שער השמיים: החזרה בתשובה של אמיר לביא

אמיר לביא הקשר האשדודי המוכשר חוגג יום הולדת 33 ופותח עונה בהפועל רעננה בליגה א' צפון. שיחה עם איש תורה ("עברתי תהליך") לפני הכל ואחרי הכל שחקן נפלא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ממשיכים להתכונן לעונה הקרובה ולתת זרקור ובמה אמיתית לאשדודים. והשבוע תפסנו לשיחה את קשר הפועל רעננה אמיר לביא ואיחלנו לו מזל טוב לכבוד יום הולדתו ה-33. לביא נשוי פלוס שני ילדים (הבכור בן 5 והקטן בן 3 וחצי), התחיל את הקריירה באקדמיה של מ.ס אשדוד והיה נחשב לאחד מהשחקנים המבטיחים של המועדון, כאשר הוא גם היה שותף לסגל הנבחרת האולימפית של ישראל. אלא שבגיל 22 ואחרי 3 עונות בליגת העל הקריירה שלו קיבלה תפנית חדה והוא החל לנדוד ברחבי ישראל. תחילה ניסה את מזלו בהפועל ר"ג, המשיך להפועל אזור, ממנה לבני אילת. ב-2016 חזר הביתה ושיחק בהפועל אשדוד, ממנה המשיך למכבי הרצליה (17 בישולים), להפועל איכסל ולהפועל אום אל פאחם וכיום הוא כאמור שחקנה של הפועל רעננה.

לביא תמיד היה עוף מוזר בכדורגל הישראלי. לצד כישרון שאין חולק עליו ויכולת מסירה ברמות הכי גבוהות, מקורביו מספרים על אישיות יוצאת מין הכלל ועל אדם עם ערכים. גם הקדוש ברוך הוא תמיד היה שם אצל אמיר לביא ובוודאי היה מי שכיוון לו את הקריירה.

"מגיל קטן הייתי מחובר לדת והייתי שומר שבת, עד כמה שאפשר בליגת העל… אם הייתי נוסע באוטובוס אז לא הייתי לוקח את הטלפון. לא הייתי עושה כלום והולך לתפילות רגיל ופשוט הולך למשחק. ה' היה איתנו. יודע שזה לא הכי טוב לשבת, עברתי תהליך. התחלתי ללכת לשיעורי תורה ובשנתיים-שלוש האחרונות אני מסתובב עם כיפה." מספר לנו בגילוי לב אמיר לביא וממשיך לספר לנו על השינוי שעבר: "היום אני שונה. היום אני מכניס סעיף לחוזה שאני לא בא לאימונים ולמשחקים בשבת". את הציטוט הזה צריכים כל סוכני הכדורגלנים בישראל לקרוא ולהבין היטב. כדורגלנים הם לא עבדים ויש להם זכויות וכל הכבוד לאמיר לביא שעומד כמו מגדלור מול כבוד השבת, אפילו אם זה עלה לו או עדיין עולה לו בקידום הקריירה המקצועית שלו. 

קאמבק במ.ס אשדוד?

היינו רוצים לראות דמויות כמו אמיר לביא בליגות יותר בכירות בכדורגל הישראלי, עם כל הכבוד שיש לנו לליגה א' הקסומה. אלא שהנציגה שלנו בליגת העל, מ.ס אשדוד מעדיפה לתת במה לצעירים בשביל למכור אותם ביוקר ולא נתנה הזדמנות לאמיר לביא בשנים האחרונות לחזור ולהיות דמות מובילה בקבוצה. אולי בעתיד כפי שאומר לביא: "האמת כן היה בא לי לסגור את המעגל הזה. סתם בשביל הנפש כזה. אבל לא נראה לי שזה יקרה. אנחנו לא מתכננים דברים. נותנים לה' לקבוע ואנחנו זורמים."

את העונה בליגה א' צפון ומבחינתו המטרה היא: "בעזרת ה' לעלות ליגה, זאת המטרה."

מה לגבי אימון? תעסוק בזה אחרי הקריירה?

"האמת עשיתי את הקורס של מאמן על לאומית שיהיה לי. נראה מה יתפתח אחרי הכדורגל, אנחנו סומכים על ה'."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן