המעשים הטובים של האשדודים

אשדוד שוב מגלה את פניה היפות ומציגה רפרטואר התנדבותי עשיר ומגוון בעשרות מסגרות התנדבותיות ובמאות תחומי התנדבות. יום המעשים הטובים התקיים השבוע תחת הסלוגן ״יש לך לב זהב״, ומחלקת משאבי קהילה והתנדבות מפעילה מערך גדול של מתנדבים בכל העיר ומוכיחה למה אשדוד זכתה בתואר עיר המתנדבים של ישראל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"יום מעשים טובים" שהתקיים השבוע ביום שלישי, הוא יום שיא ומפגן של עוצמה וחוסן לאומי. באשדוד הוא מתקיים בפעם ה-13 וכבר הפך למסורת של עשייה חברתית, קהילתית וסביבתית, המקדמת את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית. על המלאכה מנצחת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, בניהולה של גב' חנה בן איון, הפועלת במסגרת המנהל לשירותים חברתיים בניהולה של גב' רונית צור.

אודות לשיתוף פעולה פורה ועבודה משותפת בין המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות לבין עמותת "רוח טובה" מקבוצת שרי אריסון, התגבשה תכנית להפעלת מספר פרויקטים בעיר, מתוך שאיפה ליצירת אחריות חברתית ועידוד רוח של התנדבות ונתינה בקהילה. "לפני שנתיים רשמנו הישג חסר תקדים בהיקף המתנדבים והפרויקטים ביום אחד של פעילות" אומרת בן איון, מנהלת המחלקה, ומציינת כי "השנה הופעלה מערכת מסועפת של 150 פרויקטים קהילתיים מגוונים, באמצעות כ-14,500 מתנדבים מכל שכבות האוכלוסייה, בהם כ-300 עובדי עירייה". בן איון מבטיחה כי גם השנה יפעלו מסגרות ומתנדבים במגוון תחומים ומציינת רשימה ארוכה של מתנדבים ובהם: עובדי עירייה, בית חולים אסותא, תלמידים, תנועות נוער וארגוני נוער, סטודנטים, פעילי שכונה ותושבים, ארגונים, עמותות, אדמה אגן כימיקלים אשדוד, עובדי הביטוח הלאומי, אגודת אומני אשדוד, מתנדבי המחלקה להתנדבות, מנהלות הרובע והמח' לעבודה קהילתית ועוד.

הפעילות ההתנדבותית מתבצעת בתחומים מגוונים, כמו: שיפוץ וחידוש חזות מבנים ברבעים וותיקים, שיפור פני מוסדות רווחה וחינוך, טיפוח חופים, פארקים, אתרים ומקלטים, פעילויות חברתיות, ערכיות וסביבתיות במוסדות החינוך, התנדבות בנושאי איכות הסביבה, חיזוק הקשר הבין דורי, פעילות למען אוכלוסיות שונות ועוד. כמו כן נרשמו לא מעט פרויקטים ייחודיים, ובהם:

אסותא אשדוד למען קידום הבריאות בקהילה הפנינג חגיגי, בשיתוף ביה"ח אסותא, עיריית אשדוד וקופות החולים בעיר, ובו 10 עמדות של צוותים רפואיים שיסבירו על מגוון נושאים רפואיים ודרכי מניעה. משתתפים: בני נוער, צעירים, אזרחים ותיקים, עובדי עירייה, תלמידים ותושבי העיר.

שירת המונים ברשת צמיחה אשדוד אירוע מחווה ואות תודה למתנדבים שבאים באופן עקבי, עוזרים ומשמחים את החניכים שלנו. בתוכנית:  מוזיקאי המתמחה בסוגי מוסיקה שונים ובהפעלת קהל יחדיו. מופע אינטראקטיבי סוחף, מלא כיף, הומור והנאה צרופה. משתתפים: מתנדבים, חניכים תלמידי מע"ש, הנהלת מע"ש כלל מסגרות השיקום בעיר עובדי עירייה ותושבי העיר.

יום פינוק והנאה לגיבורות החיים שורדות שואה מתנה לשורדות שואה שייהנו מיום כיף, ארוחת בוקר ופעילות. תושבות העיר תגענה ליום הוקרה ותסייענה בהפקת האירוע. אנשי מקצוע יעניקו סטיילינג, איפור, טיפוח ויופי למשתתפות. בצהרים יתקיים טקס הוקרה, ארוחת צהרים ומופע. משתתפים: שורדות שואה, פעילים חברתיים ומתנדבים בעלי עסקים בתחום היופי והמוזיקה.

כמו כן יתקיימו סדרה של פעילות וטיפוח חזות בניינים ותיקים בעיר, צביעת בתי קשישים וניצולי שואה, חלוקת סלי מזון לקשישים ומשפחות רווחה.

הלב הגדול של מיכל נהון

תושבת העיר, מיכל נהון שמוכרת וידועה בעיר בהעברת הפרשות חלה בכל הארץ, ועובדת בעיריית אשדוד כמו כל שנה מפתיעה.

במסגרת יום מעשים טובים שהתקיים השבוע, לאות מחווה והוקרה לעשייתם המבורכת של צוות מיון בית החולים ׳אסותא׳ (המונה למעלה מ-90 עובדים), וביניהם אחים, אחיות רופאים וצוות המיון שעבדו יומם וליל בתקופת הקורונה, מיכל נהון בישלה תפריט עשיר לארוחת ערב הכולל קוסקוס, בורקסים, פשטידות, פוקצ'ות, טורטיות, סלטים, קינוחים כל הסוגים- זאת בשיתוף יוזמה של מחלקת משאבי קהילה והתנדבות בעיריית אשדוד בשיתוף בי"ח ׳אסותא׳.

בנוסף במהלך שעות הבוקר, מיכל הקימה דוכן בריא ברחבת העירייה לכל תושבי העיר.

ספסלי החברות ביום המעשים הטובים

בהשראת  דבריה של שני אביגל, אימא של הילד עידו אביגל משדרות שנהרג במבצע "שומר החומות", בנו תלמידים ספסלי חברות בהדרכת צוות הנגרייה הקהילתית ממרכז קהילתי 'דקל'

במהלך מבצע "שומר החומות", ובעודה מחלימה מפציעתה כתבה שני אביגל, אימו של הילד עידו אביגל משדרות שנהרג במהלך המבצע לעיתונאית סיון רהב-מאיר: "חשבתי הרבה איך להנציח את עידו, איך הוא היה רוצה שאנציח אותו. חשבתי על ערך החברות ועל זה שלפעמים היה לו קשה להתחבר לאחרים. גם בגן וגם בגן השעשועים, הוא היה לפעמים משחק לבד, מתקשה להצטרף. חשבתי שאם היה 'ספסל חברוּת' בגן, זה היה יכול לעזור לו מאוד. הרעיון הוא שאם לילד קשה להתחבר, הוא פשוט יוכל לשבת על הספסל ואחרים יוכלו לפנות אליו ולהציע לו להשתלב במשחק. אם ילדים יתווכחו ביניהם, הם יוכלו לפתור זאת בשיחה על הספסל. הרעיון התחיל מספסל אחד בגן אחד וכעת תופס תאוצה גם בבתי ספר ואף בפארקים ציבוריים. יש מספר ערים שכבר הזמינו ספסלים כאלה, לפתיחת שנת הלימודים. הפידבקים שמגיעים אליי הם אדירים. זה פשוט עובד ופותר לילדים מצוקות חברתיות. בכל ערב לפני השינה, עידו היה משתף אותנו במה שעבר עליו ותמיד נהג לומר שעשה 'ואהבת לרעך כמוך'. לכן זה המשפט שכתוב על הספסל". עמירם סביון, מנהלו של מרכז קהילתי 'דקל' (רובע ט"ו), שרק לפני מספר חודשים בנה נגרייה קהילתית במרכז הקהילתי ושנחשף לדברים המרגשים, החליט לעשות מעשה של ממש ואת 'יום המעשים הטובים' חיבר לערך החברות במיזם העונה לשם "בידיים טובות”, בו התקבצו להם במגרש הספורט שצמוד למרכז הקהילתי  ב'יום המעשים הטובים' שבעה צוותות של  תלמידי כיתות ד'-ה', מבתי הספר היסודיים: "אופק", "יצחק רבין", "שחקים", "שירת הים", "רימונים", צוות אחד מבית ספר "גוונים" לתלמידים עם צרכים מיוחדים  וצוות של מד"צים (מדריכים צעירים) ממרכז קהילתי 'דקל' יחד עם תלמידים מביה"ס מקיף ו'.  התלמידים גילו פעלתנות נוכח הרעיון הגלום במיזם ובהדרכתו של  שרל רובין-נגר אמן ויוצר, בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנה בלימוד והדרכה  ובסיועם של מורים מדריכים ואבות בית שנרתמו למשימה  נבנו עד מהרה שבעה ספסלי חברות, שיוצבו בבתי הספר שהשתתפו במיזם מחמם הלב. אורן טואיל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות שסייר בין המרכזים הקהילתיים בעיר, שכולם  הפעילו מיזמים במסגרת 'יום המעשים הטובים' ואסתי פילוס, מהיחידה האסטרטגית בעיריית אשדוד הגיעו במהלך הפעילות לסייע לנגרים הצעירים.   המורה לנגרות, שרל רובין הסתובב מחויך בין התלמידים כשהוא מסביר ומסייע  לדבריו, "ישנה תחושה טובה גם מעצם הרעיון לבנות ספסלי חברות  וגם בעבודה עם עץ. אני מאמין כי בנגרות מסורתית בכלים ידניים  נוצר המפגש האינטימי ביותר עם העץ ובנוסף, גם עם עצמנו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן