעבודה בבאר שבע להורות לעירייה להקפיא את מינויו של מימון , בין היתר נטען כי מימון אינו עומד בתנאי המכרז לתפקיד זאת לפי קביעת משרד הפנים.

בית המשפט קיבל את הערעור לאחר שקבע כי מימון אינו יכול לשמש ראש מינהל החינוך מאחר ואין לו תעודת הוראה. כעבור שנה נבחר שוב מימון על ידי הוועדה לאיתור מחדש. באותם חודשים הוא כבר הספיק לסיים את לימודי תעודת ההוראה שאפשר לו לגשת שוב למכרז.

לאחר בחירתו מחדש הגיבה חברת מועצת העיר הלן גלבר, שהתנגדה לבחירה של מימון ואמרה : "בחירתו של אריה מימון לראש מינהל חינוך, לאחר שנה שלמה בה כל מערכת החינוך בעיר המתינה וחיכתה עד אשר יסיים מר מימון את לימודי ההוראה שלו היא בגדר 'נבואה שמגשימה את עצמה'.

בעיריית אשדוד המתינו קברניטי העיר וחיכו בסבלנות על גב כל מערכת החינוך ועל גבם התלמידים שמר מימון יסיים את לימודיו לתעודת הוראה ורק אז יצאו למכרז חדש". אולם למרות ההתנגדות העזה וקביעות בית המשפט בסופו של דבר מונה מימון לתפקיד, בו הוא מכהן עד היום.
הדעות על מידת התאמתו ומידת הצלחתו של מימון לתפקיד חלוקות, בעוד ראש עיריית אשדוד ד"ר לסרי שתמך בבחירתו של מימון לתפקיד ונתן לו גיבוי לאורך כל הדרך כשהוא ובכירים נוספים מאמינים שמימון מצעיד את מערכת החינוך באשדוד להישגים חסרי תקדים, היו רבים אחרים, וביניהם עיתון " השבוע באשדוד" שטענו כי מימון נכשל בתפקידו, מערכת החינוך בעיר במקרה הטוב צועדת במקום תחת ניהולו וכי התוצאות מדברות בעד עצמם ועליו ללכת הביתה.
בעירייה אוהבים להתהדר בחינוך ולהציג הצלחה אולם הנתונים מראים כי מאז התמנה אריה מימון לתפקיד ראש מינהל החינוך, החינוך באשדוד בירידה.

כישלונות בחינוך
תוצאות מבחני הבגרות ומבחני המיצב מעידים על כישלון מערכת החינוך באשדוד והעומד בראשה. למרות הנתונים המאכזבים , במקרה הטוב מידי שנה בשנים האחרונות, נתונים שמפרסם משרד החינוך שמראים כי אשדוד לא בין המובילות בשיעור מספר הזכאות לתעודת בגרות, לעירייה יש "טריק" איך לייפות את הנתונים, כשהיא מציגה רק את בתי הספר תחת פיקוחה ומעלה את הנתונים. כלומר בנתונים מטעם העירייה אין את מוסדות החינוך מהמגזר החרדי בעיר שרק "מקלקלים" את התוצאות ומראים שוב ושוב, כי מערכת החינוך באשדוד בירידה. האם לאור הנתונים האחרונים שפורסמו לפני מספר שבועות גרמו לראש העירייה ד"ר לסרי להחליט שעל מימון לפנות את מקומו או אולי זה מימון שהבין שעליו ללכת?
ראש עיריית אשדוד ד"ר לסרי וראש מינהל החינוך אריה מימון לא הגיבו לפניית השבוע באשדוד.

העירייה "פייק ניוז"
דובר עיריית אשדוד , אדי בן חמו, הגיב פעם נוספת לשאילתה ואמר : "פייק ניוז מראשית השאילתא ועד סופה!! אני מציע שתבדקו היטב את המקורות. נראה שמישהו מוכר לכם סיפורים הגישה הזאת של לגלגל שמועות ולבקש עליהן תגובות היא גישה לא מקצועית".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן