"לסרי הוא גזען למי שאינו חרדי, ואם הקאנטרי לא ייפתח, תפרוץ מלחמת דת ברחובות אשדוד"

אחרי שהיה יו"ר חפ"א שהוצנח במסלול ירוק למועצת העיר כמספר 2 של סגן ראש העיר שמעון כצנלסון בחר עו"ד חנוך דרך לשבור את הכלים ולצאת למדבר הפוליטי: פרש מסיעתו של כצנלסון, הכריז על ריצה לראשות העיר והשבוע פרש לאופוזיציה. האם תכנן להתפטר בפריים טיים? "ראש העיר לסרי קרא לנו אנטי יהודים. הוא גזען על מי שאינו חרדי". על הקאנטרי שעליו הוא עמל 5 שנים: "אם לא ייפתח הקאנטרי תפרוץ מלחמת דת באשדוד". למה עזב את איזר הנוחות ואיזה סיכוי יש לו בכלל להיבחר למועצת העיר ולראשות העיר? ראיון פרישה עצבני. לברי בשם אשדוד בתנופה:"אין תגובה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. עו"ד חנוך דרך  ארליך, נכנסת למועצת העיר במסלול ירוק , VIP דרך כצנלסון, היישר לתפקיד נחשק יו"ר חפ"א והנה אתה מודיע בוקר אחד שאתה רץ לבד מתמודד לראשות העיר, והשבוע אתה קם בישיבת מועצה מתפוצץ על ראש העיר ומתפטר מהקואליציה ומהתפקיד. תסביר את המהלכים שלך..זה היה מתוכנן להתפטר בפריים טיים?

"ממש לא מתוכנן. אבל לצערי, לאחר מופע האימים של ראש העיר במועצה זה  סתם מבחינתי את הגולל ונחשף היחס שלו מול האוכלוסייה החילונית מסורתית ליברלית. הרגשתי שהולכתי שולל כל השנים האחרונות, ובפועל ראש העיר הוא גזען כלפי מי שאינו חרדי. ואני לא רוצה לקחת חלק עם מי שמקדם את העניין הפוליטי החרדי שלו, שמזניח את שאר האינטרסים של תושבי אשדוד. כל חברי הקואליציה היו צריכים להתפטר באותו"

ש. אבל פוליטית אתה מאבד עמדת כוח דווקא במערכת בחירות זה חכם?

"הסיבה שנשארתי  עד כה בקואליציה וזה היה קשה היה רק כדי לסיים הפרויקטים. כעת אני מבין שזה לא משנה ולסרי לא ייתן להם להתמשש, ולכן ההישארות שלי לא רלוונטית. המטרה שלי להביא לשינו גם במחיר הזה של להתפטר והפעולות שלי לא מבוצעות על נוסחה של אם זה טוב לי פוליטית או לא, אלא מה נכון יותר לציבור. ביום רביעי, לאור דבריו החמורים של לסרי, קיבלתי חותמת שאם אתה לא שווה לו, ללסרי, פוליטית, אתה כלום ושום דבר והוא ירק בפרצופם של 65  אחוז מתושבי אשדוד וזה יצית מלחמת דת"

ש. זה מה שאתה חושב שיקרה?

"היא תתפרץ בקרוב, אם הקאנטרי לא ייפתח. הקאנטרי זה הסמל והמהות, שבעצם מפשיטה את העיר מנכסיה בשביל ההישרדות הפוליטית ההזוייה שלו. הוא זורק לפח הזבל אינטרסים של 65 אחוז מהאוכלוסייה באשדוד"

ביקשנו תגובה מראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי באמצעות יועצו שמואל דוד שתחילה ביקש להגיב בראשון. לאחר מכן העיר את התגובה בשם סיעת "אשדוד בתנופה :"מאשדוד בתנופה לא נמסרה תגובה" והוא גם ביקש שזו תהיה התגובה לכל פנייה של אשדוד10 בעתיד בנושאי ראש עיר והעיר אשדוד. תגובה למופת ולתפארת שקיפות עיריית אשדוד. פשוט מביך

ש. עזוב להתפטר. הסיכון שאולי בכלל לא תיבחר לא לראשות העיר ולא למועצה.

"לא נראה ריאלי שזה יקרה. הסיבה שאני מכוון לראשות העיר היא אחת ויחידה: לראש עיר יש את הכוח להכל. ירצה ישנה, לא ירצה לא ישנה וגם סגן ראש עיר חזק ככל שיהיה, גרונו יהיה תפוס על ידי ראש העיר"

ש. תן לי דוגמא?

"קח את הגלגל הענק, שסגן ראש העיר, שמעון כצנלסון ניסה לקדם, וברגע האחרון, לצרכים פוליטיים של ראש העיר  לסרי, בגלל השבת הוא נכנע ללחצים חרדיים בשביל הון פוליטי לחסל את הפרויקט. אז עם כל הכבוד של  6 מנדטים, הפרויקט, למרות שתוכנן ויצא לדרך והיה מכרז לא קיים. נגנז"

ש. בריצה שלך בעצם יש משום פיצול הכוח של אותו מחנה שאתה נמנה עליו. מה החוכמה?

"הסיבה שנכנסתי למירוץ זה כדי להיות מספר אחד. כשהבנתי שבמחנה הליברלי יש שוב 3 אנשים ובפעם השנייה הם גורמים לפיצול המחנה הליברלי. הם עשו זטת פעמיים והכתירו את לסרי ראש עיר ועושים בפעם השלישית"

ש. אז עכשיו אתם 4 ולסרי גם יודה לך..

"אתי או בלעדיי יש כבר  4 מתמודדים. ברגע שלא יהיו ביניהם חיבורים, ויש ביניהם שנאה גדולה, ומעבר לביקורת שלי עליהם ואני מוכן להיות איתם אם הם יאגדו את המחנה. אבל ברגע הזה שהם מקריבים את המחנה על מזבח הרצון של כל אחד מהם להיות ראש עיר הבנתי שזה הזמן למהלך, ואני אומר תודה לדור הישן ושלום לדור של ההווה. הם גורמים להפסד של המחנה. הדור החדש מנוסה מהם, למעט כצנלסון, שמדבר בשפה אחרת עם סכין בין השניים"

ש. ואם השלושה מחר יתאחדו?

"אם יש איחוד של כל המועמדים אני בפנים".

ש. מה הסיבה שפרשת מסיעתו של כצנלסון?

"אני חושב ששמעון הוא איש עשייה אבל לא ייתכן, שאדם יבקש להמשיך בראש הפירמידה של עשייה שוב ושוב ושוב. צריך דור חדש עם אג'נדה חדשה. הוא לא הסכים שלא לרוץ הפעם לראשות העיר. אני הייתי רץ במקומו, במהלך כזה או אחר"

ש. אז אתה רץ לבד למועצה ולראשות. אתה יכול לומר לי מאיפה בדיוק אתה מתכוון לקבל קולות? החרדים והעולים מעל 50 אחוז השאר הרשימות הקיימות. אין הרבה מנדטים פנויים..ספר לי מאיפה אתה מביא את הכוח שלך?

"למעט הבוחרים החרדים, הקול הרוסי לא קיים בכלל. זה קול שנשחק. הקול הרוסי נטמע בציבור הכללי . מה שהיה לפני לפני 5 שנים עם תחילת הנפילה של  יו"ר ישראל ביתינו אביגדור ליברמן ברמה הארצית קורה גם באשדוד. העולים לא מקשה אחת ולכן ההיבט הזה חלף מהעולם. יש לי המון תומכים, שלכאורה, עולים. הם באשדוד  7 מנדטים, וכיום  יש למעלה ממחצית מהם שצריך להסתכל עליהם כבוחרים עצמאיים. ויש גם בקרב החילוניים לא מעט שחושבים אחרת ואני בונה על קהל של 35 אחוזים שזה קהל היעד וגם  עוד 10 אחוז שנמצאים אצל המועמדים הקיימים".

ש. את תרוץ עד הסוף?

"בוודאי. רץ כדי לנצח"

ש. הדיבור במערכת הפוליטית שאתה מועמד קש של מי מהמועמדים כדי לסייע בפיצול הכוח

"לא ולא, אני לא חלק משום ספין. אני חלק מקבוצה של אנשים שרוצים שינוי וזה הזמן למנהיגות חדשה לדור חדש"

ש. מה אתה חושב על המועמד החדש ברק סרי שבעצם כניסתו למשחק, ערבב את הקלפים מחדש ורגב הוא גם נחשב לדור חדש..

"ברק סרי יכול להיות הרבה דברים. דור חדש הוא לא. הוא האימאימא של הפוליטיקה הישנה ודי לראות את ההיסטוריה שלו כיועץ פוליטי. מה גם שהוא לא בא עם אג'נדה ולא ניסיון מוניציפלי. הוא לא דובר השפה המוניציפלית".

ש. הגזמת האיש הסתובב כמעט בכל משרד ממשלתי חשוב, מכיר פקידים פוליטיקאים על כף יד נמרץ חדןור מטרה?

"אני חושב שלהיות מזוהה עם פוליטיקה ארצית הלא חיובית לא עושה אותך בעל ניסיון מוניציפלי שצריך להתמודד עם כל המערכות"

ש. ומה הניסיון שלך, בסך הכל היית יו"ר חברה שעליה יש ממונה חזק שקוראים לו כצנלסון?

"ההוכחות מדברות בעד עצמם. כמעט 5 שנים אני יו"ר חפ"א שהוביל עשרות פרויקטים, חלקם מהתחלה וחלקם שלא הצלחנו להוציא בפועל מסיבות פוליטיות כמו הקאטנרי קלאב".

ש. הקאנטרי הוא כישלון..

"לא כישלון.  20 שנה לא הצליחו לפתוח מטעמים פוליטיים, ובהכוונה שלי הפרויקט הסתיים וכרגע עומדים מול חסדיו של ראש העיר לסרי שיסכים לפתוח אותו וכניראה שהוא לא ייפתח בגלל שהוא נכנע לחרדים"

ש. אתה קורא לו קאנטרי וממ"ק ראש העיר, יו"ר הוועדה לבניין, עו"ד גבי כנפו קורא לו חדר כושר..

"התגובה שלו היא  בדיחה. התשובה מראה למה הוא, כנפו, כל מה שהוא מייצג צריך להסתיים. אני מזכיר לך את כל ההדמיות שהוא דאג להוציא בשנים האחרונות של כל מיני פרוייקטים, עם אפס תוצאות"

ש. רגע, הבריכה בקאנטרי בסך הכל  .1.20 זה קאנטרי אולי הוא צודק?

"המשימה הייתה לסיים הקאנטרי ומי שהקטין את השטח הפיזי של הקאנטרי הם גבי כנפו ויחיאל לסרי בהסכם הגג. זו הסיבה שאין מדשאות ואין מגרשי טניס. הבריכה עצמה הונמכה כי כיום זה מה שהולך במועדוני בריכות"

ש. אתה טוען לעיכוב של 20 שנה. קיבלת ב2019  את הפרויקט. עברו ארבע שנים ולא נפתח. זה בגלל ההסכם שפיצלת?

"חפ"א קיבלה את הזכות המשפטית מהעירייה והוצאנו מכרז"

ש. אבל היה הסכם שנחתם עם הולמס פלייס. למה היה צריך עוד מכרזים?

"לא. קיבלתי את הפרויקט לטיפול בלי הסכם. בלי כלום. מאפס. הוצאנו מכרז ואמרו לי לך על בי או טי. יצא מכרז והלכנו למשרד הפנים כדי לקבל את האישורים המשפטיים. בסבלנות אין קץ המתנו ונכנסה הקורונה. במשרד הפנים נפנפו אותנו. אני באופן אישי הייתי בקשר אישי עם גורמים בוועדות מחוזיות ועם פקידים ועורכי דין. עד שבסופו של יום גיליתי שיד נעלמה הכניסה אותנו לשם בידיעה שלעולם לא נקבל אישור"

ש. מי זו היד?

"יד פוליטית. מבחינתי ראש העיר, או אנשים מטעמו ניסו לגרום לנו להיכשל, שזה יהיה כישלון שלי ודבר שני הם יקבלו רווח פוליטי עם החרדים, שהובטח להם שלא יפתח בשבת"

ש. מה עשית?

"כשהבנתי עצרתי במקום. זה היה ב2020 . ביטלתי את מכרז הבי או טי והלכנו במהלך אחר. חפ"א תממן את השלמות הבנייה ומכרז שני לתפעול. הולמס פלייס זכתה בו"

ש. וזה לקח שלוש שנים. הרבה זמן?

"כי במהלך עבודות בנייה גילינו עד כמה חמור היה השלטון הקודם של חפ"א, בראשות המנכ"ל הקודם, יהודה אבידן. העבודות שם נעשו בסטייה מהתוכניות. טכניקות הבנייה השתנו. לכאורה היה יותר מהיר לסיים אם היינו בונים מחדש. הפרויקט הזה התעכב. זה נכון עובדתית ולא מעט בגלל הקורונה. אבל האחריות בסוף היא שלנו גם אם היה עיכוב עם סיבות כאלה ואחרות. זו  השורה התחתונה".

ש. לסרי אמר עליך שאתה לא ראוי ואולי גם אנטי יהודי. בטח תגיד שהוא בכלל לא ראוי להיות ראש עיר

"אמרתי קודם, שהוא באמירה הזו הוא התגזען על מי שאינו חרדי ,וללא קשר לפיצוץ בינינו אני סובר שזמנו תם אחרי 15 שנים. בודדים יכולים להחזיק עגלה כמו אשדוד יותר מ3 קדנציות. אחרי 15 שנה לטוב ולרע, יש דברים טובים שנעשו בעיר וזהו הוא צריך לסיים וכנ"ל גם הלן וגם לחמני אחרי שנים בקואליציה אתם . הם לא יכולים להוביל עגלה כזו"

ש. לא מצליח להבין. למה אתה פוסל ניסיון של פוליטיקאים. 'אין חכם כבעל ניסיון', ואתה מבחינתך הניסיון שלהם לא מספיק כדי לאחוז בהגה השלטון המקומי?

"במועצה הם יכולים להיות. לחמני והלן הם עם אפס ניסיון. יחד עם שמעון בחמש שנים עשיתי יותר מהם. הם מונעים מפופוליזם ופספסו כל הזדמנות טובה לזכות בשלטון"

ש. אז לחמני והלן לא מנוסים, לטעמך, וכצנלסון דור ישן. אתה בסך הכל היית יו"ר חפ"א, חברה לא מי יודע גדולה. זה עושה אותך טוב יותר מהם?

"אז אני אומר שוב. בין כולם, למעט סניה, יש לי הניסיון הכי גדול יותר אפילו מסגן ראש העיר, אלי נכט"

ש. ומה חושב על נכט?

"הוא יכול להיות חבר קואליציה ראוי, יחד אתי".

ש. אתה מתסכל על אשדוד בסך הכל נחמד כאן. בית חולים שנבנה אמפי חופים נהדרים מסעדות טובות מה לא בסדר ?

"מבחינתי בשורה התחתונה אשדוד על סף תהום"

ש. מה?

"מבחינה דמוגרפית ב2028 החרדים יבחרו ראש עיר מלא מלא. הם ישלטו כאן ובחמש השנים הבאות יש סיכוי גדול שההגירה השלילית, וכבר פורסם השבוע שאשדוד בהגירה שלילית הכי גדולה בארץ הכי הרבה עוזבים את אשדוד. הסיבות הם מגוונות: חינוך, תעסוקה ותחבורה, שיהפכו את העיר, שאין טעם להישאר בה. נאבד את הכוח העיקרי של הצעירים"

ש. ומה הפתרון?

"שאם  לא ייכנס כעת ללשכת ראש העיר כמוני, עם סכין בין השיניים, ויהפוך כל אבן להביא תוצאות, וגם יודע איך לעשות זאת אנחנו נדבר ב2028 ונבכה על מר גורלנו. יש הגירה שלילית הצעירים החילוניים עוזבים את העיר. אגב אתה לא שומע מאף מועמד לומר מה  הפיתרון בעוד שאני כן פורט פתרונות. יש לי תכנית סדורה. נגמר הדור שלא יודעים מה קורה. הכל שקוף, כולם יודעים  מה קורה. יש רשתות ומנתחים את הדברים. המצביעים חכמים"

ש. תראה אבל  בסקרים למשל ברובם אתה ממש אחרון עם אחוזי תמיכה נמוכים?

"ברובם אני בכלל לא מופיע, כי הם יצאו לדגימה לפני שהכרזתי. המבחן האמיתי יהיה בתחילת חודש הבא, ובסקר שאני יעשה ולא בסקרים המהונדסים שמתפרסמים"

ש. מי מספר 2 שלך?

"תהיה הפתעה טובה".

ביקשנו תגובה מראש העיר באמצעות יועצו שמואל דוד שתחילה ביקש להגיב בראשון. לאחר מכן העיר את התגובה הבאה:"מאשדוד בתנופה לא נמסרה תגובה" והוא גם ביקש שזו תהיה התגובה לכל פנייה של אשדוד10 בעתיד בנושאי ראש עיר והעיר אשדוד. תגובה למופת ולתפארת שקיפות עיריית אשדוד. פשוט מביך

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן