העלילה, המעצר וסגירת התיק: כך התבררה התלונה נגד הרב על עבירות מין, כעלילה

בחודש מרץ אשתקד, חייו של הרב חנוך משה אליהו טרויבע השתנו מן הקצה אל הקצה. הרב טרויבע, תושב העיר אשדוד מחסידות בעלזא ומשגיח בכולל "אוהל יוסף" באשקלון, נעצר לחקירה בגין הטרדות מיניות בבגירים, אחד מהם הוא תלמיד בכולל אותו הוא מלמד. בשבוע שעבר התבשר הרב טרויבע, כי התיק נסגר מחוסר אשמה, והפרקליטות החליטה לא להגיש נגדו כתב אישום. הרב טרויבע: ״זו הייתה עלילה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרב טרויבע, החל ללמד בכולל "אוהל יוסף" לפני כ-30 שנה תחת רב העיר אשקלון דאז הגאון הרב יוסף חיים בלוי זצ"ל. במשך תקופה זו הם שיתפו פעולה ולמרות שלא תמיד ראה עין בעין, הוא סר למרותו והתקדם תחתיו לדרגת סגן ראש הכולל. לאחר פטירתו של הרב בלוי בשנת 2015, החלו מאבקי שליטה והכולל עבר לניהול אחר. יחסיו של הרב טרויבע עם בכירים בכולל החדש, ידעו עליות ומורדות לאורך כ-7 שנים, במהלכן אחד הבכירים בכולל, ניסה לטענתו של הרב טרויבע, בדרכים שונות ומשונות להזיזו מתפקידו. "הוא קינא בי ולא אהב את העובדה שהשיעורים שלי היו טובים משלו. הקנאה העבירה אותו על דעתו ולאורך השנים הוא ניסה מספר תחבולות כדי לגרום לי לעזוב את הכולל, אך ללא הצלחה. חרף העובדה שנשארתי בכולל, הוא הוביל חרם לכאורה, נגדי מצד האברכים וביקש מהם לא לדבר איתי ולהתעלם ממני", הוא אומר. בהתחלה  נודע לו שבכירים בכולל שיתפו שני אברכים כי בכוונתו לסלקו מהכולל, ובהמשך אף מנעו ממנו למסור שיעורים לתקופה ממושכת. המאבקים ביניהם עלו שלב ואף אחד מהאברכים ניסה לפגוע ברב טרויבע עם כורסא, אך נעצר על ידי שאר האברכים בטרם ביצע את זממו. בינתיים הדם הרע נשכח מעט לתקופה קצרה, ובכירים בכולל אף ביקש את סליחתו של הרב טרויבע, וציינו בפניו כי עשה לו ‘דברים נוראים'. הרב טרויבע הורשה למסור שיעורים בכולל ואף קיבל תשבוחות מראשי הכולל, שאמר לו כמה האברכים מחכים לשיעור. דפוס התנהגות לא יציב זה, עוד יחזור בעתיד.

במהלך תקופה זו, ניגש אחד האברכים לראש הכולל כשהוא מזועזע וסיפר לו כי הרב טרויבע נישקו בצוואר, והוא ביקש ממנו לו לעשות זאת. ראש הכולל טען בפני האברך כי מדובר בדבר זוטר ולכאורה ביקש ממנו לעזוב את הנושא עד לרגע המתאים. במרץ 2021 משטרת ישראל עצרה לראשונה את הרב טרויבע, וזימנה אותו לחקירה על שתי תלונות שהוגשו בפניו. אחת מהן על אותה נשיקה מדוברת, והשנייה בגין תלונה של הטרדה מינית על אברך שגר סמוך אליו, וטען כי הרב טרויבע "פנה אלי מספר פעמים ובדברי מתיקה הזמין אותי לביתו, שם נישק אותי, חיבק אותי, התפשט וניסה לבצע בי מעשים מגונים". אלא שלאחר מכן, היה זה הרב טרויבע שפנה לבית המשפט בבקשה להוציא צו הרחקה לבחור. הוא טען כי הכיר את הבחור מבית הכנסת "נר מערבי" באשדוד, ופעם אחת סיפר לו כי הוא סובל מכאבי גב קשים ולא היה לו כסף למסאז'יסט וכי אותו בחור הציע "להגיע אלי לדירתי ולעשות לי מסאז’ בגב, והוא בסך הכל הזיז את הגופיה בגלל המסאז'". לגבי הנשיקה הודה הרב טרויבע, אך טען כי היא נעשתה בתום כמנהג בני האדם, וכי לא הייתה לו שום כוונה מינית. בין אותו בחור לרב טרוידא נערך עימות במשטרה שציינה כי העד רעד והתנהג בבלבול וכי הודה כי לא הייתה שום נגיעה במכנסיים ולא באבזם החגורה. בכיר בכולל שככל הנראה סבל מנקיפות מצפון, התקשר לבנו של הרב טרויבע לפני חג הפסח והודה בפניו, "עשיתי לאביך דברים נוראים ואני מצטער על זה. אני אממן לכם את ההוצאות המשפטיות" אך מיהר לחזור בו. בנו שהקליט את השיחה העביר את ההקלטה לחוקרים. גם האברך בסופו של דבר חטף נקיפות מצפון והודה בפני השופטת שהוא פעל משליחותו של ראש הכולל.

״אני שמח שהצדק יצא לאור״

השבוע בית המשפט הוציא החלטה חלוטה שהתיק נגדו נסגר מחמת חוסר אשמה, והרב טרויבע בשיחה עם אשדוד10, סיפר על התקופה הקשה שעברה עליו: "יש לי הקלה גדולה ואני שמח שהצדק נעשה לאור. נמנע פה חילול השם גדול", הוא אומר. "אנשים זדוניים פעלו להפיל אותי בגלל סיבות נקמניות. רצו להדיח אותי מתפקידי ולא בחלו בשום אמצעי. הכל בגלל קנאה וצרות עין. עברנו תקופה קשה ולשמחתי המשפחה שלי הייתי לצדי כל הדרך, האמינה בי ותמכה בי. הם מכירים אותי וכך כל הסובבים שלי וידעו שאני חף מפשע. אנו מאמינים שהכל לטובה והקב"ה מסדר הכל לכפרת העוונות, ולאחר השחרור מהמעצר שהיה סמוך לחג הפסח אמרתי לעצמי לפחות אני מגיע נקי מעוונות לחג. היו לי חששות גדולים שהצדק לא יצא לאור, אבל הלב שלי היה נקי, ידעתי שלא פשעתי ושכוונותיי היו טהורות", מספר הרב. .

למרות זאת הוא עדיין נושא בליבו כאב גדול על מה שעבר, "עדיין יש לי טראומה מהמעצר, להיות סגור בחדר 3 מטר רבוע בלי שירותים זו חוויה שאני מנסה להדחיק. נעשה לי עוול ואני מתכוון להמשיך ולתבוע דיבה, את כל מה שגרם לי את העוול הזה". כעת הוא תובע אותו על סך של כ-840 אלף ש"ח תביעת דיבה, הוצאות משפט, הלנת שכר ונסיעות. "חילול השם שנוצר מהעניין ופגיעה בשמי הטוב, לבטח גרמה גם לפגיעה בציבור החרדי שנתפס לעתים בחוץ כציבור שדברים כאלה קורים בו, ועל כך כואב לי אישית אך גם על הנזק  שנוצר לציבור". כעת, שהתיק נסגר מחוסר אשמה ולאחר גילוי הראיות, בתי הדין הרבניים עומדים לצדו של הרב טרויבע, ומונעים כעת את פיטוריו מהכולל ממנו הוא מתפרנס כבר כ-30 שנה, וכעת נראה כי מקומו שם מסוכן לשמו הטוב. "כ-30 שנה שמסרתי את נפשי לכל פעילות הכולל והאברכים, תוך לקיחת סיכון ומתוך שכר זעום לאורך השנים. אני מקווה שכל מי שפעל להפיל אותי יקבל את עונשו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן