גרינברג בחוץ, תמיר בפנים

ראיון פרידה מיוחד ממאמן מכבי אשדוד בכדורסל בשלוש העונות האחרונות, בראד גרינברג ("אסיר תודה על התקופה באשדוד"). במקומו מונה עוזרו עמית תמיר, עד סוף העונה. שני זרים חדשים חתמו בקבוצה

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הקבוצה.מקסים דופלי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מכבי אשדוד יוצאת לדרך חדשה ונראה כי בקבוצה כבר השלימו עם ירידת הליגה. את זאת ניתן ללמוד מהחלטת ההנהלה לשחרר את המאמן המוערך בראד גרינברג, השוהה בביתו בארה"ב. במקומו,ימונה מי ששימש כעוזרו במשחקים האחרונים שלפני הפסקת הליגה, עמית תמיר. תמיר בן ה-40, שחקן נבחרת ישראל לשעבר הגיע לקבוצה לפני כשלושה חודשים, על תקן עוזרו של גרינברג. מהר מאוד מוצא את עצמו תמיר בקידמת הבמה והוא יהיה מי שינצח על התזמורת, כל הדרך לליגה הלאומית.
כמו 'קואץ" בראד, גם הזרים אלייז'ה ג'ונסון, פול סטול, אייק אופייבו ולה דונטה הנטון לא יחזרו לקבוצה בכדי לסיים את העונה, שתתחדש בחודש הבא. במקומם הוחתמו באשדוד השבוע שני זרים חדשים. מדובר ב'גארד' בן ה-33 פול דילייני (1.88 מטרים), עם עבר עשיר בליגת העל, שמגיע לקבוצה מאליצור אשקלון מהליגה הלאומית וה'סנטר' בן ה-31 אלונזו קולמן המתנשא לגובה 2.03 ומגיע מהפועל ר"ג מהלאומית. אשדוד בחרה לצרף גם את שחקן נבחרת העתודה של ישראל, שזכתה בקיץ האחרון באליפות אירופה, יאיר קרביץ בן-21, שמגיע ממכבי רעננה מהליגה הלאומית. קרביץ', 1.95 מ', צפוי לקבל הרבה דקות ואמור למלא את החלל הגדול שהותיר ה'פורוורד' ליאור אליהו, שלא מצליח להתאושש מהפציעה וכנראה יודיע על פרישה בשבועות הקרובים.

בראד הנודד

המאמן בן ה-66 היוצא של מכבי אשדוד, הגיע לישראל בשנת 2012 וזכה באליפות היסטורית עם מכבי חיפה. עונה לאחר מכן עבר לסיר הלחץ של הפועל ירושלים וחוזהו לא חודש, לאחר הדחה בחצי גמר ה'פלייאוף', לאותה מכבי חיפה. בשנת 2017, לאחר מסע נדודים באירופה שכלל את מדינות רוסיה, קוסובו וטורקיה נחת באשדוד וסחף את מכבי המקומית עד למקום הרביעי בטבלה, שהוביל להדחה ברבע גמר פלייאוף 2018. באותה עונה אשדוד רשמה שיא ניצחונות רצופים לקבוצות (9). גם במפעל גביע המדינה אשדוד עשתה חיל בעונת 2017/18, כאשר העפילה עד לחצי הגמר והפסידה רק למכבי ת"א הגדולה, בשניות הסיום לאחר מותחן מורט עצבים.
בעונה שעברה זה כבר הלך פחות חלק ובעזרת התעוררות בשלבי הסיום של העונה, הצליחה מכבי אשדוד להיחלץ מהתחתית. העונה נראה כי גורל הקבוצה לרדת ליגה כבר נחרץ וההחלטות של ההנהלה רק ממחישות זאת.
גרינברג קיבל את ההודעה מהנהלת הקבוצה בימים האחרונים ובראיון מיוחד מביתו שבוירג'יניה, ארה"ב, מסכם תקופה נהדרת עבורו בעיר הנמל, מבכה את נזקי הקורונה, מייעץ לליאור אליהו, מספר על תכניותיו לעתיד ומסביר מדוע לא ימשיך באשדוד.
איך מסכמים תקופה של כמעט 3 שנים באשדוד?
"אני אסיר תודה בצורה רצינית עבור הזמן שביליתי באשדוד. הייתה לנו הצלחה גדולה בעונה הראשונה וכמה הצלחות רעיות בחלק השני של העונה השנייה. לצערי, העונה הנוכחית הוכיחה שהיו לנו הרבה קשיים. למרות זאת, העונות לא צריכות להיות מסוכמות במונחים של ניצחונות או הפסדים. ההזדמנות שהייתה לי לעבוד עם אנשים נהדרים ושחקנים בעלי מוטיבציה גבוהה, בנוסף לאוהדים נאמנים ועיר יפייפיה בים התיכון, זה משהו שתמיד אביט לאחור ואהיה מלא הערכה אליו."
למה לא המשכת במכבי אשדוד?
"הנהלת הקבוצה, יחד עם עיריית אשדוד קיבלה את ההחלטה לא להחזיר את השחקנים הזרים ואותי. לא דיברתי איתם באופן ישיר, אבל דרך הנציג שלי אורי ברנע, נאמר לי שהמועדון קיבל החלטה משיקולים כלכליים ולהבנתם אי אפשר להחזיר את כל האנשים שקיבלו רשות לחזור לארה"ב, ברגע שהמגפה גרמה לליגה להיפסק. יש לציין שבשלב ההתחלתי הזה נאמר לנו להתכונן ולשוב ברגע שהליגה תתחדש."
מה התכניות שלך לעונה הבאה?
"אני מתכונן לחזור לאמן בעונה הבאה וכרגע אני פתוח להצעות."
איך אתה מסתדר עם המגפה העולמית?
"אני כרגע בבית שלי ברואנוק, וירג'יניה, עורך תרגולים במשמעת חברתית. זה כיף להיות כאן בטוח לצד אשתי, אבל זה גם עצוב לראות איך המגפה גורמת לנזקים כלכליים כל כך גדולים וכל כך הרבה משפחות מושפעות מכך. למעלה מ-80,000 אנשים נהרגו כאן בארה"ב כתוצאה מהקורונה. זאת טרגדיה גדולה. זה נורא עוד יותר לחשוב שכל המוות והנזק שנגרם יכול היה להימנע אילו עולם המדע היה מתמקד בנושא לפני מספר חודשים."
על פי דיווחים, ליאור אליהו מתכנן לפרוש. אתה חושב שזאת ההחלטה הנכונה עבורו?
"לליאור הייתה קריירה מדהימה וזאת החלטה אישית שלו. בסופו של דבר, הוא יבין בתוך הלב שלו מה ההחלטה הכי נכונה בשבילו. הוא אדם נהדר ואני מרגיש בר מזל, שהייתה לי ההזדמנות לאמן אותו גם באשדוד וגם בהפועל ירושלים."
יש לך רעיונות לגבי איך אפשר לקדם את הכדורסלן הישראלי?
"אני חושב שהליגה מאוד מכוונת למטרת קידום השחקנים הישראלים. יש באמת הרבה שחקנים ישראלים מבטיחים, שממלאים תפקידים משמעותיים בקבוצות שלהם."
מה רגע השיא שלך במכבי אשדוד?
"זה מאוד קשה לבחור רגע ספציפי. אני מעדיף להסתכל על המכלול של התקופה שלי באשדוד ועל האנשים שהייתה לי הזכות לעבוד איתם, גם על הפרקט וגם האנשים בתפקידי התמיכה. הרוח החיובית של שמעון אלון, התמיכה הצמודה של דויד סנדו, הנאמנות של שלומי בן מיור, המאמץ ושיתופי הפעולה של שחקנים כמו אדם אריאל, נמרוד לוי, ג'ראלד לי, זאק הנרי, ליס שושי, מארק טולפסן, עידו פליישר ועוד רשימה ארוכה כל כך של שחקנים שאני יכול למנות. מתנצל בפני האנשים שלא הזכרתי. מבחינתי, זה יותר מערכות יחסים וזיכרונות של אנשים מאשר רגעים במשחקים ספציפיים."
גרינברג מדבר על אלן אייברסון
למי שאינו זוכר, או לא נולד עדיין, בשנת 1996, בראד גרינברג שימש כ'ג'נרל מנג'ר' של קבוצת פילדלפיה 'סבנטי-סיקסרס' והיה אחראי על הבחירה הראשונה של הסיבוב הראשון ב'דראפט' ה'אנ.בי.איי' באותה שנה- אלן אייברסון, השחקן האגדי המכונה 'התשובה' ושהוליך את פילדפיה עד לגמר הליגה הטובה בעולם בשנת 2001, שהפסידה רק ל'לייקרס' של שחקני היכל התהילה קובי בראיינט ושאקיל אוניל.
מה דעתך על הקריירה של אייברסון? יכול היה להשיג יותר?
" אלן הוא כדורסלן היכל התהילה והמורשת שלו היא אחת הגדולות בין ה'סקוררים' הנמוכים של היסטוריית הכדורסל. צעד צעד, 'אינצ" אחרי 'אינצ", הוא אחד מהשחקנים הטובים שהמשחק הזה ידע."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן