דור הפלא

הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל עד גיל 19 עשתה היסטוריה בשבוע שעבר, כשהעפילה ליורו הצעירות שיתקיים בקיץ. מי שכיכב הוא דור תורג'מן האשדודי, שכבש צמד מרהיב בניצחון החשוב מול הונגריה ("חוויה לא רגילה")

צילום: ההתאחדות לכדורגל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דור תורג'מן, רק בן 19, שמתגייס לצה"ל בימים אלה, בן למשפחה מוכרת בעיר, ממשיך להסב גאווה ולהתקדם בצורה מרשימה בקריירת הכדורגל שלו. תורג'מן, ששווי כרטיס השחקן שלו מוערך בכ-100 אלף יורו, הוכיח לפני שבוע שוב איזה חלוץ הוא וכמה פוטנציאל יש לו ברגליים. לצד שחקני נוער מ.ס אשדוד כמו מאור ישילימרק ונועם מוצ'ה, שגם הציגו יכולת נפלאה והיו שותפים מלאים להישג הכביר של הנבחרת עד גיל 19 של ישראל, בלט מעל כולם דור, עם צמד מרהיב מול הונגריה בניצחון 1:3, שהבליט את כמות הכישרון שיש לו ברגליים ואת חוש כיבוש השערים שלו, שמאיים על הרבה הגנות.

דור גדל באקדמיה של מ.ס אשדוד ומעט לפני גיל 15 בחר ביחד עם משפחתו לעבור למחלקת הנוער של מכבי ת"א. לאט לאט קנה לעצמו שם במחלקת הנוער של מכבי, כבש עשרות שערים ועלה לבוגרים. בתחילת העונה, הושאל לקבוצת בית"ר ת"א/בת ים מהליגה הלאומית והוא משחק בהרכב הפותח שלה, במדיה הבקיע העונה 4 שערים בכל המסגרות. אם בליגה הלאומית, זה הולך קצת קשה והקבוצה של דור נמצאת במקום האחרון וכנראה שתרד ליגה, אזי בנבחרת הצעירה הוא פורח ובנוסף לשותפות שלו בעלייה ליורו הצעירות שיערך בחודש יוני הקרוב, כבש 5 שערים ב-11 הופעות במדים הכחולים לבנים של הצעירה עד גיל 19. טורניר יורו הצעירות יתקיים בחודש יוני הקרוב בסלובקיה ויקחו בו חלק 8 נבחרות מהטובות ביבשת. סקאוטרים מכל רחבי אירופה הולכים לצפות במשחקים וזה זמן מצוין בשביל דור להמשיך להציג את היכולת הטובה, את הסיומת מול השער, את המהירות ואת הכוח המתפרץ שלו. בשיחה עם כתב "השבוע באשדוד", מספר לנו דור על ההישג הגדול, על התקופה במכבי, על האכזבה העונה בבית"ר ת"א בת ים ועוד.

שלום דור. איך התחושה להעפיל לאליפות אירופה?

"חוויה לא רגילה. האמנו מההתחלה שאנחנו יכולים לעשות את זה ועשינו את זה."

איזה תגובות קיבלת?

"כולם פרגנו לי. קיבלתי הרבה תגובות. מכולם. המשפחה, חברים, מלא שחקנים."

יש סיכוי להביא מדליה או לזכות בטורניר?

"מסתכלים על זה כמובן. יהיו שני בתים של ארבע נבחרות. מקום ראשון של הבית הראשון, נגד מקום ראשון בבית השני יהיו בגמר. שתי הסגניות יתמודדו על מקום 3-4. אבל שש מתוך השמונה עולות למונדיאל. אז צריך להסתכל גם על זה".

לגבי בית"ר ת"א בת ים. אתה מאוכזב מהעונה הזאת?

"ברור שאני מאוכזב. אבל לא נגמרה עדיין העונה. יש לנו עדיין סיכוי להישאר. ניתן הכל ונצטרך לנצח את המשחקים שנותרו ולעשות הכל."

איך היה לך המעבר לליגה הלאומית ?

"האימונים בבוגרים במכבי ת"א חישלו אותי ונתנו לי יותר פיזיות. גם לקבל טיפים מהשחקנים הבכירים במכבי עזר לי. השחקנים עזרו לי. זה חישל אותי במעבר לליגה הלאומית. הפך אותי ליותר מוכן לקבוצת בוגרים".

חושב שהמקום שלך בליגת העל?

"חושב שאני יכול לשחק שם, כן. אבל צריך לעבוד קשה בשביל זה. זה לא בא בקלות."

מה לדעתך תצטרך לשפר בשביל להיות בליגת העל?

"מסתכל יותר על איבודי כדור מיותרים ועל שמשחק ההתקפה נתקע בגלל זה."

מה החלום שלך?

"כרגע זה לנסות להישאר בליגה. זה החלום שלי הכי קרוב. אחרי זה, זה להסתכל על הבוגרים של מכבי ת"א ולשחק בליגת העל כמה שנים טובות בעזרת ה'. אירופה גם כן, אתה יודע."

״אני מאוד מחובר לעיר״

איך הקשר שלך לעיר אשדוד?

"מחובר מאוד לעיר. גדלתי ולמדתי פה. זוכר גם את התקופה במ.ס אשדוד."

יכול לחזור לרגע הזה שבחרתם לא להמשיך במ.ס אשדוד?

קיבלנו החלטה משותפת אני, ההורים והמשפחה שזה הצעד הכי טוב בשבילי ובדיעבד זה באמת היה צעד טוב. דיברנו עם אשדוד לפני שעזבתי. זה לא שעזבתי אותה ביום בהיר. לא הייתה הצעה טובה. התאכזבנו מההצעה שלהם."

מי המודל שלך לכדורגלן?

"בארץ יש את ערן זהבי. ובחו"ל רונאלדו."

רגע השיא בקריירה?

"הצמד ביורו והופעת הבכורה בבוגרים של מכבי ת"א".

המאמן שהכי השפיע עליך?

"המאמן שהכי השפיע עליי היה במכבי בטוח. אולי אורי דויד."

האם אתה רואה את עצמך כאחד המנהיגים של הנבחרת הצעירה?

"כן. כי אני בגיל שלי בנבחרת ועוד כמה שחקנים משחקים קבוע בקבוצת בוגרים. יש שחקנים בשנתון 2004 והם יותר צעירים. אנחנו עוזרים להם במה שאפשר ומכוונים אותם."

איך הקשר שלך עם הסוכן עידן?

"קשר חזק מאוד. מדברים כל הזמן. אחרי אימון, לפני משחק, אחרי משחק. שואל איך היה באימון כל הזמן ודואג לי."

לסיום, מה תרצה לאחל לקראת החג?

"חג שמח וכשר לכולם ושבעזרת ה' המצב בארץ ירגע".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן