זו כבר מסורת של שנים רבות באשדוד, אבל השנה הגיעה לשיא של כל הזמנים: למעלה מ-15,000 ילדי אשדוד השתתפו ב-16 תהלוכות ל"ג בעומר שארגנו שליחי חב"ד ברחבי העיר. הילד שסירב להשתחרר מאסותא, הפליטים שיצאו להפלגה, וההמונים שזעקו "שמע ישראל" – הבאנו בפניכם את הסיפורים המרגשים מאירוע שכולו אחדות ואהבה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הצלחה חסרת תקדים לתהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד ברחבי העיר. ב-16 תהלוכות שהתקיימו כמעט בכל רובע, השתתפו למעלה מ-15,000 ילדים ועוד אלפי הורים, שצעדו ברחובות אשדוד תחת הסיסמה "יחד כל ילדי ישראל".

האירועים, שהתקיימו בליל ויום ל"ג בעומר, ימי רביעי-חמישי 18-19.5, כללו צעדות ילדים ססגוניות ברחובות העיר, ומתחמי הפנינג מושקעים ומהנים.

בחב"ד אשדוד מציינים בסיפוק את ההצלחה. "אחרי שנים רבות של השקעה, נראה כי 'התהלוכה' הפכה להיות חלק בלתי נפרד מל"ג בעומר. ההורים והילדים לא מפספסים את החוויה המיוחדת, שמשלבת אטרקציות ותוכניות אומנותיות ברמה גבוהה יחד עם מסורת וגאווה יהודית!", אומר הרב שניאור זלמן גודמן, שליחו הראשי של הרבי ומנכ"ל מוסדות חב"ד באשדוד.

מדוע סירב הילד להשתחרר ממחלקת הילדים? איזו תהלוכה התקיימה 'על המים'? קבלו סקירה מרתקת על אירועי התהלוכה המוצלחים:

רובע א

מתופפים צעירים

מאות ילדים והוריהם התאספו ליד פיצה איטליאנו, משם יצאו בתהלוכה ססגונית כשבראשה להקת מתופפים צעירה ומקומית. בפארק עמוס נהנו הילדים מהפעלת בועות סובון, דוכני יצירה ועוד. בארגון שליחי חב"ד ברובע הרב אלקנה ולאה גודמן.

רובע ג

קסם של מופע

גם ברובע ג' התקיימה תהלוכה, ביוזמת הרב יצחק שטרית ובמימון בית חב"ד המרכזי. ההמונים צעדו מהמרכז המסחרי של הרובע אל המתנ"ס המקומי, שם התקיים מופע קסמים מרהיב שריתק את המשתתפים הרבים. כל ילד יצא עם שי אישי ומלא חופניים של כיף והנאה.

רובע ד

מדורה ותפוח אדמה

ביום רביעי יצאה התהלוכה ממקיף ג' אל מתנ"ס ד', שם נהנו המשתתפים מהפנינג מגוון, שכלל: מתקני מתנפחים, מופע, דוכני יצירה ומזון, מדורה ותפוחי אדמה… בארגון שליחי חב"ד הרב מנחם ורחל קרמר ובסיוע המתנ"ס המקומי.

רובע ה

מאות זעקו "שמע ישראל"

במתנ"ס טנה התקיים כנס חגיגי ומופע קסמים מדהים, שריתק את קהל המשתתפים. מרגש היה לראות את מאות ילדי רובע ה' זועקים "שמע ישראל" באחדות מיוחדת. בארגון השליחים הרב אשר ומושקי הלפרין, ובשיתוף מתנ"ס טנה.

רובע ז

זוכרים את הרוגי מירון

אלפי ילדי הרבעים החרדיים השתתפו בשני כינוסי ענק לכבוד רבי שמעון בר יוחאי, באולם "בית מלכה". הם נהנו מתכנית עשירה ומגוונת, ולמדו משנה מיוחדת לזכר נשמות 45 ההרוגים באסון הכבד במירון אשתקד. בארגון בית חב"ד המרכזי ובשיתוף 'מאוגדים' שבניהול סגן רה"ע הרב יחיאל וינגרטן הי"ו.

רובע ח

לראשונה!

עוד לא מלאה שנה להגעתם של שליחי חב"ד החדשים לרובע, הרב שלום וחני מגידמן, והם כבר הפיקו תהלוכה גדולה ומכובדת! לירון איש האווירון והפנינג מרהיב עמדו להנאת המשתתפים הרבים בבי"ס נועם, אחרי שצעדו רגלית ממתנ"ס חרצית שהאירוע התקיים בסיועו.

רובע ט

מכל גוני הקשת

היכן עוד תמצאו ילדים חובשי כיפה שחורה, צועדים יחד עם ילדי משפחות עולים? שומרי מסורת לצד כאלה שאינם? כן, זה הפסיפס האנושי שהרכיב את התהלוכה המיוחדת, שיצאה ממתנס ט' אל הפנינג גדול ברחבת הפארק. כל זה בארגונם של שליחי חב"ד המסורים הרב יוסף ועלקי מרגליות, ובסיוע המתנ"ס המקומי.

רבעים ייג

אש אש, מדורה!

בתהלוכה המסורתית ברובע יג, האש כיכב. לא רק מדורה קהילתית, חוויתית ונעימה, אלא גם מופע אש מרהיב וג'אגלינג הוצג בפני המשתתפים. אחרי שצעדו בתהלוכה קצבית ומוזיקלית ממרכזון י' למרכז קהילתי דיונה, בארגון שליחי חב"ד הרב דוד ומושקא כהן, ובשיתוף המתנ"ס.

רובע טו

תהלוכת המעשים הטובים

לא רק כיף והנאה מהפנינג מושקע הפיקו הילדים, גם צידה לדרך ערכית לקחו הם ממנה. ביוזמה מקורית, התבקשו הילדים לקבל על עצמם – הוספה באהבת ישראל עם החברים, או עזרה להורים, והשתתפו בהגרלת פרסים שווה. כל זה בניצוחם של שליחי חב"ד הצעירים הרב שמואל והינדה דייטש.

רובע טז

הקהל הצביע ברגליים

מאות ילדים והורים צעדו בתהלוכה מרהיבה מהפארק ברח' מנגו, לחצר בית ספר רימונים, שם התקיים הפנינג ענק ומושקע. כבר שנים שאירוע כזה מתקיים ברובע, בניהולם של השליחים הרב יצחק וחיה קפלן, אבל קהל גדול שכזה – היה מעבר לכל הציפיות… מסתבר שיש תמורה להשקעה!   

אסותא

תהלוכה במקום שחרור

תומר (שם בדוי) היה מאושפז במשך כמה שבועות במחלקת הילדים של אסותא. אחרי טיפול רפואי מורכב, ביום ל"ג בעומר הגיע מכתב השחרור המיוחל. "אמא, אבל יש תהלוכה במחלקה. אני לא משתחרר לפני!", הוא הפתיע. טוב, למי שמכיר את פעילות החסד והנתינה של השליחים הנמרצים הרב צבי ופנינה גודמן – זאת לא באמת הייתה הפתעה. שרק נהיה בריאים, אמן!  

חב"ד בעלייה

תהלוכה על המים

תהלוכה מרגשת במיוחד התקיימה על ידי אגף חב"ד בעלייה, בראשות השליחים הרב שמחה ועליזה קול-יעקב. השתתפו בה עשרות ילדים ממשפחות הפליטים מאוקראינה, שהשמחה והחוויה המיוחדת העצימה אותם ומילאה אותם בחום ואהבה. נחשו היכן היא התקיימה? בשייט ספינה, על חופי אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן