בהיאחזות הנחל באשדוד: אתר קרוונים מוסדר חדש באשדוד

בימים אלה של יוקר מחיה, יוקר דיור ויוקר הנופשונים, הולכת ומתפתחת באשדוד בסמוך לשפך נחל לכיש אל הים התיכון, בתוך מגרש לא סלול עם הרבה אבק "היאחזות" קרוואנים של משפחות מכל רחבי הארץ. הם באים לבלות את חופשתם בעיר בטבע מול הים בקראוונים. ושלא תטעו לא מדובר באנשים חסרי אמצעים כלכליים, פשוט לחלק מהם נמאס מבתי המלון, והם רוצים חופש ממש, מטרים ספורים מהים. אם ירצה, יצעד מטרים ספורים וידוג בנחל לכיש, כפי שהיה פעם. כשירצה, יצעד כמה עשרות מטרים ייכנס לקניון אשדוד, ואם נפשו חשקה לעשות על האש יצעד כמה עשרות מטרים וייכנס לקפה ׳ג’וליה׳ לשתות קפה. חיים טובים בטבע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ראש העירייה לפני מספר חודשים ביקש להגיש תוכנית להקמת אתר מוסדר לקרוואנים כמו ברחבי אירופה, ובחברה לתיירות הבטיחו בשנה הבאה,כי האתר שייפתח יהיו בו כ-30 קרוואנים בעלות של מיליון שקלים כולל חיבור חשמל,  מלתחות ושירותים ברמה גבוהה ואז, זו תהיה תיירות אמיתית.

 אי שם באשדוד סמוך לשפך נחל לכיש לים התיכון בתוך מגרש לא סלול, לא מרוצף, והרבה אבק, הולכת ומוקמת "התנחלות-והאיחזות" של משפחות מכל רחבי הארץ, שבאים לבלות את חופשתם, או בילוי סוף שבוע. בדרך כלל באים מקבץ של חברים, עם קרוואנים משוכללים, מצוידים בגנרטורים לאספקת חשמל, עם מיכלי מים גדולים, חלקם מחברים את הקרוואנים ויוצרים חלל ריק מרובע להצבת שולחנות אוכל, מטבח, כאשר הקרוואנים מחוברים, הם יוצרים חומה מסביבם.

ככל שחולף הזמן "השכונה" הולכת ומתרחבת, אבל עם פיקוח קפדני בעירייה, שמחוסרי דיור לא יהפכו את המקום למגורי קבע. כולם יודעים שעיני פקחי העירייה הם פקוחים. הם יודעים שמותר להם להתמקם שבוע אחד בחודש. למרות התנאים הקשים הם שמחים, ולא מפסיקים לשבח את העירייה שהקציאה מקום לנופשים בחוף הים. כמעט מקום יחידי בארץ, מלבד חופי הכנרת שם מקום מוסדר לקרוואנים עם תשלום.

עליי לציין שלא כל מי שבוחר לנפוש בקרוואן נייד הוא חסר אמצעים כלכליים, לחלק מהם נמאס מבתי המלון, הם רוצים חופש ממש, כשירצה, יצעד כמה עשרות מטרים ויטבול בים, כשירצה, יצעד מטרים ספורים וייצוג בנחל לכיש, כפי שעשו ראשוני אשדוד, לפני שנחל לכיש זוהם ע"י שפכים של מפעלים סמוכים שכולם נסגרו. כשירצה, יצעד כמה עשרות מטרים ייכנס לקניון אשדוד שם יש סופר ענק, ואם חשקה נפשו לעשות על האש יצעד עשרות מטרים וייכנס לקפה ׳ג’וליה׳. מיקום הקרוואנים עונה על כל הדרישות.

ראש העירייה ד"ר לסרי לא המתין לתוכניות עתידיות, ובמסגרת תוכניתו להפוך את אשדוד לעיר תיירות, ביקש להגיש תוכניות להקמת אתר תיירותי לקרוואנים, שיענה על כל הדרישות, כמו: קווי מים, מערכת ביוב צמודה, תאורה, אספקת חשמל, פינוי אשפה ועוד. לסרי רוצה הקמת חניון קרוואנים משוכלל יחידי בארץ כמו באירופה, שם תיירות קרוואנים מפותחת מזה שנים רבות.

כפי שציינתי נופשי הקרוואנים לא מיועדים רק לחסרי יכולת כלכלית, גם לבעלי אמצעים, יש קרוואנים באתר שמחירם כרבע מיליון ₪.

התוכנית של העירייה למתחם הקרוואנים

אבי דרעי הוא קבלן שיפוצים מנס ציונה, הוא אחד הנופשים באתר הקרוואנים: "אני רוצה להצדיע לראש עיריית אשדוד על השירות בחוף, על הקצאת מקום לקרוואנים, החוף היחידי בארץ שנותן שבוע בחודש, אשדוד מטופחת כייף להיות בה. כאן אנו מטיילים, גם הים, גם בטן גב, גם שופניג".

מאיר אלמליח אשדודי לשעבר: "באים להנות מהנוף, מהיופי, מהאוויר של אשדוד, מהאוטנטיות של אשדוד". משפחת אלמליח התמקמו בקרוואן שמחירו כמאתיים אלף ₪ שיש בו הכל.

חמין בשבת בקרוואן

 איך אתם מתוכננים לשבת?

"אנו שומרי שבת, מכינים ומבשלים הכל לשבת כולל חמין, הולכים לים".

דוד דבח שיפוצניק תושב אשדוד: "הקרוואן זה הבית שלי, אין לי אפשרות לקנות בית, וגם לשכור, העירייה לא מאפשרת להמשיך ולהתגורר כל חודש חוזה לשבוע. דוד מוסיף שמגיל 13 הוא גר באשדוד, באים פקחי עירייה מצלמים ומפקחים שלא יהפכו את האזור למגורי קבע".

ירון חלפי מיישוב מבוסס ליד באר שבע אומר: "אני נופש קבוע כאן, לפני שלוש שנים האתר לא היה מפותח, עכשיו יש כביש גישה, אני מקווה שיפתחו כמו באירופה" חלפי אומר שאנשי הקרוואנים הם אנשים איכותיים, חברים במועדון הקרוואנים, שיפתחו אנו נשלם עבור השירותים. לסיום אומר ירון: "צריך להיזהר שלא יבוא מאכרים ויתפסו את המקום וישכירו אותו לשבוע". כמובן שיש ימים ובעיקר ערבים ולילות שנופשי הקרוואנים חוגגים אירועים משפחתיים, בשבוע שעבר היתה חגיגת אירוסין מקורית ומיוחדת של הכלה דניאל אלוני וליאב כשר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן